Toon posts:

Areca 1220 in combi met RaidSonic Icy Dock MB-454SPF

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben thuis bezig met het ombouwen van me server, met name niet alleen voor de capiciteit, maar ook voor de redundancy.
Ik heb op het moment een Areca 1220 kaart aangeschaft, en wil die in raid 5 gaan draaien m.b.v 4 Sata Schijven van ieder 250gb, totaal 750 gb aan ruimte.
Nu zit ik te overwegen om dit artikel aan te schaffen, ik ben het immers hier in NL nog niet tegen gekomen. Iemand hier ervaringen mee? Zie : Linkje
Ik zit me namelijk af te vragen hoe de aansluiting gaat lopen van het externe device naar de raid controller, en of ik gewoon beter aan doe losse ICY Sata Bays 4x te kopen.
Ik wil alles namelijk wel Hot Swap hebben.

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02 00:34

John2B

I Love RAID5..!!

Mooie SATAII DriveCage, disk activity wordt direct vanaf de SATAII BAckplane geregeld dus geen extra kabeltjes nodig. De disken kun je gewoon met de bij de Areca gelevede SATA kabels aansluiten. Als je dan de 8 disk fault ledjes aansluit met 8 ledkabeltjes (of 2x vier) dan heb je dat ook afgevangen.

Mooi spul, RAIDSonic

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Verwijderd

Topicstarter
Ok thx, man nu heb ik ook een nieuw mobo nodig en CPU want ik heb nog geen pci Express.. wat raden jullie aan in samenwerking met de Raid controller?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:35:
Ok thx, man nu heb ik ook een nieuw mobo nodig en CPU want ik heb nog geen pci Express.. wat raden jullie aan in samenwerking met de Raid controller?
Kijk op de Areca site eens naar de hardware compatibility list. Daar staan voldoende mainboards op die gegarandeerd zullen werken met je RAID kaart.

• John2B

John2B

I Love RAID5..!!

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Verwijderd

Topicstarter
thx man, want je snapt wel met zo'n raid controller wil ik ook een goed werkend mobo/ pci-e anders heb ik nog niets!
Wat raden jullie aan voor een cpu? Deze servers staat namelijk op me zolder. En ik geloof dat AMD altijd erg heet word buiten Pentium... En ik moet dan ook 3 fans kunnen aansturen met het mobo...

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 14:03 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:58:
thx man, want je snapt wel met zo'n raid controller wil ik ook een goed werkend mobo/ pci-e anders heb ik nog niets!
Wat raden jullie aan voor een cpu? Deze servers staat namelijk op me zolder. En ik geloof dat AMD altijd erg heet word buiten Pentium... En ik moet dan ook 3 fans kunnen aansturen met het mobo...
In de meeste servers voor thuisgebruik is de CPU totaal niet belangrijk en kun je gewoon de goedkoopste nemen of eentje die je toevallig nog hebt liggen. Er zijn maar een handvol toepassingen waarvoor het iets uitmaakt wat voor CPU je gebruikt.

Het belangrijkste waar je je druk om moet maken is het zoeken van een moederbord wat met jouw RAID kaart gaat werken. Die kaart gebruikt een PCIe x8 interface en je hebt dus een server/workstation moederbord nodig met een PCIe x8 interface of een SLI bord wat niet alleen maar videokaarten accepteert. Dat laatste schijnt vaak een probleem te zijn. Vandaar dat ik je op de HW compatibility list wees.

• John2B

John2B

I Love RAID5..!!

/downtime/ schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:21:
[...]

Die kaart gebruikt een PCIe x8 interface en je hebt dus een server/workstation moederbord nodig met een PCIe x8 interface of een SLI bord wat niet alleen maar videokaarten accepteert. Dat laatste schijnt vaak een probleem te zijn. Vandaar dat ik je op de HW compatibility list wees.
Dat probleem is sind medio 2005 door de moederbord fabrikanten opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Okee, welke van de lijst raden julie dan aan als ik een amd xp 1800+ heb liggen? :P
schopje :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 22:10 . Reden: schopje ]

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-02 19:58

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Er zijn voor zover ik weet geen moederborden voor die ouwe xp's met pci-e, maar je kunt voor weinig een 939 mobo+sempron (of gewoon een athlon 64, kosten op dit moment ook niet zoveel meer) kopen volgens mij :).

edit:
Asus A8N-SLI (~80 euri)
AMD Athlon 64 3000+ Venice zou volgens de pw nog geen 70 euri kosten

edit2:
zijn nog helemaal geen semprons @ 939 blijkbaar :P )

[ Voor 33% gewijzigd door Tortelli op 26-07-2006 16:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beter, echt super! Gelukkig dat jij op dezelfde conclusie uitkwam, dat had ik namelijk ook in gedachte voor de xp dat er geen meer waren..

Verwijderd

Topicstarter
John2B schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:15:
Mooie SATAII DriveCage, disk activity wordt direct vanaf de SATAII BAckplane geregeld dus geen extra kabeltjes nodig. De disken kun je gewoon met de bij de Areca gelevede SATA kabels aansluiten. Als je dan de 8 disk fault ledjes aansluit met 8 ledkabeltjes (of 2x vier) dan heb je dat ook afgevangen.

Mooi spul, RAIDSonic
Waar had jij dat artikel gekocht John?

• John2B

John2B

I Love RAID5..!!

Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:08:
[...]

Waar had jij dat artikel gekocht John?
Welk artikel?

Verwijderd

Topicstarter
DE RaidSonic Icy Dock MB-454SPF

AMD Athlon 64 3000+ Venice
of
AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 512KB, Boxed)

Wat wil dat Boxed zeggen?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2006 17:52 . Reden: boxed? ]

• John2B

John2B

I Love RAID5..!!

Die heb ik niet, maar is wel erg mooi.

En voor de rest gewoon de handleidingen goed lezen, en rondkijken.

Het is bedoeling dat jezelf ook initiatief neemt e.e.a. uitzoekt, review leest ect.

Verwijderd

Topicstarter
Idd, maar het wiel opnieuw uitvinden hoeft ook weer niet... ;)

Slotje voor mijn part.

Verwijderd

Topicstarter
Ok nog even jullie mening:
Ik heb een raid controller dan heb ik toch aan deze genoeg:
http://www.raidsonic.de/e...anes.php?we_objectID=4251

ipv aan deze met raid :S :
http://www.raidsonic.de/e...anes.php?we_objectID=4371

Of zie ik het verkeerd?

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-02 19:58

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 17:45:
DE RaidSonic Icy Dock MB-454SPF

AMD Athlon 64 3000+ Venice
of
AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 512KB, Boxed)

Wat wil dat Boxed zeggen?
Boxed zit al een koeler bij, de niet boxed zul je zelf een koeler bij moeten kopen.....

(voor 15-20 euri heb je een betere koeler dan die boxed koeler).

Verwijderd

Topicstarter
Tortelli schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 23:41:
[...]

Boxed zit al een koeler bij, de niet boxed zul je zelf een koeler bij moeten kopen.....

(voor 15-20 euri heb je een betere koeler dan die boxed koeler).
Wat versta je onder beter, is het performance verschil zo groot kwa temperatuur?

Ik zit te denken aan de Athlon 64 3800+ (AM2 & 939) ~ 112.
Nadat ik het nieuws las:
nieuws: AMD zet mes in processorprijzen
Of gewoon bovenstaande, er moet wel een isa en exchange en webserver op 1 bak komen :P met 2 clients.. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2006 00:25 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit gaat offtopic en ik ben niet overtuigd van de basiskennis en de inzet van de topicstarter. Topic dicht dus. Neem eens de PMG FAQ door aangaande CPU's.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.