In VBA heb ik een wizard gebouwd die een Word 2003 document optuigt. Ook een tabel creëren lukt, alleen maakt Word een puinhoop van de kolombreedtes in de tabel. Het is een tabel van 2 kolommen en 1 rij, die ik onderaan het document plaats om de bijlagen op te sommen. De tabel moet 100% breedte krijgen van, de eerste kolom moet 1,8 cm breed worden en de tweede kolom moet de rest van de 100% volmaken.

Hoe ik ook met de kolombreedtes stoei in de code, de linkerkolom wordt altijd breder dan 1,8 cm. Als de macro gereed is, kun je in Word via de tabeleigenschappen zien dat hij wel op 1,8 cm is ingesteld.
Hoe krijg ik de tabel zoals ik hem wil?
Visual Basic .NET:
Dit geeft als resultaat:1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| ' Set the default table style to tables without borders ActiveDocument.SetDefaultTableStyle _ Style:=WdBuiltinStyle.wdStyleNormalTable, SetInTemplate:=False ' Insert table ActiveDocument.Tables.Add Range:=Selection.Range, NumRows:=1, _ NumColumns:=2, DefaultTableBehavior:=wdWord9TableBehavior, _ AutoFitBehavior:=wdAutoFitFixed Selection.Tables(1).PreferredWidthType = wdPreferredWidthPercent Selection.Tables(1).PreferredWidth = 100 Selection.Tables(1).Columns(2).PreferredWidthType = wdPreferredWidthAuto Selection.Tables(1).Columns(2).PreferredWidth = 0 Selection.Tables(1).Columns(1).PreferredWidthType = wdPreferredWidthPoints Selection.Tables(1).Columns(1).PreferredWidth = CentimetersToPoints(1.8) |

Hoe ik ook met de kolombreedtes stoei in de code, de linkerkolom wordt altijd breder dan 1,8 cm. Als de macro gereed is, kun je in Word via de tabeleigenschappen zien dat hij wel op 1,8 cm is ingesteld.
Een goede grap mag vrienden kosten.