Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[t-mobile] reparatie, ben ik nu gek?!

Pagina: 1
Acties:

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:43
2 weken geleden ofzo heb ik mijn mda compact opgestuurd, omdat het interne speakertje kapot was. Niet laten vallen, niet gestoten, gewoon zomaar. Externe speaker (luidspreker), koptelefoon, ik kon alles horen, behalve de interne speaker, dus de speaker die je gebruikt als je normaal belt. Heb ik de helpdesk gebeld, en die stuurden mij een envelop zodat ik de telefoon kop opsturen voor reparatie. Gelukkig zat ik nog binnen de garantie termijn, dus alles zou gratis gerepareerd worden. Ik moest wel mijn garantiebewijs erbij doen.

Ik heb die gekopieerd, en in de envelop erbij gedaan. Krijg ik vandaag een rekening binnen:

valt niet binnen de garantie: val of stoot schade!
179.50 Euro voor de reparatie.
42.50 Euro onderzoekskosten.

dus ik bellen, dat ik er niet mee eens was, omdat ik hem niet heb laten vallen! "Ja, je kunt hem ook terug laten sturen, dan hoef je alleen maar de onderzoekskosten te betalen..". Ik zo: hoezo: volgens jullie voorwaarden, moet mijn telefoon nog binnen de garantietermijn vallen. En dan hoef ik nooit onderzoekskosten te betalen. "jawel, want je had je garantiebewijs er niet bij." Jawel zeg ik: mijn factuur, en daar staat notabene letterlijk op: "bewaar deze factuur goed, dit is tevens je garantiebewijs". Dat geloofden ze dus niet: "Nou meneer, dat heb ik nog nooit meegemaakt, wilt u die factuur dan nog eends doorfaxen?" Ze bleven maar volhouden dat dat geen garantiebewijs is. Volgens hun had ik mijn pakbon moeten sturen, dát was mijn garantiebewijs. Nu heb ik het gefaxed, en geloven ze me, en ik hoop echt dat hij nu wel gewoon wordt gerepareerd.

ik ben altijd heel tevreden over t-mobile geweest, maar dit is dus echt wel een dikke smet erop. Mij een beetje voor gek zitten uitmaken. Dan daarbij: die reparatie kan ik waarschijnlijk voor 10 Euro zelf uitvoeren.. maarja, dan gaat de garantie ervan af, zeiden ze 2 weken geleden tegen mij aan de telefoon :S

Wat denken jullie, heb ik kans daarop?

ps:
ik heb ook een mda vario sinds 2 weken. Ook daar staat op de factuur: bewaar deze factuur goed, dit is tevens uw garantiebewijs. De pakbon heb ik maar bewaard, maar daar staat dus helemaal niks over op dat ik hem moet bewaren.

Memories of yesterday, will grow, but never die

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:59

Sick Nick

Drop the top!

T-mobile repareert de toestellen neem ik aan niet zelf maar hebben daar ook een extern bedrijf voor in dienst. Dus dat daar een stelletje incompetente sukkels werken kan t-mobile niks aan doen. Het is natuurlijk belachelijk dat het zo gaat maar helaas gaat het heel vaak zo. Echt achterlijke tarieven hanteren voor iets wat onder de garantie zou moeten vallen en als dat niet lukt gooien ze het wel op waterschade ofzo....

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Binnen de eerste 2 weken hoor je gewoon meteen een nieuwe te krijgen van de shop waar je hem gekocht hebt toch? Of is dat geen officieele wet/regel?

Ik denk voor de rest wel dat dit goed gaat komen zonder kosten etcetera. :)

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Belachelijk. M'n vriendin stuurde laatste haar SE op. Was op de grond gekletterd, ledje afgebroken en later (niet door de val) is het joystickje eraan gegaan. Opgestuurd en joystickje is gewoon gerepareerd, zoals het hoort.
Gezeik van die reparatiebedrijven ook altijd.. da's toch geen service :r

Groetjes, FaceDown.

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:43
endless schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 18:10:
Binnen de eerste 2 weken hoor je gewoon meteen een nieuwe te krijgen van de shop waar je hem gekocht hebt toch? Of is dat geen officieele wet/regel?

nee, ik hoefde geen vervangend leen toestel, want die kon ik in breda komen ophalen,
/me woont in eindhoven ;)

heb zelf maar een vervangend toestel geregeld ;)

Memories of yesterday, will grow, but never die

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
endless schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 18:10:

De ts geeft aan dat hij al veel verder zit in zijn garantie periode. Daar hebben die 2 weken niks mee te maken.

Het bedrijf waar t-mobile zaken mee doet, is Dynafix. Is een van de grootste reperateurs van Nederland. Zei hebben blijkbaar geconstanteerd dat er geen goede bon bij zat en hebben dit aan t-mobile gemeld. Maar het komt nu toch verder allemaal goed? Ze gaat nu alles uitzoeken en hij wordt nu toch gerepareerd. Het moge duidelijk zijn dat jij niks hoeft te betalen. Het papier werk is idd alleen wel even vervelend geweest :)
Pagina: 1