Hoi,
ik heb me al even rot gezocht achter de oplossing van mijn probleem.
Nu wat is mijn probleem,
uit een lijst woorden moet ik bepalen of deze "valide" zijn.
Een voorbeeldje:
Je krijgt de letters { k, l, o, m, p, s } ,
De woorden "klomp", "klom", "klos", "lomp" zijn bv. valide,
Maar de woorden "loos", "poos", ... etc niet.
Dus eigenlijk ben ik op zoek naar een reg. expressie die ervoor zorgt dat gegeven letters die maar 1 keer voorkomen ook maar 1x gebruikt worden, en gegeven letter die 2 keer voorkomen 2x mogen voorkomen. De reg. expressie moet niet checken of het woord wel in de lijst staat, alleen of het niet meer letters gebruikt dan er gegeven zijn.
Ik ben zelf echt niet sterk in het vinden van goede reg. expressies, en vind er geen degelijk voor dit.
Misschien is het zeer makkelijk te vinden geen idee, als je een antwoord zou vinden, leg het wat uit dat ik mee ben.
Alvast bedankt!
ik heb me al even rot gezocht achter de oplossing van mijn probleem.
Nu wat is mijn probleem,
uit een lijst woorden moet ik bepalen of deze "valide" zijn.
Een voorbeeldje:
Je krijgt de letters { k, l, o, m, p, s } ,
De woorden "klomp", "klom", "klos", "lomp" zijn bv. valide,
Maar de woorden "loos", "poos", ... etc niet.
Dus eigenlijk ben ik op zoek naar een reg. expressie die ervoor zorgt dat gegeven letters die maar 1 keer voorkomen ook maar 1x gebruikt worden, en gegeven letter die 2 keer voorkomen 2x mogen voorkomen. De reg. expressie moet niet checken of het woord wel in de lijst staat, alleen of het niet meer letters gebruikt dan er gegeven zijn.
Ik ben zelf echt niet sterk in het vinden van goede reg. expressies, en vind er geen degelijk voor dit.
Misschien is het zeer makkelijk te vinden geen idee, als je een antwoord zou vinden, leg het wat uit dat ik mee ben.
Alvast bedankt!