Toon posts:

sata hardeschijf en windows

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een nieuwe pc maar nu krijg ik mijn nieuwe hardeschijf niet geinstalleerd. Ik heb de drivers op de floppy gezet maar als ik dan op f6 druk dan krijg ik te zien foutcode 7. kan het bestand ntkrnlmp.exe niet in het geheugen laden. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar nu wilde ik een cd maken met de drivers erin maar ik krijg dat ook niet voor mekaar. Heeft er iemand een oplossing die misshien zou kunnen helpen. zodat ik windows op mijn hardeschijf kan installeren

wie o wie kan mij helpen?

m.v.g,

Bart

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 19:58 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom krijg je het niet voor elkaar een cd te maken?
download Nlite en de drivers en dan spreekt het voor zich (gewoon zeggen welke drivers meegeladen moeten worden).

Uiteraard wel zorgen dat je niet de S-ATA RAID drivers hebt als je de standaard S-ATA drivers nodig hebt of andersoms.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-03 16:21

Haan

dotnetter

Wat voor hardware heb je? Als het redelijk nieuw is, heb je helemaal geen drivers nodig voor je sata schijf, alleen voor RAID..

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Heb je die diskette gebruikt tijdens de installatie van Windows XP? Dus dat je Windows opnieuw of op die harde schijf wil installeren? Een andere oplossing zou zijn om Windows XP SP2 te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 20:07:
Waarom krijg je het niet voor elkaar een cd te maken?
download Nlite en de drivers en dan spreekt het voor zich (gewoon zeggen welke drivers meegeladen moeten worden).

Uiteraard wel zorgen dat je niet de S-ATA RAID drivers hebt als je de standaard S-ATA drivers nodig hebt of andersoms.
is daar ook nog verschil in?
Ik heb dacht ik die RAID want dat staat in de manual.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 20:12:
Heb je die diskette gebruikt tijdens de installatie van Windows XP? Dus dat je Windows opnieuw of op die harde schijf wil installeren? Een andere oplossing zou zijn om Windows XP SP2 te installeren.
ja ik heb die diskette gebruikt alleen toen ik op f6 drukt ging hij SIS oid proberen te openen en toen kreeg ik foutcode:7

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 20:31:
[...]

is daar ook nog verschil in?
Ik heb dacht ik die RAID want dat staat in de manual.
Daar zit zeker verschil in.
Geef eens de specs van je controller die je gebruikt en hoe je die nu hebt geconfigged.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 20:35:
[...]

Daar zit zeker verschil in.
Geef eens de specs van je controller die je gebruikt en hoe je die nu hebt geconfigged.
sorry maar dat snap ik niet ik heb gewoon die cd van mijn moederbord een asrock erin gestoken en die op de diskette gezet (zoals in de manual). Daarna moet ik de diskette eruit halen en windows xp in mijn dvd drive doen ipv die asrock. Dan opnieuw opstarten en booten. Dan op f6 drukken als dat er komt te staan maar dan komt die foutmelding.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 20:45:
[...]

sorry maar dat snap ik niet ik heb gewoon die cd van mijn moederbord een asrock erin gestoken en die op de diskette gezet (zoals in de manual). Daarna moet ik de diskette eruit halen en windows xp in mijn dvd drive doen ipv die asrock. Dan opnieuw opstarten en booten. Dan op f6 drukken als dat er komt te staan maar dan komt die foutmelding.
Daarom de vraag. Heb je dan wel de goede driver te pakken. De meeste controllers kunnen namelijk op 2 manieren functioneren, als RAID of als ATA. Dit heeft echter ook invloed op de drivers die je moet gebruiken.
Vandaar dus de vraag welke controller je hebt en hoe je deze hebt geconfigureerd. Het lijkt me namelijk dat je in de bios al wel aangegeven hebt hoe je de hdds wilt hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 20:47:
[...]

Daarom de vraag. Heb je dan wel de goede driver te pakken. De meeste controllers kunnen namelijk op 2 manieren functioneren, als RAID of als ATA. Dit heeft echter ook invloed op de drivers die je moet gebruiken.
Vandaar dus de vraag welke controller je hebt en hoe je deze hebt geconfigureerd. Het lijkt me namelijk dat je in de bios al wel aangegeven hebt hoe je de hdds wilt hebben.
nou heb ik even op de cd zitten bladeren en daar staat op SISraid. Daar zie ik nu ook een manual staan, maar daar staat setup for RAID 0, Setup for RAID 1. welke moet ik hebben

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 20:52 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 20:49:
[...]

nou heb ik even op de cd zitten bladeren en daar staat op SISraid.
Maar dat zegt natuurlijk nog niets.
Ik neem aan dat het ding onboard zit omdat je het hebt over een asrock cd. Wat voor Asrock mobo heb je en wat heb je ingesteld in de bios van je controller.

Als we dat eerst eens duidelijk hebben dan is het misschien makkelijker om het probleem te lokaliseren. Download trouwens de drivers eens van de website, wie weet zijn die drivers op de CD wel gewoon niet goed.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 20:55:
[...]

Maar dat zegt natuurlijk nog niets.
Ik neem aan dat het ding onboard zit omdat je het hebt over een asrock cd. Wat voor Asrock mobo heb je en wat heb je ingesteld in de bios van je controller.

Als we dat eerst eens duidelijk hebben dan is het misschien makkelijker om het probleem te lokaliseren. Download trouwens de drivers eens van de website, wie weet zijn die drivers op de CD wel gewoon niet goed.
ja alleen ik heb hier geen floppy drive :( in deze PC en alleen in die nieuwe, dus weet niet hoe ik die erop moet zetten. http://www.asrock.com/product/939S56-M.htm dit moederbord heb ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 21:00 ]

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:15

PeaceNlove

Deugleuter

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 20:49:
[...]

nou heb ik even op de cd zitten bladeren en daar staat op SISraid. Daar zie ik nu ook een manual staan, maar daar staat setup for RAID 0, Setup for RAID 1. welke moet ik hebben
Ik vermoed dat je maar één schijf hebt gezien de enkelvoud in je startpost.

Daarom kan je de RAID drivers ook niet installeren, simpelweg omdat je die feature van je moederbord niet gebruikt.

RAID = twee of meer schijven die stripen of mirrorren
ATA = een enkele schijf

Als je dus maar één schijf hebt hoef je tijdens de XP setup niet op F6 te drukken en kan je direct doorgaan met de installatie.
Als je dan toch geen schijf vindt tijdens de installatie, dan moet je eens op je drivercd kijken voor een driver voor de schijfcontroller die NIET voor RAID is en die op flop zetten en met F6 installeren.
Dus eerst maar eens zonder driver en F6 proberen denk ik zo.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 20:57:
[...]

ja alleen ik heb hier geen floppy drive :( in deze PC en alleen in die nieuwe, dus weet niet hoe ik die erop moet zetten.
Brand de drivers desnoods dan op cd of slipstream gelijk de juiste drivers in je XP cd met nlite (wat ik eerder ook al aanraadde) of een ander iets dat je kunt doen is gewoon de fdd uit de pc plukken en dan in de andere hangen zodat je daar wel een fdd hebt.

Verwijderd

Topicstarter
mediabeast schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:00:
[...]

Ik vermoed dat je maar één schijf hebt gezien de enkelvoud in je startpost.

Daarom kan je de RAID drivers ook niet installeren, simpelweg omdat je die feature van je moederbord niet gebruikt.

RAID = twee of meer schijven die stripen of mirrorren
ATA = een enkele schijf

Als je dus maar één schijf hebt hoef je tijdens de XP setup niet op F6 te drukken en kan je direct doorgaan met de installatie.
Als je dan toch geen schijf vindt tijdens de installatie, dan moet je eens op je drivercd kijken voor een driver voor de schijfcontroller die NIET voor RAID is en die op flop zetten en met F6 installeren.
Dus eerst maar eens zonder driver en F6 proberen denk ik zo.
nee hij vindt hem inderdaad niet en dan geeft hij alleen aan druk op f3 om de setup te beeindigen. En er staat alleen een RAID driver op de cd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 21:10 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:07:
[...]

nee hij vindt hem inderdaad niet en dan geeft hij alleen aan druk op f3 om de setup te beeindigen.
Dan heb je dus echt drivers nodig omdat windows het anders niet snapt. Regel dus eerst even goede drivers (en dat moet wel lukken als je ze van de website plukt) en houd dan ook even rekening met een mogelijk verschil tussen ATA en RAID drivers. Nu weet ik niet of de SiS controller daar nog verschillen in heeft, maar bij mijn promise controller zit daar wel degelijk een verschil in.

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Dan maar eens nlite proberen http://www.nliteos.com/

Dat isntalleer je, je zet de inhoud van je WinXP cd op je hardeschijf. Je geeft in Nlite aan waar die XPcd op de schijf staat.
Vervolgens kies je de optie van het drivers toevoegen en dan kies je alle drivers van de drivercd. Maak er een iso van en brand die op cd. Viola! een betere XPcd.
Daarmee ga je dan je nieuwe pc opstarten. Niet op F6 drukken en gewoon afwachten wat er gebeurt.
Als het allemaal goed gaat en de goede driver staat ook op de drivercd , dan zou het gewoon moeten werken

Verwijderd

ja ik heb die diskette gebruikt alleen toen ik op f6 drukt ging hij SIS oid proberen te openen en toen kreeg ik foutcode:7
Welke Windows XP gebruikt je? Ik denk dat Windows XP SP2 dit probleem minder snel heeft.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:17:
[...]

Welke Windows XP gebruikt je? Ik denk dat Windows XP SP2 dit probleem minder snel heeft.
Voor zover ik weet is de installer van winXP zonder SP of met SP identiek, dus dat zou geen probleem mogen vormen.

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Nlite kan SP2 ook meenemen, dus als je een CD met de drivers maakt kan je die er ook direct bijzetten en meeinstalleren.
Voor zover je die niet al op de CD had staan natuurlijk

Verwijderd

Ik bedoel dat SP2 meer drivers heeft en ook met grotere harde schijven overweg kan.

• Nielson
  • Laatst online: 13:29
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:28:
Ik bedoel dat SP2 meer drivers heeft en ook met grotere harde schijven overweg kan.
In ServicePack2 zitten absoluut niet meer storagedrivers dan in de RTM versie, en de aanwezige drivers worden verder alleen aangepast als er echt kritieke fouten in zitten die bijvoorbeeld BSODs veroorzaken. Wat de ondersteuning van grote schijven heb je wel gelijk, en vind het mede hierom ook altijd aan te raden om te installeren met een geslipstreamde xp cd ipv achteraf sp2 te installeren.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kom op zeg, we gaan echt niet je handje vasthouden en stap voor stap voorkauwen wat je moet doen. Zoek maar eens naar een goede tutorial, en lees de Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens door. Met jouw registratiedatum zou je zo onderhand toch écht wel eens door moeten hebben hoe GoT in elkaar zit.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.