[PA] Oude speakers zonder parameters

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GhandiHarder
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:32
Beste mensen,

Een aantal dagen geleden heb ik van een middelbare school (die afgebroken werd) een grote speakerset gekregen. Deze bestaat uit 2 set van ieder een laag-, midden- en hooggedeelte. Het laaggedeelte is een soort van W-Bin, met 15" driver. Midden uit een gesloten kast met 15" driver en hoog bestaat uit een grote hoorn, met drie kleine, ronde tweeters. Ik was meteen enhousiast en sloot het aan op mijn versterker (2*600W). Het kon wel goed hard, maar de complete zelfbouwkasten vielen bijna uit elkaar van de trillingen. De kasten zijn in behoorlijk slechte staat. Vervolgens heb ik de boel eens uit elkaar geschroefd om te kijken wat er nu in zat. Ik kwam op het volgende:

Per kant:
- Hoog: Grote Fane-hoorn, geen type of serienr.
- Midden: 15" Radio Shack Realistic 40-1315
- Laag: 15" Becker Electronics 9A339-3

Mijn plan was de parameters van de verschillende drivers op te zoeken en de complete set, miets de parameters redelijk waren, beter te herbouwen. Fantsoenlijke aansluitingen erop maken etc etc etc. Maar nu stuitte ik op hetvolgende probleem: Nergens kan er ook maar een beetje info over de drivers vinden. Geen max vermogen, geen t/s, helemaal niets. Geen info dus om nieuwe, goede kasten te bouwen.

Dus mijn vraag: Kent iemand deze speakers, komt ze bekend voor, of heeft er info over. Beide speakers komen uit de USA.

Verdere adviezen of suggesties zijn ook van harte welkom. Ik kan nog alle kanten met de speakers op, mits ze natuurlijk een beetje ok zijn.

Alvast bedankt.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Al een driver eigen merk van Radio Shack is dan vrees ik het ergste ;) Als je je dan toch gaat wagen aan zelfbouw (materiaal en moeite), besteed dat dan aan fatsoenlijke drivers. Anders is 't gewoon zonde van je geld en werk :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• GhandiHarder
Exirion schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:49:
Al een driver eigen merk van Radio Shack is dan vrees ik het ergste ;) Als je je dan toch gaat wagen aan zelfbouw (materiaal en moeite), besteed dat dan aan fatsoenlijke drivers. Anders is 't gewoon zonde van je geld en werk :)
Snap ik. Maar als het redelijke drivers zijn (gratis!) , is het misschien toch de moeite waard. Iig de moeite om eerste even research te doen.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:08

Jag

Als je van zo'n set iets wilt maken moet je het eigenlijk actief filteren, wat best prijzig is omdat je veel versterkerkanalen nodig hebt. En dan nog zal het geen super HiFi worden (want welbeschouwd is het stokoude PA meuk :) ), wel iets waar je ook nog eens een feestje mee kan geven.

• GhandiHarder
Jag schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:58:
Als je van zo'n set iets wilt maken moet je het eigenlijk actief filteren, wat best prijzig is omdat je veel versterkerkanalen nodig hebt. En dan nog zal het geen super HiFi worden (want welbeschouwd is het stokoude PA meuk :) ), wel iets waar je ook nog eens een feestje mee kan geven.
Was ook een beetje mijn idee, om er een leuk setje van te maken voor een feestje. Waarop bazeer je trouwens deze opmerking? Ken je de speakers? Heb je ervaring met de merken?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

Exirion schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:49:
mijn menig. wat vaak vergeten wordt is dat de drivers per saldo veel goedkoper zijn dan een goede behuizing / afwerking.
Pagina: 1