Toon posts:

Nieuwe videocamera voor opnames kleine kinderen, max 400 e

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Wie oh wie kan mij helpen? Ik zie door alle camera's het beeld niet meer, en ik heb er de ballen verstand van.

Ik zoek voor aanstaande zaterdag een digitale videocamera, want dan wordt mijn zoon 3 en dat willen we graag vastleggen.

- videocamera zal gebruikt worden om allerlei beelden van kinderen van 1,5 en 3 jaar oud vast te leggen, zowel buiten als binnen, bewegend.
- apparaat moet makkelijk en handig in gebruik zijn, en eventueel tegen een stootje kunnen.
- het moet vrij eenvoudig zijn om beelden over te zetten op de computer, deze te bewerken en op dvd te branden.
- hoeven GEEN foto's mee gemaakt te worden, want we hebben wel een goede fotocamera (nikon coolpix 5900).

Wie kan mij helpen? Welke camera kan ik het beste kopen?

Wij wonen nabij Hilversum. Utrecht en Amsterdam dus goed bereisbaar, en ook den haag.

Alvast bedankt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 22:14 ]

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 14:23
Weer zo eentje die effe snel een camera gaat kopen... :p.
Zie Camcorders tot 600 euro, welke? en zie mijn verhaaltje. Daar staat een link in naar de huidige Sony-modelletjes, maar dan tot 600 euro volgens kieskeurig.nl. Er staat ook een kleine omschrijving van hoe kieskeurig.nl werkt. Ik weet niet hoe de anderen inmiddels met hun steady shot zijn, maar die van Sony is over het algemeen wel goed heb ik begrepen, zeer zeker handig als je die kleine kinderen volgt, dat wordt toch al een zootje, dan natuurlijk het liefst een zootje zonder al te veel schokken. Succes.
Lees trouwens effe de FAQ van GoT, daar staat dat je elkaar niet groet enzo onderaan een bericht, ik vind het niet erg, anderen wel en 't is niet volgens de regels

[ Voor 14% gewijzigd door Dancing_Animal op 25-07-2006 22:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie.
Had het topic al vluchtig doorgelezen (heb immers haast in mijn keuze, haha). Heb toen bij camcorderinfo gezien dat er o.a. 2 goede camera's zijn in de door mij gewenste prijsklasse, namelijk de panasonic gs19 en nog 1 van jvc. Ik ging driftig verder zoeken waar ik deze camera's kon kopen in NL, maar ik kan ze nergens vinden! Bestaan ze dan niet in NL of ben ik blijkbaar toch blond?
Dus nu ben ik weer terug bij af. Maar ik zal nu eens op sony gaan zoeken.
Verdere tips zijn welkom.

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 14:23
Die Panasonics beginnen hier meestal met NV GS, aanduiding is even anders. JVC weet ik zo gauw even niet. Het model dat jij noemt is uit maart 2005 en vrijwel zeker uit produktie, zo snel gaat dat tegenwoordig.
Als ik jou was zou ik als volgt te werk gaan:
Kijk op de .nl-sites van de fabrikanten (Sony, Panasonic, JVC), dan heb je de huidige reeks Nederlandse modellen, die types even opschrijven. Soms staat er dan al een indicatieve prijs bij die op de site vaak een stuk hoger is dan in het echt. Als er 3 ccd bijstaat heb je sowieso al een te duur type te pakken. Ga met dat lijstje langs kieskeurig zoals ik in het andere topic omschreef, zo kan je de prijzen er bij zoeken en gaan schrappen. Het lijkt veel werk maar op die manier heb ik al veel dingen uitgezocht. Sowieso voor mini-DV gaan om later te kunnen bewerken en niet gelijk op DVD opnemen.

[ Voor 79% gewijzigd door Dancing_Animal op 25-07-2006 22:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bezig op jouw manier. Van Panasonic kwam de NV-GS27 als zeer goed uit de reviews op kieskeurig. Ook valt deze binnen het budget. Ga nu nog verder kjken bij sony. Maar is de Panasonic NV-GS27 echt ok? En wat moet ik erbij kopen om het over te kunnen zetten en bewerken op de computer? Want dat zit er volgens mij niet bij. Waar bestel je dat dan?

jvc pagina met types vind ik wat onduidelijk, zie de verschillen niet zo. op kieskeurig vind ik de reviews over jvc camera's niet zo heel positief. Is dit juist?

En van Sony valt er maar 1 in mijn prijscategorie, en daarover zijn geen echte reviews beschikbaar.

Is dus de panasonic in mijn geval de beste keus of heb je een andere tip voor een camera?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 23:15 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hey Essie, je zegt dat je er de ballen verstand van hebt, dan is het misschien handig om je eerst eens voor te laten lichten in een winkel. GoT is niet de plek om eerst info te halen. Doe dat eerst eens in een winkel. ALs je daarna nog specifieke vragen hebt, kan je ze hier wel stellen, nu moeten we je stap voor stap door het hele camera kopen proces helpen en lijkt het alsof je alleen ff hier komt vragen welke je moet hebben... Daar is het forum niet voor.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.