Toon posts:

Raid 0 Probleem MSI 945P Platinum

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraagje. Een paar dagen geleden heb ik mij een nieuw moederbord aangeschaft, een MSI 945P Platinum. Deze heb ik mij onder andere gehaald omdat hij een sata II raid controller heeft, en ik mijn 2 WD Caviars SE 250 GB (WD2500KS) op raid 0 wil laten draaien. Dit hebben ze al probleemloos gedaan op mijn vorige moederbord, een Asrock 775Dual-880Pro, maar deze heb ik van de handgedaan door de gelimiteerde chipset en overclock mogelijkheden.

Mijn probleem echter is zodra ik windows wil installeren hij de raid 0 arrey niet wilt zien als je een partitie moet selecteren en je dus geen partitie voor installatie kunt selecteren. De raid arrey heb ik gewoon probleemloos aan kunnen maken in het menu van MSI wat hiervoor gemaakt is en hij zegt ook gewoon dat de arrey bootable is. Ik ben ook in de bios alles nagegaan of dat hier misschien iets fouts ingesteld kon staan maar hiervan is dus ook geen sprake, aangezien ik de troubleshoot op de MSI site doorgelopen ben en alles ingesteld heb zoals hun zeiden (http://support.msi-computer.nl/trouble/index.html#3_4).

Nu is mijn vraag dus, weet iemand wat ik hieraan kan of moet doen? Raid 0 is voor mij een must ik heb namelijk extra voor dit moederbord gekozen omdat deze over die functie beschikt.

Beune

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-12-2025

SLeddert

SLeddert

tijdens de installatie van XP even F6 drukken en de MSI drivers voor de raid controller installeren.
Dan ziet hij de RAID 0 set wel.

Karsten

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik uiteraard al gedaan, keer op keer opnieuw maar geen resultaat natuurlijk :( Dit was ik idd helemaal vergeten erbij te zetten :Y)

• SLeddert

SLeddert

SLeddert

Ik weet niet of je nog andere IDE / SATA hd's aan je moederbord hebt aangesloten, maar die zou ik wel even ontkoppelen. Dat heeft bij mij wel eens geholpen !

Als je hierna nog steeds geen drives ziet tijdens de installatie van XP, dan zou ik de Raid 0 set toch nog een keer opnieuw aanmaken in de BIOS. Iets anders kan het haast niet zijn ;)

[ Voor 3% gewijzigd door SLeddert op 25-07-2006 15:58 ]

Karsten

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens installeren heb ik alleen de 2 sata's en een cd-rom drive aangesloten, de raid arrey heb ik ook al meerdere keren aangemaakt...

• SLeddert

SLeddert

SLeddert

Als je de array aangemaakt hebt, zie je 'm dan wel in de BIOS terug (als raid 0) ?
En ik bedenk me net dat er na F6 bij mij meerdere driver-keuzes waren.
Zorg wel dat je daar de juiste neemt. (of download de meest recente even van de MSI-site / Promise site)

Karsten

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de raid arrey gewoon zien in de bios aangezien ik hem kan selecteren als boot device. Dat van die meerdere keuzes klopt bij mij ook, en ik heb ze hier allebei al tevergeefs geprobeerd.

• SLeddert

SLeddert

SLeddert

Tsja, als je 'm in de BIOS kan zien, dan is de array in orde en ligt het toch echt aan de drivers die je met F6 toevoegd...Dan zou ik nog maar een manier weten waarop ik dit zou aanpakken:

Boot je pc in DOS en maak eerst met FDISK partities aan ( in ieder geval een actieve c: )
Deze zou je ook nog even kunnen formatteren in DOS.
Grote kans dat WinXP hierna wel je schijven terugvindt.

Succes !

Karsten

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor het advies! Ik zal het eens even proberen, em dan post ik zodra ik klaar ben de results.

*edit*

Nee dus, ik heb met behulp van een windows 98 cd fdisk gedraait. Succesvol een partitie aangemaakt van 10gb en deze geformateerd zodat ik er dus windows op kon installeren. Echter na een reboot kreeg ik in de raid manager van MSI al te zien dat 1 van de 2 raid hdd's niet goed meer functioneerde.

En dus ook weer tijdens de installatie na het laden van de drivers kon hij weer geen hdd vinden. :? 8)7

*edit*

Ben er nog steeds niet achter hoe ik dit probleem kan oplossen, iemand anders misschien een idee?

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2006 14:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
aangezien ik er helemaal gek van word geef ik dit topic maar een,

*subtiel schopje*
Pagina: 1