Mplayerplug-in mpeg weergave

Pagina: 1
Acties:

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:59
Ik zal eerst even de context schetsen:
- verschillende werkstations (red hat 7.2) hebben allemaal een mozilla 1.0.2 of 1.4 installatie, gecombineerd met MPlayer 0.90pre8 en mplayerplug-in.
- deze stations kunnen op aanvraag beelden downloaden van een interne server, via mozilla dus.
- de beelden zijn in mpeg formaat opgesteld.
- het is wenselijk dat de beelden in een oneindige loop worden gespeeld zodra ze gecached zijn.

Het probleem:
- het bufferen van de beelden verloopt correct voor zover ik kan zien. Het spelen begint meestal rond 25% en loopt goed tot het laatste frame van 1 cyclus is gespeeld.
- daarna 'speelt' mplayer(plug-in?) een lange reeks van zwarte frames (het kan ook zijn dat hij gewoon niets geeft, het frame waarin de beelden verschijnen blijft allesinds zwart).

Ik wil dus graag dat zwart blok verwijderen want anders zijn de nuttige beelden eigenlijk waardeloos voor de gebruikers.

Wat ik reeds geprobeerd heb:
- een .mpeg bestand gedownload en gespeeld via mplayer ipv de browser. Dit lukt goed en hierdoor weet ik dat de 'zwarte frames' allesinds niet in de bestanden zelf zitten.
- ik heb een vermoeden dat het om een caching probleem gaat. Het MPEG formaat bevat geen index zoals AVI dat wel heeft. Dit wil zeggen dat je een mpeg file kan bufferen en bekijken tegelijk, bij avi is het alles of niets.
- via $HOME/.mplayer/mplayerplug-in.conf heb ik verscheidene cache opties uitgeprobeerd:
code:
1
cache-percent=100

Hiermee dwing ik een volledige download af voor het afspelen begint. Echter geen resultaat, het zwart blok blijft.
code:
1
novop=1 en novop=0

Default video verwerking aan/uit, ook geen resultaat.
- ook het forceren van een volledige download leverde niets op.

Heeft iemand nog een ander idee?

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:32
Kan je misschien naar een online voorbeeld ergens wijzen? Ik gebruik ook de mplayer mplayerplug-in combo, maar heb dit nog nooit gezien.
Misschien dat als je kan laten zien waar het gebeurt er wat meer mensen kunnen helpen.

Verder vraag ik me af waarom je deze mplayer gebruikt? Er is al sinds 2003 een 1.0 release en er zitten best wat security holes en bugs in... Misschien zelfs dat je probleem van de oude versie komt? (Al zou je dan inderdaad verwachten dat het vanaf de command prompt ook mis gaat...)

Only when it is dark enough, can you see the stars

• Kapoen
Semyon schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 01:48:
Kan je misschien naar een online voorbeeld ergens wijzen? Ik gebruik ook de mplayer mplayerplug-in combo, maar heb dit nog nooit gezien.
Misschien dat als je kan laten zien waar het gebeurt er wat meer mensen kunnen helpen.

Verder vraag ik me af waarom je deze mplayer gebruikt? Er is al sinds 2003 een 1.0 release en er zitten best wat security holes en bugs in... Misschien zelfs dat je probleem van de oude versie komt? (Al zou je dan inderdaad verwachten dat het vanaf de command prompt ook mis gaat...)
Mja de server met de beelden is een interne en niet verbonden met het internet. Geen enkel station is trouwens verbonden met het internet dus voor security en exploits moet ik niet vrezen :)

Ik gebruik deze oude software omdat het met de nieuwere versie zelfs helemaal niet werkt. Ik gok dat de Red Hat 7.2 met kernel 2.4.7 gewoon te oud is, maar ja 't is een productie omgeving dus upgraden is niet aan de orde.

Ik denk dat ik het eens ga proberen met mplayer - mozplugger combo, hopelijk werkt het dan wel :)

• Kapoen
En het mysterie van de zwarte frames is opgelost.

Bij het gebruik van de backup webserver (waarvan ik niet wist dat die bestond) heb ik geen probleem, al de filmpjes worden correct in een oneindige lus gespeeld.

Blijkt dus dat deze server (een windows bak met IIS) gepatched werd omdat er vroeger cache/buffering problemen gemeld waren. Alleen had men dat dus niet gedaan op de live server |:(

Lang leve interne communicatie? :)