Toon posts:

Kapotte autoradio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Pioneer MEH-P9000R
http://www.minidisc.org/part_Pioneer_MEH-P9000R.html

Die had ik voor 10 euro gekocht, terwijl dat dinge vele vele male duurder is..maarja hij is wel kapot..

Ik heb hem dus uit elkaar gedraait, en heb als eerste alles doorgemeten, de weerstandjes etc... Ik heb gekeken of iets zwart was, of kapot gespronge, zag ik ook niet. Voor losse connecties gekeken ook niet... Zekeringen zate er ook niet zover ik kon zien...

Nou misschien weet iemand hier wat wel vaker kapot gaat in zon auto radio...

Als ik hem opstuur om hem te laten maken kost het zeker 100 euro... Vind ik een beetje te veel aangezien hij mini discs leest... ( k heb nog een cd wisselaar erbij die kan k erop aansluiten, magoed kan je beter een andere halen... )

Dus ik hoop dat iemand een ideetje heeft... alle suggesties zijn welkom...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 21:56 ]

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

WouterG

Dit is geen ondertitel

Misschien handig om te vertellen wat het niet meer doet, start hij helemaal niet meer op? Reageert hij op geen enkele knop?

Verwijderd

Topicstarter
Oja.. ja hij doet helemaal niks, geen teken van leven meer....

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Schroef hem weer open, en ga de spanning volgen.

Sluit hem aan, zet een punt (liever met klem) van de multimeter op de massa, en ga dan met de andere meetpen kijken waar je op het zelfde spoor nog spanning hebt.

Ik vermoed dat er ergens een knopje of contactje van het frontpaneel niet goed is, waardoor de radio niet 'ziet' dat er een frontpaneel op zit.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Ben je toevallig niet de gele +12V continu vergeten.
Sommige autoradio's willen niet aan als deze niet is aangesloten.
Deze kan je gewoon voor de test bij de +12V geschakeld doen.

Verwijderd

Topicstarter
K heb nu de rode(+), gele(+) en zwarte(-) draden aangesloten, meer is niet nodig toch ? Hij doet niks, en zover k kan zien meet ik alles door met succes
Pagina: 1