Geen DVI & Dell UltraSharp 2007WFP (20,1"): gaat dat samen

Pagina: 1
Acties:

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik wil mijn laptop aansluiten op een nog aan te schaffen Dell UltraSharp 2007 breedbeeld (20,1"), maar mijn intel 915 kaart heeft geen dvi-uitgang.
Ik heb hier en op het forum gezocht op de betekenis van dvi, maar wat ik vind is niet eenduidig. Sommigen beweren dat je geen verschil ziet tussen een 'gewone' en een dvi-uitgang, terwijl anderen menen dat hoe hoger de resolutie, hoe slechter de vergelijking uitvalt voor de eerste :? .
  1. Is het zo dat om de hoge resolutie te halen je een dvi nodig hebt?
  2. Geeft de standaard-uitgang een slechter beeld dan dvi? (contrast/kleur/...)
  3. Heeft het zin om zo'n monitor op een dergelijk bescheiden configuratie aan te sluiten?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-07 10:25
Tja, altijd moeilijk te zeggen. Over het algemeen is DVI beter dan analoog. Maar een goede analoge kabel hoeft niet (veel) in de boeten op een DVI.
Is natuurlijk is DVI bij hogere resoluties beter enzo, maar single-link DVI doet maximaal 1280x1024@60Hz
Daarboven heb je weer dual-link DVI nodig. Terwijl bij analoog alles door 1 kabel kan.
Ik zou me niet laten afschrikken en gewoon (voorlopig) voor analoog gaan.... (anders zou je immers een andere laptop moeten nemen, en dat lijkt me een beetje overdreven)

[ Voor 10% gewijzigd door GarBaGe op 25-07-2006 15:34 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

GarBaGe schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:34:
Tja, altijd moeilijk te zeggen. Over het algemeen is DVI beter dan analoog. Maar een goede analoge kabel hoeft niet (veel) in de boeten op een DVI.
Is natuurlijk is DVI bij hogere resoluties beter enzo, maar single-link DVI doet maximaal 1280x1024@60Hz
Daarboven heb je weer dual-link DVI nodig. Terwijl bij analoog alles door 1 kabel kan.
Ik zou me niet laten afschrikken en gewoon (voorlopig) voor analoog gaan.... (anders zou je immers een andere laptop moeten nemen, en dat lijkt me een beetje overdreven)
Erm, boven 1280x1024 heb je geen dual-link nodig hoor :9

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ok, als Dell een goede analoge kabel levert hoef ik op zich niet veel in te leveren, begrijp ik.
Het gaat mij met name om goede kleuren, voor photoshop, illustrator en ander dtp... Een iets ander vraagje in verband hiermee: is de intel 915 kaart wel goed genoeg of doet de videokaart er niet toe voor dtp?

sowieso is de dvi die je krijgt dubbel, als ik dit lees:
Aantal (vrije) poorten / connectortype : 15-pins D-sub/DVI-D/S-Video/Composietvideo-connectors

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De kabels die Dell standaard levert zijn niet supergeweldig. Ik heb een aantal 2005FPWs en met de standaard Dell kabel is de kwaliteit minder dan als ik de kabel van mijn sony of iiyama monitor pak.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-07 10:25
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:45:
[...]
Erm, boven 1280x1024 heb je geen dual-link nodig hoor :9
Hmm... inderdaad single-link gaat tot 1920x1080@60Hz

Iig heb je voor 2048x1536 of hoger dual-link nodig :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Pagina: 1