Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Idee] Snel vast bellen met nummers vanaf je mobiel

Pagina: 1
Acties:

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
Ik zit net te denken: In films zie je het vaak: Bellen vanuit een Telefooncel (volgens mij kan/kon dat alleen in de VS) dmv zo'n apparaat dat een bepaalde toon geeft. Je kunt daar ook nummers mee draaien.

Ik heb net even een proefje gedaan: Ik zet m'n huis-telefoon even op de speaker (maar zelfs zonder lukt het) en typ een nummer in. Je hoort dan de PIEP PIEP PIEP tone van het intypen. Dat neem ik op op m'n mobiel.

Ik heb daarna op 2 telefoons m'n mobiel (stond heel hard) afgespeelt. En het werkt!

Nu begrijp ik dat op m'n nokia niet zomaar de menustructuur is aan te passen. Maar zou het mogelijk zijn om een Java programma te schrijven voor m'n 6230i, waarin je na het openen je telefoonboek te zien krijgt, je kiest een naam en je telefoon speelt dan de geluidjes af? Zo kan ik goedkoop bellen op m'n thuis-telefoon, maar niet dat gedoe van het overtypen van een nummer!

Helaas kan ik geen java ;(

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
[google=java DTMF generator]

De eerste link, daar heb je hem al. Nou is dit een Java applet, dus op een mobiel werkt het niet, maar je komt iig al een heel eind.

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
imp schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 17:55:
[google=java DTMF generator]

De eerste link, daar heb je hem al. Nou is dit een Java applet, dus op een mobiel werkt het niet, maar je komt iig al een heel eind.
Ja, maar java kan ik helaas niet :( ik vroeg me af of er implementaties waren, en zo niet, misschien zijn er hier dan meer mensen die zeggen "he wat een goed idee, en ik kan wél java!" :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)