Toon posts:

Thin client tube 2000 cyrix athena

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op een pcdumpdag een thin client gekocht model tube 2000 van athena met een cyrix proc en 32 mb geheugen en wil hiervan een servertje van maken alleen heb namelijk de probleem dat ik wel windows werkend erop heb zitten alleen moet ik het opstarten met de windows cdrom en cdrom drive gekoppeld zelfs als de drive aangesloten zonder win98 cd loopt het steeds vast bij opstarten van windows 98
als ik met cdrom opstart werkt het zonder problemen

maar aangezien er maar een kleine voeding in zit wil ik alleen mijn hardeschijf gekoppeld hebben alleen zonder win98 cdrom weigert hij dus op te starten, heb rond gekeken en heb paar topics gevonden met zelfde client alleen daar niks gevonden over dit probleem dus vroeg me af of er mensen zijn die ook een client hebben en die dit probleem herkennen en ook weten wat de oplossing zou kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
niemand die ook een thinclient heeft en die dit probleem kent want ik heb niks in de bios kunnen vinden die dit probleem zou kunnen verklaren of gewoon met google heb ik ook nog niks kunnen vinden

Verwijderd

Topicstarter
na lange tijd maar weer een poging of iemand bekend is met thinclients en hoe je win 98 install zonder problemen kan draaien heb windows draaiend daarop maar moet de win98 in de cddrive hebben tijdens het starten en wil eigenlijk de systeem zonder cddrive laten draaien

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-01 09:23
installeer linux, makkelijker, kleiner en doet wat jij wilt.

Verwijderd

Topicstarter
ben nog niet echt bekend met linux en de vraag is of ik de zelfde problemen krijg want alles lijkt goed te gaan zonder cddrive tot hij blijft hangen bij de windows98 scherm en niks meer doet met drive en win98se cd gekoppelt gaat het wel goed dus snap niet wat de oorzaak zou kunnen zijn