Pulsar Titanium reparatie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Misschien dat er nog horlogemakers in de zaal zijn?

Het volgende, mijn Pulsar Titanium waar ik zuinig op ben, laat ik elke keer door de winkel waar ik hem gekocht heb in Oldebroek het batterijtje vervangen. Maar de laatste keer na het vervangen stak er een rubbertje uit. We zijn hiermee terug gegaan en ze keken er ook van op van 'dit mag niet, gaan we meteen repareren'. dus 10 minuten later komt mijn horloge, naar wat ik dacht gerepareerd terug.

Tot ik wil gaan zwemmen (wat ik altijd zonder problemen doe):

Na 10 minuten, allemaal vocht in mijn horloge!!

Ik heb het ding nu open liggen (na veel gemartel) maar ik krijg het uurwerk er niet uit. Het wieltje voor de tijdsinstelling krijg ik niet uit het uurwerk verwijderd (er staat wel een kleine instructie uit met een gaatje en "Push" maar dit werkt niet.

Is er iemand die me kan helpen?

Thanx in common :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127797

aangezien je er erg gek mee bent, gelijk terug gaan!

Het is de fout van de diegene die het gerepareert heeft :)

je "garantie" / verwachten van kundigheid , zou ik niet vergooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-03 16:56

BJD

Ik denk dat het handig is als je eerst even een foto post zodat we kunnen zien wat je bedoelt.
En verder zou ik als ik jou was het horloge niet verder openmaken maar direct naar de horlogemaker terugbrengen en het probleem bij hun leggen. Zij hebben een fout gemaakt en moeten dit ook repareren. Als ze merken dat jij er aan hebt gesleuteld kunnen ze de schuld daarop afschuiven en weigeren hem in de oude staat te herstellen. (ookal is dat niet zo netjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

Exirion

Gadgetfetisjist

Ze horen na het wisselen van het batterijtje altijd een waterdicht-test te doen :?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-03 16:56

BJD

Exirion schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:31:
Ze horen na het wisselen van het batterijtje altijd een waterdicht-test te doen :?
Meestal is dit tegen meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Anoniem: 127797 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:27:
aangezien je er erg gek mee bent, gelijk terug gaan!

Het is de fout van de diegene die het gerepareert heeft :)

je "garantie" / verwachten van kundigheid , zou ik niet vergooien :)
Ik wil dat volk niet eens meer ZIEN

Die horloge heeft me toentertijd bijna 400 gulden gekost. Dus ja ik ben er zuinig op.

Ondertussen de status: Ik heb de roest van de batterij en de binnenkant met methanol gereinigd (Eclipse voor sensor DSLR). Dit is goed gegaan. De batterij is niet doorgeroest.

Nu wil ik graag bij het uurwerk komen om zo het glas te drogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
BJD schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:31:
[...]

Meestal is dit tegen meerprijs.
We hadden gevraagd om het waterdicht maken, want dat was ie ook. Het stukje rubber wat er uit stak de eerste keer, dat hebben ze niet even netjes vervangen, maar gewoon doodleuk afgeknipt. Ik heb het hier liggen, het is gewoon 1,5 cm korter en door middengeknipt.

Heb 't spul verder laten drogen, maar mooi zal ie nooit meer worden, de wijzers zijn aangetast... :( :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Fairy op 25-07-2006 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 16:05
sorry, maar je had echt terug moeten gaan... als dat horloge dat nog doet, heb je geluk, maar voor de kosten had de horlogemaker gewoon op moeten draaien...

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 18:36
Ben horlogemaker, nooit geloven wat de juwelier zegt, vooral niet bij pulsars.
Heb er zelf een en wilde een nieuw batterjitje, hebben ze vervangen, (was voor de test dus, ik kan het met mjin ogen dicht als je gewend ben om dingen van nog geen centimeter te repareren maar ik was lui en wilde wel een testen hoe ze dat deden) komen ze terug, ja sorry, werkt niet, moet worden opgestuurd is stuk, corrosie, blabla. Ik zelf batterijtje meegenomen. Horloge open, batterij erin, reset batterji (even kortsluiten op AC en batterij) en werkt. De corrosie? Die heb ik niet gezien.

Enfin, je pinnetje kan je er inderdaad uithalen door eerts het pinnetje uit te trekken tot hij niet verder kan en dan de "push" in te drukken, (vasthouden) en dan voorzichtig aan de pin te trekken
de kans is groot dat dat prima lukt, het schoonmaken ook, maar dat het pinnetje er niet meer in terug wil. Zet hem gewoon in elkaar, breng hem naar een goede juwelier en vraag of hji er een nieuw rubber ringetje inzet. Of ga zelf stoeien om deze erin te krijgen. Het meeste werk is namelijk het inzetten van het pinnetje. Omgekeerde volgorde: push inhouden.....pinnetje erin drukken...niet te hard drukken en het werkt. Breekt ie af moet je alsnog naar de juwelier. Ga rustig zelf klooien en zet niet teveel kracht. Het is een leuke uitdaging die in principe niet fout kan gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Ierlandfan schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 16:00:
Ben horlogemaker, nooit geloven wat de juwelier zegt, vooral niet bij pulsars.
Heb er zelf een en wilde een nieuw batterjitje, hebben ze vervangen, (was voor de test dus, ik kan het met mjin ogen dicht als je gewend ben om dingen van nog geen centimeter te repareren maar ik was lui en wilde wel een testen hoe ze dat deden) komen ze terug, ja sorry, werkt niet, moet worden opgestuurd is stuk, corrosie, blabla. Ik zelf batterijtje meegenomen. Horloge open, batterij erin, reset batterji (even kortsluiten op AC en batterij) en werkt. De corrosie? Die heb ik niet gezien.

Enfin, je pinnetje kan je er inderdaad uithalen door eerts het pinnetje uit te trekken tot hij niet verder kan en dan de "push" in te drukken, (vasthouden) en dan voorzichtig aan de pin te trekken
de kans is groot dat dat prima lukt, het schoonmaken ook, maar dat het pinnetje er niet meer in terug wil. Zet hem gewoon in elkaar, breng hem naar een goede juwelier en vraag of hji er een nieuw rubber ringetje inzet. Of ga zelf stoeien om deze erin te krijgen. Het meeste werk is namelijk het inzetten van het pinnetje. Omgekeerde volgorde: push inhouden.....pinnetje erin drukken...niet te hard drukken en het werkt. Breekt ie af moet je alsnog naar de juwelier. Ga rustig zelf klooien en zet niet teveel kracht. Het is een leuke uitdaging die in principe niet fout kan gaan
Bedankt voor je info! dat kortsluiten met AC had ik inderdaad al gezien, dit had ik ergens op google gevonden, Het enige wat er dan gebeurd is overigens dat de chronotellers een keer ronddraaien. Het uithalen van het pennetje niet!. Ik ga dat inderdaad zometeen nog even proberen, er zitten namelijk nog wat opdroogvlekken in het glas. Helaas zijn de wijzers (glow in dark materiaal) wel beschadigd, deze is helemaal korrelig.

EDIT:

Update: Het pennetje is er uit, naar een uur prutsen. Bij mij ging ie zo, het pennetje dus NIET uittrekken in mijn geval, gaatje indrukken en ik pak hem er zo uit, er in zetten, gewoon pennetje er weer indrukken.

Ik ga nu verder met de operatie :)

Edit2.

Nou loopt ie helemaal niet meer AAAARGH :(

[ Voor 12% gewijzigd door Fairy op 26-07-2006 21:31 ]

Pagina: 1