[CSS] Venster verkleinen en een stilstaande achtergrond

Pagina: 1
Acties:

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 16:17
Simpel vraagje: hoe zorg ik ervoor dat mijn achtergrond NIET verschuift?

Voorbeeld. Als je het browservenster kleiner maakt schuift de achtergrond mee. Hoe ga je dit tegen? Hij moet gewoon scrollen! Ik heb al met background-attachments enzo gespeeld, maar dat werkte niet. :(

code:
1
2
3
4
body {
    background-image: url(background.jpg);
    background-repeat: repeat-y;
    background-position: center;

[ Voor 3% gewijzigd door TMC op 25-07-2006 12:46 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Zet hem niet op center maar op left?

• TMC
André schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 12:46:
Zet hem niet op center maar op left?
Dan is ie niet meer gecentreerd.

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Hij scrolled alleen als je content uit de pagina loopt (body in dit geval).. het is geen content maar een stijl dus zal hij niet gaan scrollen.

Je kunt een div maken van x pixels breed en daarin de background image zetten.. daarna deze div een vaste breedte geven en centreren. dan zal er wel een scrollbar zichtbaar worden.

• TMC
tec schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 12:50:
Hij scrolled alleen als je content uit de pagina loopt (body in dit geval).. het is geen content maar een stijl dus zal hij niet gaan scrollen.

Je kunt een div maken van x pixels breed en daarin de background image zetten.. daarna deze div een vaste breedte geven en centreren. dan zal er wel een scrollbar zichtbaar worden.
Dat heb ik ook al geprobeerd, maar als je het in de body doet strecht ie lekker makkelijk voluit. Een div meelaten strechten met de content is zo ingewikkeld. :(