Beste mensen,
Het volgende is het geval:
Mijn opdrachtgever heeft mij verzocht een foto-album te maken voor zijn website. Hier ben ik nu mee bezig en krijg het vermoeden dat de GD library iets mankeerd.
Wat die vent straks moet doen is:
- Upload de foto's in het upload mapje.
- Druk op start
Wanneer dit gebeurt gaat het script werken:
Eerst worden de foto's uit het uploadmapje gehaald en naar een temp mapje verplaatst.
Daarna wordt door middel van een functie het plaatje dusdanig verwerkt zodat er een logo inzit en er thumbnails worden aangemaakt.
Verder ben ik niet gekomen omdat er bij het maken van de thumbnails zich al problemen voordoen.
Het gaat om de volgende lines of code:
Maar na het testen van de variables, krijg ik bij $thumbdst de melding "Resource ID#6" maar bij $thumbtmp helemaal niets.
Dus ik ga er vanuit dat de variable $thumbtmp helemaal leeg is. En dat wil dus zeggen dat imagecreatefrom...() niet goed werkt.
Ook bij de test:
Nu heb ik al gekeken of het iets met rechten te maken heeft door middel van alles even tijdelijk open te gooien met een chmod 777. Maar ook dit helpt niets.
Tevens het testen van de variable die in imagecreatefrom...() verwijst naar de foto is gewoon correct.
Wat zou dit kunnen zijn? Want ik zit al de hele dag vanalles uit te proberen en te googlen maar ik kan me niets bedenken of vinden wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn.
Het volgende is het geval:
Mijn opdrachtgever heeft mij verzocht een foto-album te maken voor zijn website. Hier ben ik nu mee bezig en krijg het vermoeden dat de GD library iets mankeerd.
Wat die vent straks moet doen is:
- Upload de foto's in het upload mapje.
- Druk op start
Wanneer dit gebeurt gaat het script werken:
Eerst worden de foto's uit het uploadmapje gehaald en naar een temp mapje verplaatst.
Daarna wordt door middel van een functie het plaatje dusdanig verwerkt zodat er een logo inzit en er thumbnails worden aangemaakt.
Verder ben ik niet gekomen omdat er bij het maken van de thumbnails zich al problemen voordoen.
Het gaat om de volgende lines of code:
PHP:
In eerste instantie krijg ik dus de melding: Error in imagecopyresized.1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| //image handle aanmaken if(file_exists($tmpfile)) { if($type == 'gif'){ $thumbtmp = imagecreatefromgif($tmpfile) or die("Error in imagecreatefromgif."); } elseif($type == 'jpg' OR $type == 'jpeg'){ $thumbtmp = imagecreatefromjpeg($tmpfile) or die("Error in imagecreatefromjpeg."); } elseif($type == 'png'){ $thumbtmp = imagecreatefrompng($tmpfile) or die("Error in imagecreatefrompng."); } } else { echo "Bestand bestaat niet."; } if($thumbtmp) { echo "bevat data"; } //Aanmaken van de thumb zelf $thumbdst = imagecreate($thumb_final_width,$thumb_final_height) or die("Error in imagecreate"); imagecopyresized($thumbdst,$thumbtmp,0,0,0,0,$thumb_final_width,$thumb_final_height,$orig_width,$orig_width) or die("Error in imagecopyresized."); |
Maar na het testen van de variables, krijg ik bij $thumbdst de melding "Resource ID#6" maar bij $thumbtmp helemaal niets.
Dus ik ga er vanuit dat de variable $thumbtmp helemaal leeg is. En dat wil dus zeggen dat imagecreatefrom...() niet goed werkt.
Ook bij de test:
PHP:
Krijg ik niet deze melding.1
2
3
| if($thumbtmp) { echo "Variable gevuld"; } |
Nu heb ik al gekeken of het iets met rechten te maken heeft door middel van alles even tijdelijk open te gooien met een chmod 777. Maar ook dit helpt niets.
Tevens het testen van de variable die in imagecreatefrom...() verwijst naar de foto is gewoon correct.
Wat zou dit kunnen zijn? Want ik zit al de hele dag vanalles uit te proberen en te googlen maar ik kan me niets bedenken of vinden wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn.