Ik ben toch wel erg geinteresseerd geraakt in een X2 processor voor op mn S939 Asus A8N-E bordje, na de prijsdalingen van deze week. Nou ben ik veel aan het ontwerpen (photoshop e.d.) en daarnaast game ik veel (voornamelijk Battlefield 2). Zou ik veel merken van een overgang naar een AMD X2 4800+? Op dit moment zit er een bescheiden AMD 64 3000+ op. De benchmarks op Tom's Hardwareguide lijken er niet om te liegen, een 3Dmark score van ongeveer 4600 tegenover een score van 6700. Maar hoeveel gaat dat uitmaken in een game als BF2?
Mijn verdere stats zijn:
Asus A8N-E moederbord
AMD 64 3000+ processor
Asus Geforce 6800GT
250GB Maxtor SATA
250GB Maxtor ATA
Coolermaster 450W voeding
Tweede vraag heeft meer betrekking op de recente ontwikkeling; ofwel de plotselinge prijsdaling van de processoren door de prijzenoorlog tussen AMD en Intel. Maar is het te verwachten dat de prijzen zo blijven; of misschien nog wel verder dalen? Hoe zal het staan met de leverbaarheid van de processors? Ik kan me voorstellen dat er nu een enorme "run" op ontstaat, zeker omdat het AM2 platform nog niet echte significante voordelen biedt (en dus misschien beter overgeslagen kan worden).
Kortom: zeggen jullie NU KOPEN!?
of toch maar even wachten...?
Mijn verdere stats zijn:
Asus A8N-E moederbord
AMD 64 3000+ processor
Asus Geforce 6800GT
250GB Maxtor SATA
250GB Maxtor ATA
Coolermaster 450W voeding
Tweede vraag heeft meer betrekking op de recente ontwikkeling; ofwel de plotselinge prijsdaling van de processoren door de prijzenoorlog tussen AMD en Intel. Maar is het te verwachten dat de prijzen zo blijven; of misschien nog wel verder dalen? Hoe zal het staan met de leverbaarheid van de processors? Ik kan me voorstellen dat er nu een enorme "run" op ontstaat, zeker omdat het AM2 platform nog niet echte significante voordelen biedt (en dus misschien beter overgeslagen kan worden).
Kortom: zeggen jullie NU KOPEN!?
of toch maar even wachten...?