Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paefi
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
Heb reeds op de MS KnowledgeBase gekeken, op dit forum en enkele andere, maar vind geen werkbare c.q. complete oplossing:
Ik kocht (legaal dus) in de loop der jaren
MS-DOS > Win3.1 >? Win3.1 voor WG > Win95 > Win98 > Win98SE > WinME > Win2K > WinXPpro. En daaroverheen SP1 en SP2.
Uiteraard waren het allen upgradepaketten. Steeds als ik dan een nwe PC kocht "verwerkte" ik weer alle upgrades tot de laatste status.
Nu heb ik net weer een nwe PC gekocht omdat mijn oude bakkie inmiddels weer ruim 4 was en eigenlijk geen zin om weer een dag aan Windows bezig te zijn. Ik ben voornemens straks eens een keer een volledige versie van Vista te kopen, maar daar kom ik nu niet verder mee. Is er iemand die een complete en werkbare suggestie heeft ?

[ Voor 18% gewijzigd door paefi op 25-07-2006 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:59
Volgens mij kun je toch de updatecd van Windows XP gewoon gelijk installeren zolang je maar de vorige versies hebt. Misschien vraagt hij zelfs nog om de cd van een 'vorige versie'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paefi
Nee, was dat maar zo. De Update CD van Pro wil perse eerst een oude Windows installatie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:59
dat is vast wel te 'hacken' ....met Office was dat altijd wel zo namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huneker
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 10:34
Bij mijn windows xp update cd geeft hij bij een verse installatie gewoon aan dat er geen versie van windows is gevonden en daarna kan ik de cd van Win 98 SE erin doen en nadat hij die gecontroleerd heeft gaat hij gewoon installeren. Volgens mij is dat altijd zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

paefi schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 12:50:
HEB REEDS OP DE ms kNOWLEDGEbASE GEKEKEN, OP DIT FORUM EN ENKELE ANDERE, MAAR VIND GEEN WERKBARE C.Q. COMPLETE OPLOSSING:
Ik kocht (legaal dus) in de loop der jaren
MS-DOS > Win3.1 >? Win3.1 voor WG > Win95 > Win98 > Win98SE > WinME > Win2K > WinXPpro. En daaroverheen SP1 en SP2.
Uiteraard waren het allen upgradepaketten. Steeds als ik dan een nwe PC kocht "verwerkte" ik weer alle upgrades tot de laatste status.
Nu heb ik net weer een nwe PC gekocht omdat mijn oude bakkie inmiddels weer ruim 4 was en eigenlijk geen zin om weer een dag aan Windows bezig te zijn. Ik ben voornemens straks eens een keer een volledige versie van Vista te kopen, maar daar kom ik nu niet verder mee. Is er iemand die een complete en werkbare suggestie heeft ?
Als eerste: Je hoeft niet ZO TE SCHREEUWEN, we verstaan je anders ook wel ;)

Je zult eerst een windows installatie moeten voeren. Leen een cdtje van iemand uit je buurt, daarna upgraden met je legale Windows CD.

Klaar :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Huneker schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:06:
Bij mijn windows xp update cd geeft hij bij een verse installatie gewoon aan dat er geen versie van windows is gevonden en daarna kan ik de cd van Win 98 SE erin doen en nadat hij die gecontroleerd heeft gaat hij gewoon installeren. Volgens mij is dat altijd zo.
Volgensmij kan dat ook nog ja. Goed punt, niet zo snel aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik windows 98 schoon installeerde met de upgrade CD werd tijdens installatie gevraagd naar de win95 cd. Even erin en weer verder. Het lijkt me dat dat met XP ook moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paefi
Mimic, excuus was niet bedoeld als schreeuwen, p.o. Capslock aan laten staan, vandaar dat hoofd en kleine letters zijn omgewisseld. Heb het net nog eens geprobeerd, maar de upgade CD van XP pro sluit direct weer af als er geen bestaande windows is aangetroffen. Dit is (behoudens door iemand die sneller dan het licht is) niet tegen te houden. Inderdaad ging dit bij 98 en ME wel. Een "hack" zal er best zijn, maar waar ?
De suggestie eerst van iemand XP te lenen en dan te overschrijven is wellicht wel een goeie. Ik ga op zoek naar een collega met een complete versie.

[ Voor 7% gewijzigd door paefi op 25-07-2006 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

paefi schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:13:
Mimic, excuus was niet bedoeld als schreeuwen, p.o. Capslock aan laten staan, vandaar dat hoofd en kleine letters zijn omgewisseld. Heb het net nog eens geprobeerd, maar de upgade CD van XP pro sluit direct weer af als er geen bestaande windows is aangetroffen. Dit is (behoudens door iemand die sneller dan het licht is) niet tegen te houden. Inderdaad ging dit bij 98 en ME wel. Een "hack" zal er best zijn, maar waar ?
De suggestie eerst van iemand XP te lenen en dan te overschrijven is wellicht wel een goeie. Ik ga op zoek naar een collega met een complete versie.
Gezien jij de professional hebt, en daar naartoe wilt upgraden moet je dus geen professional xp cd van iemand lenen he. Maar dat snap je denk ik zelf ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:11
paefi schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:13:
Mimic, excuus was niet bedoeld als schreeuwen, p.o. Capslock aan laten staan, vandaar dat hoofd en kleine letters zijn omgewisseld. Heb het net nog eens geprobeerd, maar de upgade CD van XP pro sluit direct weer af als er geen bestaande windows is aangetroffen. Dit is (behoudens door iemand die sneller dan het licht is) niet tegen te houden. Inderdaad ging dit bij 98 en ME wel.
Zoals er al meer zeiden, zou dit bij xp ook gewoon moeten werken, 't staat bijvoorbeeld ook in de readme:
Windows XP installeren op een nieuwe vaste schijf
Als u Windows XP op een nieuwe vaste schijf wilt installeren, moet u de computer opstarten met een van de volgende media:
• Opstartschijf van Microsoft Windows 98/Windows Millennium
• Opstartdiskettes van Windows XP
• Cd-rom met Windows XP
Voor meer informatie over het verkrijgen van de opstartdiskettes voor Windows XP Setup klikt u op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base:
310994 (http://support.microsoft.com/kb/310994/) Opstartdiskettes van Windows XP Setup downloaden
Opmerking Als u de computer wilt opstarten vanaf de cd-rom met Windows XP, moet het cd-rom- of dvd-rom-station daarvoor zijn geconfigureerd. Raadpleeg de documentatie bij de computer of neem contact op met de fabrikant voor informatie over het configureren van de computer zodat deze kan worden opgestart vanaf het cd-rom-station of dvd-rom-station.

Windows XP installeren op een nieuwe vaste schijf:
1. Lees de gebruiksrechtovereenkomst door en druk op F8.

Opmerking Als de cd-rom met Windows XP een upgrade is, moet u een cd-rom van een vorig besturingssysteem plaatsen om te controleren of u voldoet aan de voorwaarden voor een upgrade. Verwijder de cd-rom met Windows XP en plaats de cd-rom van het vorige besturingssysteem in het cd-rom-station. U kunt de cd-rom gebruiken voor een upgrade van de volgende versies van Windows:
Windows 98
Windows 98 Tweede editie
Windows Millennium Edition
Windows NT 4.0
Windows 2000 Professional
2. Wanneer om de cd-rom met Windows XP wordt gevraagd, verwijdert u de cd-rom van het vorige besturingssysteem en plaatst u de cd-rom met Windows XP in het cd-rom-station.
3. Plaats de cd-rom met Windows XP in het cd-rom- of dvd-rom-station van de computer en start de computer opnieuw op als u Windows XP wilt installeren door de computer op te starten vanaf de cd met Windows XP.
4. Druk op een toets om de computer opnieuw op te starten vanaf de cd-rom met Windows XP zodra het bericht 'Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten' wordt weergegeven.
5. Druk in het welkomstscherm van Setup op ENTER om Windows XP Setup te starten.
6. Volg de aanwijzingen op het scherm voor het selecteren en formatteren van de partitie waarin Windows XP moet worden geïnstalleerd.
7. Volg de aanwijzingen op het scherm om Windows XP Setup te voltooien.
Dus misschien dat er bij jou wat anders aan de hand is. Zet anders de specs van je nieuwe systeem er even bij.

[ Voor 3% gewijzigd door Nielson op 25-07-2006 15:28 ]

Pagina: 1