Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gmail of TALK lek?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
|:( Wat er gebeurd:
Ik wil iemand TALK laten zien.
Ik heb maar een Gmail account.
Dus ik nodig een van mijn hotmailadressen uit om een Gmail account aan te maken.
Zo gezegd, zo gedaan.
TALK gedemonstreerd, no problem.
Verder niets met dat tweede Gmail account gedaan, geen mail, geen aanmelden ergens.
Een uur na die demo een eerste SPAM bericht een uur later een tweede, vanmiddag nog een. (logisch als je op een lijst staat kom je er nooit meer af).
Maar; waar zit het lek?
Uiteraard is mijn netwerk (net nieuw) dichtgespijkerd en bijgewerkt, drie uur daarvoor (ook heel) toevallig nog gekeken.
Wie heeft er een suggestie waar het fout gaat.
- mail/uitnodiging van gmail naar hotmail
- gmail
- TALK

Wie heeft een idee
Peter

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 08:03

SeatRider

Hips don't lie

Je hebt een naam gebruikt die in een woordenboek voorkomt, of een combinatie van voorkomende woorden gebruikt, met andere woorden, ze hebben hem gewoon gegokt...? Of er is daarna een bevestigingsmail naar die hotmail account gegaan met het nieuwe Gmail adres, en hotmail is lek...?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22
Niks lek. Ze sturen gewoon naar randon gegenereerde emailadressen..

Als bv je minimaal 4 characters moet hebben bij gmail. Start zo'n (#@$#@%^#@$) spammer gewoon bij aaaa@gmail.com -> aaab@gmail.com -> etc etc aaa0@gmail.com etc etc etc

Zodoende, krijgt op den duur bijna iedereen wel een spam mailtje. Tenzij je email adres jantie_pukje_2006@gmail.com is. Dan krijg je waarschijnlijk minder snel spam, tenzij er iemand anders 'lekt''

Verwijderd

Topicstarter
lange, onbekende, niet in woordenboeken voorkomende naam (9 kar.) gebruikt,
maar nog eens gekeken en inderdaad Gmailteam stuurt een bevestigingsmail naar hotmail met in het onderwerp de nieuwe naam
Heeeeeeeeeeeeel slim team

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 08:03

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 16:38:
lange, onbekende, niet in woordenboeken voorkomende naam (9 kar.) gebruikt,
maar nog eens gekeken en inderdaad Gmailteam stuurt een bevestigingsmail naar hotmail met in het onderwerp de nieuwe naam
Heeeeeeeeeeeeel slim team
Dan is nu nog de vraag hoe die spamgasten dat mailtje hebben gekregen...

Nederlands is makkelijker als je denkt