[XP] Defecte geheugen module

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:44
Dus, ik wilde mijn bak even helemaal opschonen en alles er op nieuw op instaleren.
Maar tijdens installatie krijg ik een 0x0000008 foutmelding, volgens windows is een van mijn geheugenmodules beschadigd.

Maar als ik memtest laat lopen dan vind die helemaal geen errors.

Dus ik vroeg mij af in hoeverre de foutmeldingen die windows meld echt fouten zijn, oftewel, kan ik gewoon de boosdoener er uit halen, XP opnieuw instaleren en daarna gewoon de RAM module weer bij plaatsen?

Aangezien ik nu niet bepaald foutmeldingen of niet werkend werkgeheugen waarneem, en Linux ook totaal geen problemen geeft. Ik vraag me dan echt af waar die foutmelding dan eigenlijk zijn oorsprong vind, want daar is de MS Knowledge base dan weer niet echt uitgebreid in, maar goed.

Jezus saves and takes half damage.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:45
Word je PC (en dus je geheugen) niet gewoon te warm, waardoor je modules fouten gaan geven? Zet je kast eens open, het liefst met een fan erop en kijk eens of hij dan wel verder wil. :)

Edit:
Als de RAM-module echt kapot is, kan je hem er wel uit halen om windows XP te installeren, maar er later gewoon weer inzetten gaat dan niet werken. Dan zal je gewoon weer bluescreens krijgen.

[ Voor 37% gewijzigd door Morax op 25-07-2006 11:35 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-03 12:47
Hoe lang heb je memtest gedraait (memtst moet je eigenlijk minimaal 24 uur draaien als je echt zeker wil zijn)? En ik hoop dat je NIET de windows versie hebt gedraait he ?

[ Voor 30% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 25-07-2006 11:38 ]

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

24 das veel te lang als er iets mis is dan zie dat wel veel eerder.

• Maupertus
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 11:41:
24 das veel te lang als er iets mis is dan zie dat wel veel eerder.
Ja, ik heb hem gewoon een werkdag laten lopen, ongeveer 8 uur dat hij heeft gedraaid.

Is het de warmte? Dat zou opzich wel kunnen want ik heb net even de modules bij mijn huisgenoot geplaatst en dan de hele install procedure doorlopen, geen enkel probleem!

Het was al zo'n hel, eerst zo'n vervloekte diskette maken voor mijn s-ata/mobo combi en dan ook nog dit gedoe, en dat allemaal alleen maar om dat ik bij de 6.06 Ubuntu release even helemaal fresh wil beginnen. ;)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Maupertus schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 17:46:
Het was al zo'n hel, eerst zo'n vervloekte diskette maken voor mijn s-ata/mobo combi
De meesten daarvan kan je gewoon integreren in je Windows cd, dus hoezo diskette? :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Maupertus
sanfranjake schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:49:
[...]

De meesten daarvan kan je gewoon integreren in je Windows cd, dus hoezo diskette? :P
Ik installeer nu vanaf een MS Windows XP SP2 cd, maar idd, ik had gewoon mijn eigen WinCD moeten maken.

Trouwens, hoe lang moet je je memtest laten lopen, ik heb hem nu 8 uur laten lopen zonder ook maar een fout, dus ik erger me nu mateloos (bekend neem ik aan ;) )

Oftewel.... IK VERVEEL ME! Waarom kan ik het niet opnieuw instaleren als alles klopt? ;)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maupertus schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:51:
[...]

Ik installeer nu vanaf een MS Windows XP SP2 cd, maar idd, ik had gewoon mijn eigen WinCD moeten maken.

Trouwens, hoe lang moet je je memtest laten lopen, ik heb hem nu 8 uur laten lopen zonder ook maar een fout, dus ik erger me nu mateloos (bekend neem ik aan ;) )

Oftewel.... IK VERVEEL ME! Waarom kan ik het niet opnieuw instaleren als alles klopt? ;)
ik heb ergens gelezen dat als er fouten komen, deze bij test 3 danwel 7 komen. (correct me if i'm wrong)
maar als je mem 8 testen doorstaat is het wel goed.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Maupertus
bartgrefte schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 23:02:
[...]

ik heb ergens gelezen dat als er fouten komen, deze bij test 3 danwel 7 komen. (correct me if i'm wrong)
Zoals voorspeld... geen fout gevonden :)

*Zucht* dat wordt even modules scoren bij huisgenoten. ;)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

bartgrefte schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 23:02:
[...]

Fouten kunnen altijd voorkomen, zowel bij test 1 als bij test 12.
Krijg je al een fout in de eerste paar testen dan kun je er donder op zeggen dat de module fysiek beschadigd is, zeker als de fout steeds bij dezelfde adrestuimte optreed. Komen er pas fouten bij test 5 of later dan ligt het waarschijnlijk aan de stabiliteit van de dataoverdracht, iets dat bijvoorbeeld verholpen kan worden door de geheugentimings te wijzigen.

Tot zo ver mijn ervaringen met memtest :)

Probeer je windows anders gewoon eens te installeren met een geheugenreep minder in je systeem, kijk eens wat windows dan doet. Heb je alle repen al eens gewisseld en blijft de melding, dan kan het ook komen door een beschadigde installatie cd.

🖥️ | 🚗

Pagina: 1