Ineens artifacts en uitvallend beeld

Pagina: 1
Acties:

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-07 11:50
Mijn probleem is als volgt. Ik zet laatst mijn computer aan na een rust van 2 dagen, start een spel op, krijg ik eerst een hele hoop artifacts en daarna springt het beeld op zwart en en bevriest mijn computer totaal. Nu wist ik dat mijn videokaart (6800GT) aardig warm wordt, zo'n 65 idle. Dus het eerste wat mij te binnen schoot was dat de temps te hoog waren ivm het warme weer. Ik een nieuwe cooler erop gezet die hem onder de 60 graden houdt.(zelfs stressed). Maar nog steeds krijg ik artifacts en een uitvallend beeld. Tevens schijnt het steeds erger te worden omdat ik ze nu zelfs al in windows krijg. Maar dan springt het beeld nog niet uit. Nu mijn vraag... wat kan dit zijn? Zelf zit ik toch aan mijn videokaart te denken maar nu las ik ook dat een voeding de oorzaak kan zijn en zoals je wel zult begrijpen vervang ik die liever dan mijn videokaart. Ik heb dan ook even speedfan erop los gelaten en die gaf het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/w.vangool/speedfan.jpg

Ikzelf kan hier weinig aan zien maar het valt me wel op dat er 2 voltages 0 aangeven...

Specs:
AMD 3500+
MSI K8N neo2
2x512 Geheugen
2x Maxtor 200GB
Raptor 10k 74GB
Enermax 350 Watt
1 DVD brander, 1 DVD speler

Nog even ter informatie: ik weet dat 350 Watt erg laag is, maar hij heeft het altijd gedaan. Al zo'n 1,5 jaar.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• MrFl0ppY
Kleine aanvulling: Andere drivers installeren hielp trouwens ook niet.

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-04 23:56

Defspace

Administrator

Heb je hem overclocked (gehad?)

• MrFl0ppY
Defspace schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:28:
Heb je hem overclocked (gehad?)
Nooit. Heb hem na de artifacts wel eens gedownclocked om te kijken of het aan de warmte lag. Dit heeft echter ook niet geholpen

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-03 19:52

DrumandBass

Less is more!

Zo te zien is je geheugen overleden. Denk dat het met de eerste keer warm worden net te veel was.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voeding lijkt mij ook niet het probleem hier, ik heb de zelfde voeding met een soort gelijk systeem en gaat ook al jaren prima.

Ik ben het eens met DrumandBass dat de kans groot is dat het geheugen het probleem is. Je zou nog kunnen proberen om het geheugen erg laag te klokken om te zien of het dan wel weer goed gaan maar aangezien je dat al een stukje gedaan hebt is die kans klein.

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
precies wat drumandbass zegt, geheugen permanent beschadigd. Kaartje is 1x veel te warm geworden.

Onderklokken heeft geen nut en het deel geheugen is niet uit te schakelen, het zal helaas een andere videokaart worden..

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb nog wel 1 tip die je misschien kan proberen als je de kaart anders kan weg gooien.

Als deze kaart een 256MB versie is zou je er een 6800LE 128MB bios in kunnen flashen en dan hopen dat de 128MB die uitgeschakeld word het geheugen is dat beschadigt is. Ik heb dit zelf nog nooit gedaan maar herriner mij wel een topic van wie een Radeon kaart ook gedeeltelijk kapot geheugen had, die persoon heeft er toen een 64MB bios in gezet ipv een 128MB bios en dat werkte.

• MrFl0ppY
Hmmm slecht nieuws maar had het wel deels verwacht. Die flash ga ik nog wel proberen, hopen dat het iets opleverd. Vindt dit echt super sjit omdat ik nog even wilde wachten op de DX10 kaarten voordat ik zou gaan upgraden... nouja misschien maar ff een goedkoop kaartje in tussentijd erin zetten.

thnx voor de reacties btw.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
kan je proberen met een tool je geheugen onder te klokken?
Hopelijk gaat het dan weg...

U vraagt, wij antwoorden.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Je voeding zal het iid waarschijnlijk niet zijn, maar je kunt het natuurlijk wel uitsluiten (andere PSU proberen of zo weinig mogelijk andere apparaten aansluiten). Ik draai mijn systeem (wel iets minder stroomslurpend) op een simpele Chieftec 350W voeding superstabiel met goede voltages, dus jouw voeding moet normaal gesproken voldoende zijn.

Zelf ben ik ook bang dat je videokaart echt kapot is. Had je toevallig nog garantie voor het installeren van die andere koeler (hint ;))?

[off-topic]Ah, de setup van Red Alert :). Vooral de DOS-installatie was erg leuk gedaan.[/off-topic]

• PilatuS
  • Niet online
Ik moet wel ff aangeven dat die flash ook fout kan gaan, doe het dus alleen als laatste red middel.

Het zou kunnen dat je na de flash geen beeld oid meer krijgt.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-07 13:25
Je kunt later een PCI VGA kaart erbij plaatsen en dan weer de 256Mb versie erin flashen.
Zoek daar eens naar.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Pagina: 1