[PHP] Reguliere Expressie

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
Hoi,

ik heb me al even rot gezocht achter de oplossing van mijn probleem.
Nu wat is mijn probleem,
uit een lijst woorden moet ik bepalen of deze "valide" zijn.

Een voorbeeldje:
Je krijgt de letters { k, l, o, m, p, s } ,
De woorden "klomp", "klom", "klos", "lomp" zijn bv. valide,
Maar de woorden "loos", "poos", ... etc niet.
Dus eigenlijk ben ik op zoek naar een reg. expressie die ervoor zorgt dat gegeven letters die maar 1 keer voorkomen ook maar 1x gebruikt worden, en gegeven letter die 2 keer voorkomen 2x mogen voorkomen. De reg. expressie moet niet checken of het woord wel in de lijst staat, alleen of het niet meer letters gebruikt dan er gegeven zijn.

Ik ben zelf echt niet sterk in het vinden van goede reg. expressies, en vind er geen degelijk voor dit.
Misschien is het zeer makkelijk te vinden geen idee, als je een antwoord zou vinden, leg het wat uit dat ik mee ben.

Alvast bedankt!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 09:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarom zou je dit met een reguliere expressie doen? Gezien de vraagstelling lijkt me een letterfrequentietabel een stuk makkelijker. Hierbij hou je van elk woord gewoon bij hoeveel van welke letters er overal in staan. Controleren of een woord valide is, doe je door te kijken of bij alle elementen in de frequentie tabel een lager aantal staat dan bij de frequentie tabel van de gegeven letters...

Dit lijkt me trouwens ook een programmeer vraag. Die hoort eerder thuis in Programming.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
ok bedankt.
Dan zoek ik daar mijn uitweg.
Ik dacht dat het misschien makkelijker op te lossen viel met een reguliere expressie.
Sneller allesziens niet, want ik heb me er al rot achter gezocht.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Had dan gewoon een topic report aangevraagd met de vraag of iemand je topic even kon verplaatsen. Crossposten vinden we hier niet zo leuk. ;)

Deze kan in elk geval dicht.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.