Problemen met zelfinbouwen wireless in laptop zonder wireles

Pagina: 1
Acties:

• Pimmetje16
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-11-2025
Ik heb een wireless minipci kaart in mijn laptop laten bouwen door mijn vader (electromonteur). Deze kaart werd daarna ook meteen in windows herkend. Na het installeren van de software, ging ik zoeken naar mijn wireless netwerk (SSID broadcast stond aan en de laptop stond naast de router). Alleen mijn laptop kan geen draadloos netwerk vinden.

We dachten daarna dat de kaart stuk was. Dus hebben we de kaart in een andere laptop gehangen om te testen. Hierin werkte de kaart uitstekend. Toen hebben we nog andere antennes geprobeerd maar dit wou ook niet baten.

Nu hebben we het vermoeden dat de laptop ondanks dat deze over een werkend minipci slot beschikt toch niet geschikt is voor wireless.
Of dat het moederbord ergens een schakeling heeft (zoals je bij meer laptops zien) voor het wireless uit te schakelen en dat deze op uit staat.

Zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort dingen? Reacties zijn erg welkom!

Het gaat trouwens om een Acer Aspire 1350 Serie

Pimmetje

Verwijderd

een longshot.

heb je in die router misschien een mac-adres filter en staat die laptop daar niet in?????

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:23

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 20:44:
een longshot.

heb je in die router misschien een mac-adres filter en staat die laptop daar niet in?????
TS geeft aan dat de kaart wel juist functioneerd in een andere laptop. Het mac-adres is netwerkkaart gebonden en niet laptop gebonden. :)

Voor TS, zitten er op deze Acer laptop ook ledjes op de voorkant om aan te geven of de wireless netwerkkaart is ingeschakeld? Dit (de ledjes) zijn namelijk mogelijk ook schakelaartjes. Ik heb mij ook eens rot gezocht met een Acer laptop voordat ik de wirelessnetwerkkaart eindelijk ingeschakeld kreeg.

[ Voor 30% gewijzigd door _Dune_ op 26-07-2006 00:04 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:36

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Een 1350 series laptop heeft volgens mij een hotkey voor het aan en uitschakelen van wireless, voor zover ik me kan boven halen. Probeer eens wat Fn+F1-12 toetscombinaties, mogelijk dat de juiste niet op je toetsenbord is aangegeven vanwege het oorspronkelijk ontbreken van wireless. Ik kan morgen eventueel bij een 1350 kijken welke hotkey het moet zijn.

Hier stond een dode link.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:36
Heb je wel een antenne ? Ik heb laatst een acer onder handen gehad die wel een mini-pci slot had, maar geen antenne.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Pimmetje16
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 20:44:
een longshot.

De router had verder geen beveiligingen. En anders zou deze het netwerk toch wel moeten kunnen zien?
_Dune_ schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 00:01:
[...]

Voor TS, zitten er op deze Acer laptop ook ledjes op de voorkant om aan te geven of de wireless netwerkkaart is ingeschakeld? Dit (de ledjes) zijn namelijk mogelijk ook schakelaartjes. Ik heb mij ook eens rot gezocht met een Acer laptop voordat ik de wirelessnetwerkkaart eindelijk ingeschakeld kreeg.
De letjes zijn bij mij in ieder geval geen schakelaartjes.
strandbal schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 08:37:
Een 1350 series laptop heeft volgens mij een hotkey voor het aan en uitschakelen van wireless, voor zover ik me kan boven halen. Probeer eens wat Fn+F1-12 toetscombinaties, mogelijk dat de juiste niet op je toetsenbord is aangegeven vanwege het oorspronkelijk ontbreken van wireless. Ik kan morgen eventueel bij een 1350 kijken welke hotkey het moet zijn.
Graag, de enige die niet in gebruik zijn, zijn F9 en F10, deze heb ik getest maar deze willen niet werken.
Ik heb het even opgezocht, het gaat om de Acer Aspire 1353LC uit de 1350 Serie.
StevenK schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 08:41:
Heb je wel een antenne ? Ik heb laatst een acer onder handen gehad die wel een mini-pci slot had, maar geen antenne.
De antenne heeft mijn vader er zelf ingebouwd. We hebben ook andere antennes getest maar wou niet baten.

Tot zover iedereen bedankt voor de reactie.

Pimmetje

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Heeft je laptop geen invilink knop?
Zit als het goed is bovenaan boven je toetsenbord naast de bluetooth knop.

Zo'n beetje elke recente acer heeft namelijk een schakelaar om de wireless kaart in en uit te schakelen, en veel oudere acers ook.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 26-07-2006 12:59 ]

• Pimmetje16
job schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 12:56:
Heeft je laptop geen invilink knop?
Zit als het goed is bovenaan boven je toetsenbord naast de bluetooth knop.

Zo'n beetje elke recente acer heeft namelijk een schakelaar om de wireless kaart in en uit te schakelen, en veel oudere acers ook.
De knop zit er idd. Maar de launch manager zegt dat er geen wireless is gevonden. Ik weet niet of dit aan de software ligt of dat de software de wireless kaart niet vind. Ik denk dat er in de software is ingebakken dat deze geen wireless heeft.

Bedankt voor de reactie

Pimmetje

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:36

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Pimmetje16 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 14:54:
[...]

De knop zit er idd. Maar de launch manager zegt dat er geen wireless is gevonden. Ik weet niet of dit aan de software ligt of dat de software de wireless kaart niet vind. Ik denk dat er in de software is ingebakken dat deze geen wireless heeft.

Bedankt voor de reactie

Pimmetje
Juist, daar moet 'ie zitten. Als de software zegt "geen wireless gevonden" dan is 't waarschijnlijk firmwarematig ook nog ergens uitgeschakeld. Werkt de knop als je de launch manager software deinstalleert? Vaak werkt de wifi switch namelijk nog wel, kom je misschien om die check heen.

Hier stond een dode link.

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-01 12:22

Cramthabam

Leef en laat leven

Kijk ook even in je bios of daar nergens een optie voor de wireless staat.
Ik kan in mijn bios de wireless aan/uit zetten zonder een kaart erin zelfs.
Pagina: 1