[PS2]Guitar Hero

Pagina: 1
Acties:
  • 2.408 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-10 16:11
Afbeeldingslocatie: http://www.pigeonoverdrive.nl/Guitar%20hero/GoTGHbanner.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.pigeonoverdrive.nl/Guitar%20hero/info.gif
Guitar Hero is een muziek game van ontwikkelaar Harmonix waarin je noten dient aan te slaan met een gitaar. Denk hierbij aan Donkey Konga. Deze game is echter iets anders van opzet, omdat het hier allemaal om de gitaar gaat, die ook met de game meegeleverd wordt. Dit betekent inderdaad dat je met een plastic gitaartje voor je TV staat te hossen, wat ontzettend vermakelijk is :D
Omdat de meeste mensen (die ik ken althans) deze game te onorthodox vinden om hem te kopen kan een beetje informatie geen kwaad, lijkt me.

De game kost tussen de 80 en 90 euro (bij Nedgame.com € 79,99). Verder zit er ook nog een stickervel in de doos zodat je je gitaar kunt pimpen en een strap zodat je hem om je schouders kan hangen, wel zo handig.

Officiële trailer

Afbeeldingslocatie: http://www.golem.de/0603/44078-guitar-hero.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pigeonoverdrive.nl/Guitar%20hero/gitaar.gif
De gitaar die bij de game geleverd wordt is speciaal ontworpen door Gibson. In game kun je nog wel verschillende gitaren kiezen voor je character, maar dat zijn verder ook allemaal Gibson gitaren. Er zitten 5 fret buttons op in verschillende kleuren, een strum bar waarmee je de noten aanslaat, een whammy bar voor leuke effecten, een start en een select knop en een tilt sensor (waarover straks meer).

Afbeeldingslocatie: http://www.lydogbilde.no/getfile.php/261618.919.uqdftrabvv/Guitar%20Hero%20-%20gitar.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pigeonoverdrive.nl/Guitar%20hero/gameplay.gif

Om het een en ander te verduidelijken:

Afbeeldingslocatie: http://www.guitarherogame.com/screenshots3/07.jpg

Het is een soort sjoelbak waarin noten op je afkomen waarbij je de juiste kleur noot dient aan te slaan op je gitaar. Na 10 noten krijg je een x2 multiplier voor je score, vervolgens een x3 en daarna een x4, maar zodra je een fout maakt verlies je de multiplier. Ook zijn er akkoorden waarbij je 2 noten tegelijk moet aanslaan en nog wat andere dingen maar ik wil niet alles uit de doeken doen :Y). Als je het verprutst zal je rockmeter rood worden en wordt het publiek boos.

Nog wel even het vermelden waard, sommige notencombo's leveren Star Power op, het blauwe balkje boven de Rock meter op de screenshot, als de over de helft is kun je hem activeren door je gitaar omhoog te slingeren (tilt sensor), hierdoor zal het publiek uit zijn dak gaan en zal je multiplier tijdelijk verdubbelen. Je kunt ook de select knop hiervoor gebruiken maar dat is natuurlijk lang niet zo tof.

Je hebt een career mode waarin je liedjes moet vrij spelen. Deze mode kun je op 4 niveau's spelen, namelijk: easy, medium, hard en expert. Op easy kun je niks unlocken. Naarmate je verder komt en moeilijkere liedjes vrijspeelt (en meer cash verdient) kun je nieuwe gitaren, skins en characters halen en speel je op nieuwe locaties (je begint in de basement ergens). Er is ook een 2-player mode waarvoor je 2 gitaren nodig hebt. Dit lijkt me echt geweldig, alleen heb ik nog geen zin om een 2e game te halen voor die 2e gitaar. Op de site van de publisher Red Octane zijn ze overigens wel los te bestellen.

Afbeeldingslocatie: http://www.pigeonoverdrive.nl/Guitar%20hero/songs.gif
Er zitten 30 songs in de game en een hoop bonus songs, maar deze zijn veelal van underground bandjes.

Tracklist:

# Motorhead - "Ace of Spades"
# Ozzie Osbourne - "Bark at the Moon"
# Audioslave - "Cochise"
# Pantera - "Cowboys From Hell"
# Cream - "Crossroads"
# Sum 41 - "Fat Lip"
# Edgar Winter Group - "Frankenstein"
# Blue Oyster Cult - "Godzilla"
# Burning Brides - "Heart Full of Black"
# The Exies - "Hey You"
# Red Hot Chili Peppers - "Higher Ground"
# Joann Jett - "I Love Rock and Roll"
# The Ramones - "I Wanna Be Sedated"
# Bad Religion - "Infected"
# Black Sabbath - "Iron Man"
# Queen - "Killer Queen"
# Boston - "More Than A Feeling"
# Queens of the Stone Age - "No One Knows"
# ZZ Top - "Sharp Dressed Man"
# Deep Purple - "Smoke on the Water"
# Jimi Hendrix - "Spanish Castle Magic"
# Incubus - "Stellar"
# Megadeth - "Symphony of Destruction"
# The Donnas - "Take It Off"
# Franz Ferdinand - "Take Me Out"
# Stevie Ray Vaughn - "Texas Flood"
# White Zombie - "Thunderkiss 65"
# Helmet - "Unsung"
# Judas Priest - "You Got Another Thing Comin"
# David Bowie - "Ziggy Stardust"

Bonus songs

# Acro-Brats - "Call Out"
# Anarchy Club - "Behind the Mask"
# Artillery - "The Breaking Wheel"
# Black Label Society - "Fire It Up"
# Count Zero - "Sail Your Ship By"
# Din - "Fly on the Wall"
# Drist - "Decontrol"
# Freezepop - "Get Ready 2 Rock"
# Graveyard BBQ - "Cheat on the Church"
# Honest Bob and the Factory-to-Dealer Incentives - "Hey"
# Made in Mexico - "Farewell Myth"
# Monkey Steal the Peach - "Theme from Guitar Hero"
# The Bags - "Caveman Rejoice"
# The Model Sons - "The Story of my Love"
# The Slip - "Even Rats"
# The Upper Crust - "Eureka! I Found Love"
# Shaimus - "All of This"

Hier kun je previews beluisteren van de liedjes. Het zijn overigens niet de originele maar ingespeeld voor de game, dit is verder niet storend (imho).

http://www.guitarherogame.com/music.asp

Afbeeldingslocatie: http://www.pigeonoverdrive.nl/Guitar%20hero/links.gif

Officiële site - Met screenshots, wallpapers, trailer, forum etc.
IGN Review
Power Unlimited review

Verder zijn er op Youtube veel filmpjes te vinden. Deze is bijvoorbeeld geniaal, 2 volwassen kerels die 'serieus' staan te jammen :

http://www.youtube.com/watch?v=dVUgd8ot6BE

[ Voor 6% gewijzigd door Down op 25-07-2006 16:39 ]

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-10 16:11
Om zelf maar af te trappen, ik ben sinds een paar weken samen met wat vrienden volledig verslaafd aan deze game. We zijn van plan om spoedig een 2e gitaar aan te schaffen :D

Overigens is mijn beste prestatie tot nu toe 97% met Stellar, op extreme 8)

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:53

TDB

na eye toy + buzz lijkt mij dit wederom een leuke toevoeging....... binnenkort maar eens kijken....

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-10 20:58

Wiebbe

<none />

is dit niet gewoon een clone van de ps2 game: GuitarFreaks V & DrumMania V

Maar dan geprobeerd te promoten naar een breder publiek (lees: amerikaans)? De controller lijkt me ook nagenoeg gelijk :P

Maar dan is het inderdaad een erg vetspel :P

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 16:37
Net gescoord, nu nog ff me uitgeleende ps2 terughalen :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guitar Hero 2 komt binnenkort uit, over 5 dagen in de USA. Gaan jullie 'em ook kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulli
  • Laatst online: 08-10 07:11

Gulli

100% Unwiderstehlich

De 24e in europa uit mijn hoofd, ik ga zeker voor de game. Vooral als je bedenkt dat je met 2 gitaren nu ook een sooert co-op kan doen. De ene de lead en de ande de bas, kan je elkaar lekker uitschelden als iemand het verpest :P Ik heb gister deel 1 gekocht maar ik ben er al helemaal verslingerd aan. Ik heb niet eens een ps2 ik heb m moeten ruilen tegen een oude dvd-speler met een vriend van me! :P

Connaisseur des femmes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gulli schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 01:33:
De 24e in europa uit mijn hoofd, ik ga zeker voor de game. Vooral als je bedenkt dat je met 2 gitaren nu ook een sooert co-op kan doen. De ene de lead en de ande de bas, kan je elkaar lekker uitschelden als iemand het verpest :P Ik heb gister deel 1 gekocht maar ik ben er al helemaal verslingerd aan. Ik heb niet eens een ps2 ik heb m moeten ruilen tegen een oude dvd-speler met een vriend van me! :P
Ik heb hem al gedownload maar ga hem kopen zodra ie er is, met gitaar, zodat ik met twee man kan spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb Guitar Hero II nu binnen en het is weer geweldig. 8)
De tracklist is iets minder indrukwekkend dan in deel 1 maar door de nieuwe multiplayermodes en de 64 (!) nummers maakt dit niets uit.
Co-op met aparte bass, lead of rythm is erg tof om samen te spelen, helemaal omdat je apart de moeilijkheidsgraad in kunt stellen.
En "expert" is nu nóg moeilijker, wat in deel 1 "expert" was is nu "hard" geworden; daardoor is de overgang van "medium" naar "hard" nog groter.

Review op Eurogamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net even Guitar Hero 2 inclusief gitaar(!) gekocht voor 45 euro in plaats van 80 euro met dank aan Hans van Breukhoven wiens werknemers niet goed juiste prijzen kunnen plakken op correcte goederen :)

Ze hebben er nu nog een over in die winkel in Amsterdam :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kickje voor het beste XBOX 360/PS2 spel aller tijden: Guitar Hero.
Het is en blijft een wereldspel.

Favoriete 5 tracks

Infected
Ziggy Stardust
More than a Feeling
Ironman
Take me Out

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wiebbe schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 17:06:
is dit niet gewoon een clone van de ps2 game: GuitarFreaks V & DrumMania V

Maar dan geprobeerd te promoten naar een breder publiek (lees: amerikaans)? De controller lijkt me ook nagenoeg gelijk :P
Ja, het is een overduidelijke rip van Guitar Freaks. Guitar Freaks is een reeks die al heel lang loopt in Japan. Guitar Freaks was oorspronkelijk een spel in de speelhal en heeft inmiddels al 15 vervolgdelen gezien.

Guitar Hero zou oorspronkelijk in Japan worden uitgebracht door uitgeverij Spike. Konami, de maker van Guitar Freaks serie, heeft dit met juridische middelen weten tegen te houden. Ergens wel terecht, want het lijkt er natuurlijk wel erg veel op en Konami is nu eenmaal de bedenker van het concept. Voor wie de serie niet kent, dit zijn de spelcomputerversies van Guitar Freaks:Wie de keuze heeft zal ik altijd aanraden om voor Guitar Freaks te gaan. Guitar Hero's verkooppunt is voornamelijk dat het bekende Westerse nummers bevat, maar verder is het vrij mager uitgewerkt in vergelijking met Guitar Freaks. De recente PS2 versies van Guitar Freaks hebben een veel betere duurzaamheid vanwege de leercurve en het scoresysteem. Bovendien kun je ook nog eens drummen in de PS2 versie. Je kunt dan ook met z'n drieëen tegelijk spelen: twee op gitaar en één op drums. Ook kun je voor de PS2 versie gebruikmaken van echte MIDI-instrumenten i.p.v. die plastic nepzooi. Ook zijn de echte Guitar Freaks arcade controllers verkrijgbaar.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

nou...nee :| ik ben vrij goed in guitar freaks, maar ik vind guitar hero nog altijd veeeeeel leuker qua muziek, en het speelt gewoon leuker omdat je 5 toetsen hebt ipv 3.
Guitar Hero is voor het westen wat Guitar freaks had moeten zijn als ze het hier hadden uitgebracht.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kun je voor 20-30 euro een Guitar Freaks controller kopen? Ik wist dat Lik-Sang ze toen voor $15 had.

Vinden jullie Guitar Hero ook niet veel te moeilijk?
Op easy kan ik alle nummers uitspelen met 5 sterren en een paar songs met 4 sterren maar op Normal is het verdomd moeilijk om 4 sterren te halen, laat staan 5. Tot nu toe maar 2 songs 5 sterren gehaald op Normal.

Aan hard ben ik nog niet eens begonnen.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2007 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 11:35
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 18:49:
Waar kun je voor 20-30 euro een Guitar Freaks controller kopen? Ik wist dat Lik-Sang ze toen voor $15 had.

Vinden jullie Guitar Hero ook niet veel te moeilijk?
Op easy kan ik alle nummers uitspelen met 5 sterren en een paar songs met 4 sterren maar op Normal is het verdomd moeilijk om 4 sterren te halen, laat staan 5. Tot nu toe maar 2 songs 5 sterren gehaald op Normal.

Aan hard ben ik nog niet eens begonnen.
practice makes perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravenger schreef op zondag 20 mei 2007 @ 19:18:
[...]

practice makes perfect :)
Oproep aan alle fans: post hier je resultaten op easy/normal/hard/expert

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:05

HellBeast

Oh My GoT!

Dit krijg je als je teveel guitar hero speelt...

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvworld.nl/dennis/021_Gamen_Bij_Dennis_020.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvworld.nl/dennis/021_Gamen_Bij_Dennis_024.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvworld.nl/dennis/021_Gamen_Bij_Dennis_018.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvworld.nl/dennis/021_Gamen_Bij_Dennis_014.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvworld.nl/dennis/021_Gamen_Bij_Dennis_016.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvworld.nl/dennis/021_Gamen_Bij_Dennis_013.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvworld.nl/dennis/021_Gamen_Bij_Dennis_015.jpg

Guitar Hero 3 wordt waarschijnlijk mijn dood door een hart-aanval ofzo.... :o

[ Voor 70% gewijzigd door HellBeast op 12-09-2007 21:32 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

• Masch
  • Laatst online: 21:00
Haha, prachtige foto's :D

Ik sta ook vaak zo voor de televisie, erg slecht als je erover nadenkt eigenlijk...

Om mijn post een beetje ontopic te maken, hieronder de tracklist van deel 3:

* "3's and 7's" – Queens of the Stone Age[33]
* "Avalancha" - Héroes del Silencio[34]
* "Barracuda" – Heart[35]
* "Black Magic Woman" – Artist Unknown [36]
* "Bulls on Parade" – Rage Against the Machine[37]
* "Cherub Rock" – The Smashing Pumpkins[35]
* "Cities on Flame with Rock and Roll" – Blue Öyster Cult[38]
* "Closer" - Lacuna Coil[34]
* "Cult of Personality" – Living Colour[35]
* "Even Flow" – Pearl Jam[35]
* "Generation Rock" – revolverheld[34]
* "Go That Far" – Bret Michaels Band[31]
* "Helicopter" – Bloc Party[39]
* "Hier Kommt Alex" - Die Toten Hosen[34]
* "Hit Me with Your Best Shot" – Pat Benatar[40]
* "I'm in the Band" - The Hellacopters[34]
* "In the Belly of a Shark" - Gallows[34]
* "Knights of Cydonia" – Muse[35]
* "La Grange" – ZZ Top[32]
* "Lay Down" – Priestess[35]
* "Mauvais Garçon" - NAAST[34]
* "The Metal" – Tenacious D[35]
* "Minus Celsius" - Backyard Babies[34]
* "Miss Murder" – AFI[41]

* "Mississippi Queen" – Mountain[33]
* "My Name Is Jonas" – Weezer[35]
* "The Number of the Beast" – Iron Maiden[32]
* "One" – Metallica[42]
* "Paint It, Black" – The Rolling Stones [35]
* "Paranoid" – Black Sabbath[33]
* "Radio Song" - Superbus[34]
* "Raining Blood" – Slayer[33]
* "Reptilia" – The Strokes[33]
* "Rock and Roll All Nite" – Kiss[35]
* "Rock You Like a Hurricane" – Scorpions[43]
* "Ruby" - Kaiser Chiefs[34]
* "Sabotage" – Beastie Boys[35]
* "School's Out" – Alice Cooper[35]
* "She Bangs the Drums" – The Stone Roses[44][45]
* "She Builds Quick Machines" – Velvet Revolver[46][35]
* "Slow Ride" – Foghat[35]
* "Suck My Kiss" – Red Hot Chili Peppers[32]
* "Take This Life" - In Flames[34]
* "Talk Dirty to Me" - Poison[31]
* "Through the Fire and Flames" – DragonForce[32][47]
* "Welcome to the Jungle" – Guns N' Roses[48][35]
* "When You Were Young" – The Killers

Zitten wel een aantal goeden tussen weer!

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Moet je nu ook je handen over de 'snaren' bewegen? Ik speel veel Eyetoy2, daar speel je met een luchtgitaar waar je ook je hand moet bewegen over de 'snaren' (andere hand dus de noten spelen).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Masch
Nope; je hebt 5 knoppen aan de linkerkant welke de 'snaren' voorstellen, deze moet je ingedrukt houden. Waar je normaal aanslaat zit ook een knop, hiermee kun je aanslaan (noor boven en beneden). Er zit ook nog zo'n hendel aan waarmee je noten kunt vervormen.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Verwijderd

Jammer dat je niet zelf songs kan importeren die je zelf maakt ofzo. Wel gezien op youtube maar weet begod niet hoe ze dat hebben gedaan

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

SinergyX schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:38:
Moet je nu ook je handen over de 'snaren' bewegen? Ik speel veel Eyetoy2, daar speel je met een luchtgitaar waar je ook je hand moet bewegen over de 'snaren' (andere hand dus de noten spelen).
Nee, het zijn 5 knoppen die je moet indrukken. En dan moet je daarna aanslaan met de strumbar. Daarnaast kun je met de whammy bar lange noten laten vibreren. Het lijkt allemaal ingewikkeld, maar het speelt heerlijk.

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:43:
Jammer dat je niet zelf songs kan importeren die je zelf maakt ofzo. Wel gezien op youtube maar weet begod niet hoe ze dat hebben gedaan
Ik heb het zelf ook gedaan, je hebt een tool nodig: Guitar Explorer en midi files van de nummers + de mp3. Alleen is het soms heel moeilijk in sync te krijgen. Het einde van het nummer loopt dan een klein beetje (en soms veel) uit sync ondanks de tempo aanpassingen die je kunt doen in dat pakket.

[ Voor 5% gewijzigd door HellBeast op 12-09-2007 11:46 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Aaah dus als je bv niet speel hoor je de muziek wel doorspelen? Speel nl veel O2Jam en die airguitar, waar je dus echt hoort dat je flink ernaast zit (speel je niet, hoor je ook je 'toon' niet).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

SinergyX schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:49:
Aaah dus als je bv niet speel hoor je de muziek wel doorspelen? Speel nl veel O2Jam en die airguitar, waar je dus echt hoort dat je flink ernaast zit (speel je niet, hoor je ook je 'toon' niet).
Dat is hier ook zo, sterker nog, als je een verkeerde noot of te vroeg of te laat aanslaat, dan hoor je dat ook fout gaan.

• Masch
Nee, je hoort geen muziek als je de noten niet aanslaat. Als je de verkeerde noten aanslaat hoor je een ander geluid, waardoor je het nummer vernaggeld. Je moet dus echt wel weten wat je doet.

Inmiddels haal ik zelf redelijk wat nummers op expert niveau, maar bepaalde solo's haal ik niet, waardoor je die dus niet goed hoort :p

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik moet nog 2 nummers op Expert met gh1. Bark at the moon heb ik op 98% gehaald op expert, dus die gaat me nog wel een keer lukken.

• Masch
Ik speel het spel op de XBOX, dus ik heb alleen deel 2. Ik heb gisteren het laatste nummer gehaald uit groep 5 (weet zo de naam niet meer uit mijn hoofd) gehaald, waardoor ik weer verder kan met het volgende nummer (Sweet Child of Mine), deze had ik al gehaald tot 70% waarbij ik mijn guitar power op het verkeerde moment gebruikte, dus deze ga ik wel halen. Daarna de nummers uit groep 6 :D

Ik heb vooral problemen met de pull-downs, als deze te snel achter elkaar komen dan heb ik een probleem.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Verwijderd

Ik denk dat ik niet goed genoeg ben ofzo. Speel 't spel al een tijd op de 360. 't beginners level ging wel en nu zit ik een level verder (incl. blauwe knop) maar heb al een level verder uitgeprobeerd maar dat werkt echt niet voor me. Kan misschien ook liggen aan soort hand dat je hebt? heb smalle handen met lange vingers maar 't lukt me nooit zo snel al die knoppen te behandelen. Na 2uur heb ik ook zo'n pijn aan m'n hand/vingers dat ik al moet stoppen :(

Vraag; hoelang hebben jullie erover gedaan om het hoogste level een beetje naar behoren te spelen?

valt me trouwens behoorlijk tegen hoe weinig nieuwe songs er uit komen voor 't spel :(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 12:07 ]

• Masch
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:06:
Ik denk dat ik niet goed genoeg ben ofzo. Speel 't spel al een tijd op de 360. 't beginners level ging wel en nu zit ik een level verder (incl. blauwe knop) maar heb al een level verder uitgeprobeerd maar dat werkt echt niet voor me. Kan misschien ook liggen aan soort hand dat je hebt? heb smalle handen met lange vingers maar 't lukt me nooit zo snel al die knoppen te behandelen. Na 2uur heb ik ook zo'n pijn aan m'n hand/vingers dat ik al moet stoppen :(

Vraag; hoelang hebben jullie erover gedaan om het hoogste level een beetje naar behoren te spelen?

valt me trouwens behoorlijk tegen hoe weinig nieuwe songs er uit komen voor 't spel :(
Veel oefenen inderdaad. Ik speel irl ook een beetje gitaar en dat helpt natuurlijk. Vooral de blauwe en oranje knop, welke je meestal met je pink speelt, gaan dan makkelijker, want je hebt daar dan veel meer controle in.

Mijn vriendin haalt echter ook enkele nummers op hard en die heeft kleine handen, dus volgens mij maakt het niks uit. Ik zag zelfs op youtube een 8 jarige Phsychobility Freakout op expert spelen (98% !!), dus het moet mogelijk zijn.

btw, tijdens mijn vakantie in Curacao zag ik een Amerikaans programma waarin er zelfs toernooien GH werden gespeeld. Die lui waren echt ontzettend goed; de meesten haalden alles op 90+ %. Er zat zelfs een jury bij welke á la idols, de candidaten beoordeelden :D

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

ik denk dat je te krampachtig speelt. De vorm van je handen maakt niet zoveel uit. Ik heb op Youtube een filmpje gezien van een 8-jarige die Psychedelic Freakout op expert uitspeelt met stukken die hij niet eens op de TV ziet, maar omgedraaid staat.

Het is een kwestie van ritmegevoel en reactiesnelheid. De "feel" van de knoppen krijg je sowieso wel als je genoeg oefent.

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 10:38
Zijn er hier ook mensen die Frets on Fire spelen? Dit is een open-source PC kloon van Guitar Hero. Draait op Windows, Linux en Mac OSX.

Je moet dus gewoon je toetsenbord vasthouden als een gitaar (met F1-F5 als frets). Ik weet niet zeker of je het ook met de echte gitaar controller kan spelen.

Er worden een paar vrije liedjes bijgeleverd, maar je kan ook de liedjes van Guitar Hero importeren. Ook is er een hele community die tabs maakt voor bestaande nummers.

Ik zelf speel het nu zo'n 3 weken en kan nu een paar nummers doen op medium. Vind het meestal nog lastig om over te pakken naar de 5de knop. :)

Bedenk me net... Misschien zou dit wel een eigen topic kunnen krijgen...

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

• Crash
  • Laatst online: 19:54
Misschien is het leuker / handiger als iemand een nieuw topic opent met een up-to-date startpost e.d.? :) Op die manier kan er meteen een multiplatform topic van gemaakt worden voor alle uitgekomen en nog uit te komen Guitar Hero spellen.

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik wil hem zeer graag maken, maar ik zit nog met het dilemma: Guitar Hero 3 en Rock Band samen nemen of niet?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crash schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:58:
Misschien is het leuker / handiger als iemand een nieuw topic opent met een up-to-date startpost e.d.? :) Op die manier kan er meteen een multiplatform topic van gemaakt worden voor alle uitgekomen en nog uit te komen Guitar Hero spellen.
Ja, wie gaat dit doen? Er zijn toch ook GH2/3 fans op de XBOX 360/Wii/PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naa afleveringen gewijd aan de Wii en WoW was er gisteravond een aflevering van South Park gewijd aan Guitar Hero. Hij was erg grappig en zo herkenbaar :)
Pagina: 1