videokaart voor dvd, en monitor vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 07:15
om 2 topics te voorkomen.

1.) Ik ga (ook) binnenkort een dvd speler kopen, het word waarschijnlijk de pioneer 10/40, maar het gaat mij om de video kaart, ik heb nu een tnt1, kan ik daarmee dvd bekijken? of is het beter (nodig) om een nieuwe te kopen (GeForce)??

2.) Ik ga zaterdag een nieuwe monitor kopen, omdat de oude kapot is, ik zat te denken aan de iiyama 19" A901HT, ik vondt deze wel een goede prijs/prestatie verhouding hebben, heeft iemand daar ook nog een mening/ervaringen over ????

Verwijderd

De videokaart speelt wel een rol bij DVD, maar de processor is veel belangrijker. Wel is het zo dat de Geforce 20% - 30% van de processor afneemt, dus dan heb je een "minder" (scheelt niet zó gek veel) zware processor nodig. Maar als je een 450+ Mhz processor hebt maakt het volgens mij niet zó veel uit wat voor videokaart je hebt ;).

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 07:15
AmdK6-2 450@550, moet gaan dus.

Verwijderd

Monitor is goed, kijk eventueel ook even naar de NEC monitoren. Vind ik op dit moment de mooiste.

Persoonlijk houd ik niet echt van Flatscreen schermen. Geven een te vertekend beeld. Maarja, das mijn smaak.

Verwijderd

Het lijkt net alsof het juist hol is he? heeft de Sony Wega ook last van...
Bij LCD of Plasmatron heb je dat niet... De kwaliteit van software DVD schijnt trouwens never tegen de kwaliteit via een MPEG kaartje op te kunnen, dus als je serieus films wilt gaan kijken, get one!

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
"Het lijkt net alsof het juist hol is he?"
Dit ligt aan jezelf en niet aan de monitor: je bent gewent aan een bolle monitor en een flatscreen is nu eenmaal geheel vlak, maar da's logisch. Je hersens moeten er gewoon aan wennen. Na een paar dagen merk je er niets meer van en wil je niet meer terug naar zo'n 'oud bol geval'
Als ik het geld ervoor had zou ik gelijk een geheel vlakke monitor kopen.

Volvo V70 D5 my2011

Verwijderd

Had ik ook in het begin toen ik van mijn oude 'bolle' 15" schermpje naar mijn nieuwe platte 17" ging, na een paar dagen ben je eraan gewend en wil je niets anders meer. :)

Verwijderd

Ik vond mijn 17" LG flatron 795FT+ in het begin ook hol... Maar dat went inderdaad kei snel. Later ging ik bij ons op school achter een computer zitten, en toen vond ik dat scherm juist veel te bol... :)

Verwijderd

Ik ga trouwens ook een DVD speler kopen, is de NEC DV-5700 12x/40x goed?
Pagina: 1