Toon posts:

Nieuwe Schijf in Win2K

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey als dit het verkeerde forum verplaats hem dan maar:

Oke dit is mijn systeem :'(

433 celeron
Abit BE6
256MB Ram
Geforce
13GB IBM 7200 RPM
45GB 7200 RPM

In win 98 en ME doen ze het perfect als ze beide op de U66 Aansluiting zitten maar als ik het in Win 2K probeer dan loopt mijn PC vast tijden het laden van Win2K, Win2K start wel gewoon op met 1 schijf op de U66 en 1 op de U33 :? maar dus niet met 2 op U66

Bij Apperaatbeheer staan geen errors, heeft IEMAND een idee om mij te helpen ? Please want anders moet ik Win 2K eraf gooien en dat zou ik erg jammer vinden ;-(

Alvast bedankt !!!

BAZZA

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Was het niet iets van Win2K installen met de schijfen op de UDMA33, daarna de drivers installeren voor die UDMA66 controller en dan de schijven op UDMA66? Ik heb nooit met die Highpoint controllers gewerkt dus ik weet het niet zeker.

Wat ik wel zeker weet is dat mocht je het niet opgelost krijgen dat geen reden is om Win2K eraf te smijten. Het verschil tussen UDMA33 en UDMA66 is maar een paar procent in sommige gevallen dus ik zou me daar niet te druk om maken (die 45GB IBM haalt alleen in de buitenste sectoren 37MB/s ... aan de binnenkant van de schijf is het nog maar 24MB/s oid). Win2K ruled te veel om het daarvoor niet te gebruiken :7 .

PC Specs

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42
Ik had hetzelfde in het begin, heb je Win2k opnieuw geinstalleerd of had je nog een "oude" versie geinstalleerd, Volgens mij (dat werkte bij mij iig) moet je tijdens de installatie effe op F5 drukken en dan een "Onbekende schijf controller toevoegen". Nu effe de disk van de controller in je Flopjen drive, en zeggen welke controller je hebt, nu zal hij de drivers opnemen in zijn database en dan zal ook Win2k werken.

Ik heb het geprobeerd met een Promise Ultra66 controllertje.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 januari 2001 03:11 schreef Bomberman het volgende:
Was het niet iets van Win2K installen met de schijfen op de UDMA33, daarna de drivers installeren voor die UDMA66 controller en dan de schijven op UDMA66? Ik heb nooit met die Highpoint controllers gewerkt dus ik weet het niet zeker.

Wat ik wel zeker weet is dat mocht je het niet opgelost krijgen dat geen reden is om Win2K eraf te smijten. Het verschil tussen UDMA33 en UDMA66 is maar een paar procent in sommige gevallen dus ik zou me daar niet te druk om maken (die 45GB IBM haalt alleen in de buitenste sectoren 37MB/s ... aan de binnenkant van de schijf is het nog maar 24MB/s oid). Win2K ruled te veel om het daarvoor niet te gebruiken :7 .
Bedankt voor je reactie !
Tijdens het installeren moest ik inderdaad de harde schijven op U33 zetten maar daarna verwachte ik ze beide wel op U66 te kunnen zetten... toch vreemd dat het in win 98/ME wel lukt met beide en in Win2K met maar 1 :?

BAZZA

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 januari 2001 03:17 schreef XTracer het volgende:
Ik had hetzelfde in het begin, heb je Win2k opnieuw geinstalleerd of had je nog een "oude" versie geinstalleerd, Volgens mij (dat werkte bij mij iig) moet je tijdens de installatie effe op F5 drukken en dan een "Onbekende schijf controller toevoegen". Nu effe de disk van de controller in je Flopjen drive, en zeggen welke controller je hebt, nu zal hij de drivers opnemen in zijn database en dan zal ook Win2k werken.

Ik heb het geprobeerd met een Promise Ultra66 controllertje.
Hoi bedankt voor je reactie :)

Ja dat heb ik al gedaan en daarom doet 1 schijf het ook maar niet de 2'e :'(