Met één van onze webservers is iets vreemds aan de hand. (Linux Slackware, current)
Bij het benaderen van (dynamische) websites op de server laad de website de eerste keer heel erg langzaam. Alsof er er een reverse lookup wordt gedaan ofzo. Daarna kan je gewoon door de website browsen en gaat het lekker snel. Benader je dan een ander domein op de server is het ook snel. Na een uurtje niet browsen op websites op de server is het euvel weer terug. een domein om het mee te testen is bijv. www.diybeamer.nl of www.shirtfactory.nl
Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
ReverseLookups uit in Apache.
Resolv.conf bekeken, ziet er nu zo uit:
Als ik de de apache logs monitor op het moment dat ik klik zie je ook echt 2 of 3 seconden later pas de accesslog beschreven worden.
Ook het laden van de Apache statuspagina gaat erg langzaam.
Kan het ook nog iets met Identing te maken hebben?
Wie kan me wat tips geven wat ik nog kan testen of hoe ik het op kan lossen.
PS. Een bijna identieke server (qua config) heeft dit probleem niet.
PPS. Twee weken geleden hebben we een ipchange gehad, maar naar mijn weten heb ik overal de ip's veranderd.
Bij het benaderen van (dynamische) websites op de server laad de website de eerste keer heel erg langzaam. Alsof er er een reverse lookup wordt gedaan ofzo. Daarna kan je gewoon door de website browsen en gaat het lekker snel. Benader je dan een ander domein op de server is het ook snel. Na een uurtje niet browsen op websites op de server is het euvel weer terug. een domein om het mee te testen is bijv. www.diybeamer.nl of www.shirtfactory.nl
Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
ReverseLookups uit in Apache.
Resolv.conf bekeken, ziet er nu zo uit:
code:
het commando 'host *ipadres*' werkt prima en zet netjes het ip om in een FQDN.1
2
3
4
5
6
| # cat /etc/resolv.conf search visualweb.nl nameserver 87.253.129.167 # Onze eerste NS nameserver 80.69.67.66 # TransIP NS 1 nameserver 80.69.66.67 # TransIP NS 2 |
Als ik de de apache logs monitor op het moment dat ik klik zie je ook echt 2 of 3 seconden later pas de accesslog beschreven worden.
Ook het laden van de Apache statuspagina gaat erg langzaam.
Kan het ook nog iets met Identing te maken hebben?
Wie kan me wat tips geven wat ik nog kan testen of hoe ik het op kan lossen.
PS. Een bijna identieke server (qua config) heeft dit probleem niet.
PPS. Twee weken geleden hebben we een ipchange gehad, maar naar mijn weten heb ik overal de ip's veranderd.
[ Voor 8% gewijzigd door Speedener op 25-07-2006 15:25 ]