Toon posts:

Maxtor: Harddisk SMART Command Failed

Pagina: 1
Acties:
  • 1.425 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na een rare vastloper, moest ik de pc uitzetten met behulp van de powerknop.

Ik krijg de volgende melding bij het opstarten van mijn computer:

Fixed Disk 0:
PM Maxtor 6Y080M0
Intel recommends the use of a 2x12 power connector OR a 2x10 power connector in conjuction with the 1x4 alternate power connector.

Pri-Master
Hard disk S.M.A.R.T. Command failed
Press F4 to resume

Wat heb ik al gedaan?
- Proberen opnieuw aan te sluiten
- Proberen op een andere pc als tweede (slave) te hangen (systeem start niet en heeeel erg traag op)
- Schijf wordt niet herkend

Het is een belangrijke schijf, dus het zou kunnen dat we echt data recovery moeten gaan toepassen voordat we zelf dingetjes gaan proberen. Weet iemand een goed adres? Of eventueel een goede tip zodat ik zonder beschadigingen nog iets kan proberen?

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:59
Trek je secondary ide even los van je moederbord. Had ik toevallig vanochtend ook. Ook smart command failed. Dat lag aan een upgef*ckte dvd-rw drive (foute firmware flash) :( maar toen ik de drive even losgekoppeld had was het probleem weer opgelost. Alleen nu zit ik wel met een foute dvd-rw maargoed.

Dus ik wil zeggen dat het niet persé aleen aan de harddisk hoeft te liggen. Probeer ook is aan sec master te hangen ofso.

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Bij mijn schijf (Samsung SP2004C) kreeg/krijg ik die melding ook ('Hard Disk S.M.A.R.T. Capable But Command Failed') en die schijf is gewoon onbruikbaar (3 van de 5 x niet opspinnen, bad sectors, etc.)

Dus ik zou maar zo snel mogelijk backuppen en dat ding RMA'en.

Verwijderd

SMART meldingen komen niet uit de lucht vallen en wijzen meestal op grote problemen. Snel backuppen en met een maxtor tool disk testen!

Verwijderd

Dat snelbackuppen snap ik nog wel maar wat nou als je de melding krijgt "SMART command failed"en je komt als deze schijf aan gesloten zit niet eens meer in windows dan wordt backuppen erg moeilijk.

Heeft iemand een idee hoe dit optelossen las je dus niet meer in windows komt.

Mactor diagnoze programma Powermax geeft aan dat de schijf in orde is. Dus geeft ook geen diagnose fout code.
Die code heb je nodig om bij maxtor RMA aan te vragen, deze schijf is immers pas 15 maanden jong. Geen code is geen garantie.