Ik heb een advertentie pagina gemaakt waar men advertentie kan plaatsen. Kijk maar op:
http://www.nwpcs.nl/verko...php?cID=1&tk=1&actie=view
(Ik weet dat er nog wat lay-out problemen zijn, daar wordt aangewerkt
)
Nu ben ik bezig om de gebruikers de mogelijkheid te bieden hun advertenties te beheren (wijzigen en verwijderen). Daarvoor heb ik een loginscript. Nadat men met succes is ingelogd wordt er een cookie gezet:
Er zijn vier acties:
login (default)
list
edit
delete
Omdat ze via GET_VARS worden doorgegeven controleer ik in die functies of de cookie wel gezet is en of die overeenkomt met het, ook via GET_VARS, doorgegeven e-mailadres.
In deze functies die in een include bestand staan gaat het mis.
Het controle gedeelte in de functies:
De eerste keer inloggen geeft dat de cookie niet is gezet. Je wordt dan weer teruggestuurd naar het inlogscherm. Als je vervolgens opnieuw inlogt, gaat het wel goed. Daar snap ik niets van.
Moet ik nog iets anders doen om de cookies goed door te geven?
Ik gebruik overigens PHP v4.0.6
--
Paul
http://www.nwpcs.nl/verko...php?cID=1&tk=1&actie=view
(Ik weet dat er nog wat lay-out problemen zijn, daar wordt aangewerkt
Nu ben ik bezig om de gebruikers de mogelijkheid te bieden hun advertenties te beheren (wijzigen en verwijderen). Daarvoor heb ik een loginscript. Nadat men met succes is ingelogd wordt er een cookie gezet:
code:
1
| setcookie("NWPCS_salesLogin",$email,0,'/','',0); |
Er zijn vier acties:
login (default)
list
edit
delete
Omdat ze via GET_VARS worden doorgegeven controleer ik in die functies of de cookie wel gezet is en of die overeenkomt met het, ook via GET_VARS, doorgegeven e-mailadres.
In deze functies die in een include bestand staan gaat het mis.
Het controle gedeelte in de functies:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| $nietIngelogd = true; $cookie = isset($GLOBALS["HTTP_COOKIE_VARS"]["NWPCS_salesLogin"])?trim($GLOBALS["HTTP_COOKIE_VARS"]["NWPCS_salesLogin"]):"NoCookieSet"; if ($cookie != "NoCookieSet") if ($email == $cookie and $email != "") { echo "Ingelogd"; } |
De eerste keer inloggen geeft dat de cookie niet is gezet. Je wordt dan weer teruggestuurd naar het inlogscherm. Als je vervolgens opnieuw inlogt, gaat het wel goed. Daar snap ik niets van.
Moet ik nog iets anders doen om de cookies goed door te geven?
Ik gebruik overigens PHP v4.0.6
--
Paul