Toon posts:

Laptop advies (kwaliteit en servicegericht(dell of een ander

Pagina: 1
Acties:
  • 621 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
budget maximaal 2500 euro
Verhaal kort:
Ik heb eind 2003 (begin 2004) een laptop aangeschaft, een acer aspire 1705 sci.
Eind 2004 (een aantal weken voor de garantieperiode verliep begaf deze het terwijl ik hem alleen maar op 1 plek heb neergezet hem niet heb verplaatst en hem gewoon normaal aan/uit steeds heb gezet). Nu wil ik dus een nieuwe laptop aanschaffen (het geld groeit niet op mijn rug dus ik moest ervoor sparen haha. Maarja nu zit ik te twijfelen tussen het merk en tussen de ‘kwantiteit’. Ik twijfel tussen del (url onderaan) of een ander merk (weet niet welk merk).

Lang verhaal:
Ik heb eind 2003 (begin 2004) een laptop aangeschaft, een acer aspire 1705 sci.
Eind 2004 (een aantal weken voor de garantieperiode verliep begaf deze het terwijl ik hem alleen maar op 1 plek heb neergezet hem niet heb verplaatst en hem gewoon normaal aan/uit steeds heb gezet). Ik ben toen terug gegaan naar die winkel (gewone filiaal winkel) (de opvolger van Vobis weet even niet meer de naam).

Na 3 weken kreeg ik hem vervolgens terug, met kapotte behuizing, moest hij weer terug en toen kreeg ik hem weeeer terug, toen hadden ze mijn probleem (een rattelend geluid bij de videokaartfan in de buurt).

Nu hoor ik je natuurlijk denken: “je bent toch een ict technische instelt iemand anders kom je niet op GOT” ja maar in de garantievoorwaarde staat dat als je hem zelf openmaakt je garantie dan verloopt.

Affijn, om een lang verhaal nog langer te maken ik ben zo’n 6 keer terug geweest, met dat ding, en op het laatst zij hij helemaal niets meer, moest hij weer naar acer worden opgestuurd was mijn garantie verlopen en koste het mij uiteindelijk 600 euro om hem te laten repareren en 100 euro om hem vervolgens weer terug te sturen (dit kwam vannuit acer). Dit heb ik uiteraard niet gedaan omdat die laptop toch al afgeschreven was en ik besloot toen om voor een nieuwe te gaan.

Goed het laptop advies:
Ik heb van een aantal mensen gehoord dat de service van dell wat betreft laptops niet zo goed is (ik heb zelf geen ervaring met dit bedrijf, en zoals je kon lezen had ik ook al niet zulke leuke ervaringen met acer) naast dat ik wil dat de service goed is wil ik ook een goede laptop

Nu heb ik me laten vertellen dat het erg prettig werkt als je een dual core in je laptop hebt zitten, (ik doe grafische bewerking, ik maak muziek op die laptop, audiobewerking etc etc, en doe mijn normale dingen er dan op voor school maar ook voor andere dingen)

Het doel
Ik ben vaak op stap, en bewerk audio, foto’s doe veel met geluid enzo. En heb soms echt mijn processor snelheid nodig. Vandaar dat ik voor een dual core processor heb gekozen omdat ik heb gehoord dat het dan ‘balanced’ wordt en daarbij ook de 2 gig geheugen (omdat adobe appz snel veel RAM geheugen innemen). Een grote HD heb ik er ook bij gekozen (100 GB 7200 rpm) voor grote bestanden. De rest zat er vrij standaard bij. Zoals DVD brander etc etc etc.

eigen conclussie
Ik heb dus goede laptop uitgekozen wat aan mijn eisen voldoet
Link: http://www.yousendit.com/...oad&ufid=3785582866CF15AF

Redelijke prijs, redelijke specs voldoet volledig aan mijn eisen.

Maarrrr nu mijn vraag, is het een goede keuze deze laptop aanschaffen? Of kan ik beter een andere laptop (met betere specs en/of betere service) aanschaffen voor dezelfde prijs/kwaliteits garandering?

Wat is jullie ervaring met dell? En met name dan laptops! Jullie hebben mijn ervaring met acer kunnen lezen en ik ben totaal niet te spreken over acer dus.

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je zegt dat je veel op stap bent, dan vind ik een 17" inch laptop niet echt slim, hij is namelijk nogal zwaar. Ik denk dat je dan beter kunt kijken naar een Inspiron 6400.

Hoe de service van Dell verder is weet ik niet. Heb er zelf geen ervaring mee, maar zou er wel graag wat over weten. Want op de FP las ik pas dat Dell hun service willen verbeteren, die heeft nu namelijk een nogal slechte reputatie.

Is hiet niet slimmer om even een maandje te wachten op de Merom?

Verwijderd

Topicstarter
KappuhH schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 16:16:
Je zegt dat je veel op stap bent, dan vind ik een 17" inch laptop niet echt slim, hij is namelijk nogal zwaar. Ik denk dat je dan beter kunt kijken naar een Inspiron 6400.

Hoe de service van Dell verder is weet ik niet. Heb er zelf geen ervaring mee, maar zou er wel graag wat over weten. Want op de FP las ik pas dat Dell hun service willen verbeteren, die heeft nu namelijk een nogal slechte reputatie.

Is hiet niet slimmer om even een maandje te wachten op de Merom?
Merom? is dat ook een laptop of wat? ook van dell? even zoeken (is een processor |:( ) :)
en veel op stap valt mee, maar ik ben redelijk vaak weg ja. ik had voorheen een laptop van 7 kg :) das erg zwaar dus 3 kg maakt niet zo veel uit denk ik :)

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

Als je nog tot eind augustus kan wachten zou ik zeker wachtern op de Merom, das is de mobile versie van de Conroe en valt dus in de Core 2 Duo generatie.

Het verschil tussen de huidige Yonah (Core Duo) en de Merom is dat laatstgenoemde ook 64bit ondersteund en andere meuk en een heel erg verbeterde achitectuur gebruikt ten opzichte van de Yonah. De Yonah is immers gewoon 2x Dothan op een die aan elkaar geplakt. Merom is echt ontworpen met 2 cores op 1 die.

Voor de rest, ik zou liever een 15 inch scherm willen hebben met een hoge resolutie (heb nu zelf een laptop met 1400x1050 en dat vindt ik echt prachtig werken, kan veel meer krijt op mijn scherm) dan een 17 inch scherm met 1024x768. Dus kijk naar een 17 inch met hoge reolutie is mijn advies.

Tja, je budget laat echt meer dan genoeg toe qua merk en modellen. Ikzelf ben heel erg fan van Asus, maar goed das mijn persoonlijke voorkeur. Standaard 2 jaar pick up and return garantie waar je bij de meeste andere merken maar 1 jaar krijgt en een goede rma afhandeling. Ik was mijn notebook maar 1 week kwijt.

Veel succes met je keuze, als je naar merken wilt kijken, tja neem dan ook een kijkje bij Asus, HP, Toshiba die maken ook goede notebooks vind ik. Vooral als je naar 17 inch gaat kijken.

Fujitsu-Siemens en Acer loop ik zelf met een wijde boog om heen, nogmaals dit is mijn persoonlijke mening van dingen die ik heb gelezen en om mij heen zie.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Verwijderd

Gezien je budget en wensen denk ik dat de Dell XPS M1710 een veel betere kandidaat is. Voor bijna het zelfde geld, (afgezien dan van de 3 jaar extra garantie) heb je met de XPS zeker een veel zwaardere configuratie. De xps is ook meer bedoeld voor mensen die met multimedia en zware games bezig zijn. Natuurlijk kun je dat ook op een goed geconfigureerde 9400, alleen is dat gewoon een andere klasse. De 9400 zie ik meer als een budget gamers machine.

Ik heb ook heel lang gezocht naar een power laptop, of het was te duur of niet in het config die ik graag wou hebben.

Uiteindelijk vond ik “mijn” laptop in de vorm van de Dell XPS M1710 met WUXGA 1900*1280 in combo met een 512mb 7900GTX, en ik moet zeggen dat dit een zeer goede keuze is geweest.
Ik doe er van alles op, van video bewerking tot de zwaarste games, dat ding geeft geen krimp. Het onboard geluid is ook zeer goed, stond ik versteld van, had ik nl niet van een laptop verwacht. Ik denk dat de xps je zeker zal bevallen. Beeldschermen zijn een persoonlijke keuze, wat ik je kan aanraden is even naar een winkel te lopen die ook 17” laptops verkoopt en de schermen daar bekijken. (als je dat al niet hebt gedaan). Sommige mensen zijn niet weg van het “true live“ gebeuren of vinden text en icoontjes veel te klein op die hoge resolutie.

Over de service van Dell, tja…. Ik heb zelf ook aardig getwijfeld gezien de reacties in de 9400 topic. Met het kunnen retourneren binnen 8 dagen verhaal in het achterhoofd uiteindelijk toch maar tot koop overgegaan omdat de aanbieding gewoonweg te goed was.
De config zoals in mijn signature staat (hieronder) heb ik voor 2155 euro gekocht zonder verzend kosten + gratis tas. Dus een goede aanbieding afwachten loont zeer de moeite.
Het geheugen van 2Gb drukt zeer op de prijs, beste is om op de “gratis geheugen upgrade” actie te wachten. De verzendkosten zijn geen probleem, bel ze even op en je praat dat er zo af.
Hoe je het ook wend of keert er is gewoon geen concurrent die zulks een config voor die bedragen aanbied, en ik heb toch echt heel veel gezocht, tot in Duitsland en België aan toe..

Gelukkig heb ik nooit gebruik hoeven te maken van de service van Dell voor consumenten.
Het lijk of het telkens weer een gok is, de een is tevreden terwijl de ander met de meest idiote problemen komt te zitten.

Lees anders zelf de XPS M1710 topic even door, Naar ik kan zien zijn de XPS bezitter over het algemeen zeer tevreden over hun XPS, bij de 9400 topic lees ik toch meer geklaag.

Het zou zonde zijn van dat geld en tijd als je uiteindelijk niet tevreden bent met je machine.

Wil het verhaal ook niet te lang maken maar nog even over die Merom die er aan gaat komen;
Het schijnt inderdaad een zeer goede cpu te zijn, alleen moet je je daar niet op blindstaren gezien het feit dat deze cpu erg schaars zal zijn en je niet weet waneer Dell deze cpu zal leveren. Bovendien zullen de prijzen dan ook hetzelfde zijn, of zal dit stijgen aangezien de halve Aardbol deze cpu wil. Zie het verhaal van de Conrou (=desktop versie van Merom)

'O Conroe, where art thou?'