Toon posts:

[XP] System Driveletter changed (win start niet meer op)*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets stoms gedaan.

Ik heb een dual boot system.. ene os met internet (C:) en de andere voor cubase (normaal D:).
Nu heb ik van de week mijn pc opnieuw geinstalleerd. Beide os-en stonden er goed op. alleen doordat ik was vergeten secundaire schijf te ontkoppele heeft het cubase OS nu de driveletter E: gekregen en staat mijn projectschijf tussen de twee os-schijven in met letter D: toegewezen.

Nu dacht ik och, dat kan ik met mijn acronis drive tooltje later wel weer rechtzetten. Heb dus mijn hele cubase-os met zorg ingericht en later acronis drive director erover gehaald om van die E: en D: te maken.

Nu start deze dus niet meer op. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Verwijderd

Als ik het goed heb kan/mag je een systeempartitie nooit van driveletter veranderen.

Heb het ooit eens getest door C (systeem) en D (data) te verwisselen vanaf een boot cd'tje, resultaat : de PC startte wel op, maar zodra ik inlogde in windows (ctrl-alt-del) sloot de PC onmiddellijk af.

Heb toen via een bootcd'tje 'fixmbr' gebruikt, hierdoor stonden de driveletters terug zoals oorspronkelijk en startte het systeem weer op.

Ik vermoed dus dat je weinig keuze hebt en dat je met je omgewisselde driveletters zal moeten leren leven....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:21:

Heb toen via een bootcd'tje 'fixmbr' gebruikt, hierdoor stonden de driveletters terug zoals oorspronkelijk en startte het systeem weer op.
.
En als ik mijn masterbootrecord repareer.. komt mijn andere (nog wel werkende os) niet in gevaar?

p.s. het is me wel ooit eens gelukt.. een systeemletter veranderen. Enkele progs deden het toen niet meer, maar het werkte wel. Weet alleen niet meer hoe ik dat had gedaan.

Maargoed. Voornaamste nu is dat ik mijn andere OS weer in kan.

Verwijderd

Heb het ooit eens gedaan door vanaf een boot cd het register te benaderen en daar een bepaalde key te wijzigen, dus zonder partitition tool of zo, maar toen was 't ook niet goed afgelopen.

Als je op de MS KB zoekt vind je ook wel artikels die dit uitleggen, maar ten zeerste afraden.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb net al besloten toch mijn OS er maar weer opnieuw op te knallen.

Betekent natuurlijk niet dat hier niet meer verder overg geklept mag worden :Y)