Ik heb een pagina met een plaatje en een upload knop. Zodra je op het upload knopje drukt krijg je een venster om een plaatje te kiezen, nadat je het plaatje hebt gekozen word het oude verwijderd en nieuwe geupload. Eerst word de image via javascript verwijdert, daarna word het bestand verwijderd zodat het nieuwe plaatje, wat dus de zelfde naam heeft, geupload kan worden. Dit alles gaat goed op het feit na dat zodra ik met javascript het nieuwe plaatje plaats hij het oude plaatje nog in zijn cache heeft staan en zodoende het oude plaatje weer laat zien. Ik verwacht dat als ik elk plaatje anders ga noemen ik dit probleem niet zal hebben. Maar het is voor mij handiger het plaatje aan de hand van het id te noemen zodoende hoef ik niet ook nog eens een sql query uit te voeren bij elke upload.
Is er een manier om de browser cache te verwijderen zonder de pagina te refreshen. Zodat als ik een plaatje 22.jpg verwijder een nieuwe 22.jpg upload en een 22.jpg toevoeg bijv. dat hij uiteindelijk de nieuwe 22.jpg laat zien.
op de volgende pagina kan je het voorbeeld zien.
Is er een manier om de browser cache te verwijderen zonder de pagina te refreshen. Zodat als ik een plaatje 22.jpg verwijder een nieuwe 22.jpg upload en een 22.jpg toevoeg bijv. dat hij uiteindelijk de nieuwe 22.jpg laat zien.
op de volgende pagina kan je het voorbeeld zien.