Na crashen van spel partitie tabel of MBR kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Lau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Lau

There can be only one...

Topicstarter
Hey,

Ik werk in een gamecafe, en sinds vandaag hebben we het vage probleem dat soms battlefield 2 crasht. (niet zo vreemd, maar wat er daarna gebeurd is deste vreemder)
Als je dan de pc reset start hij niet meer op van de HDD (!)

Waarschijnlijk is dus of de MBR naar de klote. In het begin dacht ik dat het wel een foutje zou zijn ofzo, maar het is nu al 4x gebeurd, en ik kan maar niet vinden wat het is.

Het is best wel irritant, omdat je het met de 'fixmbr'-functie in de windows setup niet kunt maken (dan start hij net zo zeer niet op).

Een virus ? (mijn virusscanner herkent het niet)

Alle hulp/ideen zijn welkom!

Dank,
Lau

ps. windows opnieuw installeren is een laatste resort, het kost op zn minst 2 volle dagen om die te maken en te pompen...

Lau

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:41
Dit is niet echt SPV stof. HD problemen = OM, dus tikje naar daar + titelfix :)

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 20:12
Lau schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 20:12:

ps. windows opnieuw installeren is een laatste resort, het kost op zn minst 2 volle dagen om die te maken en te pompen...
Repair-install is toch een oplossing?

• Lau
  • Niet online

Lau

There can be only one...

Topicstarter
TafkaT schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 20:16:
[...]

Repair-install is toch een oplossing?
werkt niet.. hij blijft niet op starten van de hdd..

echter; de oude image kan ik zo terugzetten (duurt maar 2 uur per pc), maar dan is het probleem nog niet verholpen. En om nou achter klanten aan te rennen die BF2 spelen is eigenlijk ook onmogelijk: dat zijn er best veel ;)

Lau

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 20:12
Begrijp ik het nu goed dat dit probleem op meerdere systemen voorkomt?
En zou je de overige specs eens kunnen geven, misschien dat daar iets aan opvalt.

• Lau
  • Niet online

Lau

There can be only one...

Topicstarter
TafkaT schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 20:22:
Begrijp ik het nu goed dat dit probleem om meerdere systemen voorkomt?
En zou je de overige specs eens kunnen geven, misschien dat daar iets aan opvalt.
Ja, het is vanmiddag begonnen. Het komt voor op nu al 5 van de 42 exact dezelfde systemen. (daarom ben ik nu een beetje wanhopig |:( )

Het zijn:

AMD 64 3200+
1 GB Ram
X800XT 256mb vid
80GB HDD (maxtor, en hdd is 100% zeker niet kapot (heb met diskchecktool gecontroleerd))
'tjes.

Lau

• sandz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11-2024
Just my two cents;

Boot from xp cd
Recovery Console
fixmbr
fixboot

restart, back to windows

(lijkt toch een virus probleem)

• Lau
  • Niet online

Lau

There can be only one...

Topicstarter
sandz schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 20:42:
Just my two cents;

Boot from xp cd
Recovery Console
fixmbr
fixboot

restart, back to windows

(lijkt toch een virus probleem)
werkt niet:
Het is best wel irritant, omdat je het met de 'fixmbr'-functie in de windows setup niet kunt maken (dan start hij net zo zeer niet op).

[ Voor 24% gewijzigd door Lau op 25-07-2006 21:22 ]

Lau

Verwijderd

Wat gebeurt er als je de disk mount in een andere pc en eens een kijkje neemt in disk management van windows ? Kan je dan via chkdsk of zo eventueel iets herstellen ?

Heb 't zelf vroeger gehad met een oude DOS game (I have no mouth and I must scream). Telkens als het spel gecrashed was en PC rebootte zag ik rare toestanden in windows : foldernamen die veranderd waren, een folder die 4 Gb groot was terwijl m'n disk zelf maar 1,3 Gb groot was etc...

Best raar wel dat je met een modern spel/systeem zulke zaken meemaakt.

• Lau
  • Niet online

Lau

There can be only one...

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:26:
Wat gebeurt er als je de disk mount in een andere pc en eens een kijkje neemt in disk management van windows ? Kan je dan via chkdsk of zo eventueel iets herstellen ?
Hij meld me wel dat het kapot is, maar met chkdsk krijgt hij het niet voor elkaar het te fixxen. Ik ben nu Battlefield schoon aan het installeren op een pc, eens kijken of het misschien aan de patches/updates van die game ligt. Het is namelijk van zichzelf een redelijk instabiel spel.

Lau

Verwijderd

battlefield is bij mij nog nooit gecrashed....... wellicht een combinatie van je hardware die het laat crashen?

Verwijderd

run dit programma maar eens op je hdd, je kan een zelfopstartende diagnose cd of diskette maken.

voordeel is dat je gegevens uit je sector bij deze software NIET VERLOREN GAAN, maar gewoon worden hersteld.

http://www.dposoft.net/

hdd regenerator.

stel daarna in dat je pc NIET OPNIEUW OPSTART na een crash, maar blijft "hangen" daar waar hij crasht.
van daaruit gewoon zelf opnieuw opstarten met de wel bekende mogelijkheden.

suc6
Pagina: 1