[Compaq Desktop PC] Onboard videokaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 21:03
Hey!
Ik kwam gistermiddag terug van Campzone, en er stond een Compaq desktop PC op me te wachten.
Volledige specs weet ik niet (kan ik ook niet achter komen, aangezien de bak zelf niet werkt), maar dit zit er ongeveer in:
P3 1ghz
2x 128mb PC133
20gb maxtor hd
onboard videokaartje
PCI 10/100 netwerkkaartje

Mijn probleem is als volgt:
Als ik de PC aanzet, gaan alle fans wel draaien, de ledjes op mijn toetsenbord gaan 1x aan en uit, zoals het normaal bij het booten van een pc hoort. Máár mijn monitor geeft aan dat hij geen enkel signaal krijgt van de PC, en blijft dus in zijn sleep-mode. Voor de rest weet ik niet of mijn PC ergens op reageert, ik kan het niet zien..

Wat ik heb geprobeerd:
Eerst heb ik zelf de BIOS-batterij eruit gewipt met een schroevendraaier, en daarna na 10 seconden gewacht te hebben weer teruggedaan
Daarna heb ik de ATX-reset geprobeerd die hier op GoT wordt beschreven, de rest van die handleiding heeft me niet kunnen helpen (ik kom niet in de BIOS). Dit had als resultaat dat mijn PCI NIC begon te piepen :? Dit vond ik dus erg vreemd, en haalde de NIC er direct uit. Maar ook dit had geen resultaat, mijn monitor bleef niks weergeven..
Daarna heb ik de ATX reset nog eens geprobeerd, maar dan met alle overbodige hardware eruit (alleen CPU/mobo/ram). Maar je raad het al, mijn monitor bleef niks weergeven.

Ik gok erop dat de onboard videokaart kapot is, maar ik heb geen agp/pci videokaart om dit te kunnen bevestigen.. Of is toch mijn mobo naar zn grootje?

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Kunnen wij ook niet ruiken vanachter ons pc'tje vandaan he ;)

Vind gewoon een pci video kaartje. Worden dingen een stuk sneller duidelijk denk ik :)

offtopic:
dit is de reden waarom ik nog steeds een 2mb pci vid kaartje heb vanuit me allereerste pc...just for testing

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik denk niet dat je onboard VGA kapot is, dit is zeer, zeer zeldzaam. Ik zou eerder verwachten dat je geheugen niet lekker is, of dat je systemboard gaar is. Ik hoop dan ook niet dat het zo'n Compaq Evo is?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Gewoon een kaartje zoeken is een goed idee. Onboard VGA gaat meestal niet zomaar stuque, maar als de PC verder wel "normaal" klinkt en ook geen rare piepen maakt lijkt het me toch slim om iets van beeld op je scherm te toveren.
Maar je komt van Campzone en je hebt geen PCI/AGP kaartje om het te testen? Wat zit er in je eigen PC? PCI-Express zeker? Als dat zo is zit je inderdaad beetje vast. Geen andere oude PC waar je iets uit kunt trekken? Of een vriend/kennis die misschien even iets heeft?
Ook lijkt het me niet onverstandig om even een andere monitor te proberen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.