Toon posts:

[2003] Cannot delete file

Pagina: 1
Acties:
  • 471 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PDF bestand die ik niet kan verwijderen. De melding is "Cannot delete file because it is in use by another proccess". Niet de moeilijkste foutmelding normaal, maar ik kom er niet uit. Als eerste wilde ik melden dat de machine ECHT niet opnieuw opgestart kan worden. Er zitten zo een 400 gebruikers op te werken namelijk. Wat ik geprobeerd heb is:

- MMC opgestart en de Shared Folders snap-in geladen. Het bestand was niet in gebruik door een andere gebruiker. Gestopped met sharen en nogmaals geprobeerd te verwijderen zonder succes.
- Deleten via een dos prompt ( ook na het veranderen van de attributes )
- Notepad geopened en het bestand als dezelfde naam op de zelfde lokatie ge-saved. Helaas weer dezelfde melding.
- Met Process explorer gekeken of er een process is die het bestand in gebruik neemt.
- Virusscanner tijdelijk uitgezet

Wie heeft een idee zonder te rebooten ? :'(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Type eens "openfiles" in in een commandbox?

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 09:59:
Type eens "openfiles" in in een commandbox?
Ik zie alleen de folder waar de bestanden in staan:

12574649 ROS Windows F:\Departments\Directie\DirScan

Niet het bestand zelf..

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zou eens kunnen welke PID die dir open heeft om te zien of je de file monitor kan afsluiten hiervoor? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 10:15:
Je zou eens kunnen welke PID die dir open heeft om te zien of je de file monitor kan afsluiten hiervoor? :)
ROS is een domain user die alleen de folder open had staan. Deze is nu verdwenen uit de lijst die ik opvraag met openfiles. Helaas nog dezelfde melding bij het verwijderen :|

Verwijderd

G:\>openfiles /disconnect /local

lijkt mij genoeg te zijn idd :) anders ff een pskill.exe van sysinternals.com runnen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 11:07:
G:\>openfiles /disconnect /local

lijkt mij genoeg te zijn idd :) anders ff een pskill.exe van sysinternals.com runnen
Euhm als je gelezen had zitten er 400 man op te werken.. Lijkt me geen slimme zet

Verwijderd

Topicstarter
De tool 'Unlocker' krijgt het bestand ook niet weg :'(

Er zit niets anders op als de machine vanavond te rebooten dan maar..

• DaRKie
  • Laatst online: 09:57
Kweet niet of het kan helpen, maar ik heb soms die fout ook en dan kill ik de explorer.exe task, open de command prompt en probeer het bestand zo te verwijderen, lukt regelmatig.

Je bent prolly wel een aantal icons kwijt in je tray als je explorer terug opent

• cleopet
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:29
Laatst ook zo'n probleem gehad.
met het programma WhoLockMe heb ik de culprit opgespoord en gekilled.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
download procesxp van sysinternal en doe dan Find handle.. en kijk of het bestand er tussen staat zoja? KILLEN. ergens zweft er ook op google een proggie genaamd. Kutbestanddeleter wellicht bied dit ook genoeg kansen.

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Ik heb sinds een week of 2 hetzelfde probleem. Na herstarten gaat het een tijdje goed, maar daarna komt het gewoon weer heerlijk terug.
Hoewel de melding aangeeft dat de file in gebruik is, kan ik met geen enkele tool PID's of handles vinden die het bestand vasthouden.
Ook hier werken er overdag honderden mensen op de fileserver.

Heeft iemand hier al een oplossing voor?

[ Voor 6% gewijzigd door dmace op 05-03-2008 15:55 ]

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Verwijderd

Draai je misschien heel toevallig ook terminal server?

Ik heb namelijk een aantal keer hetzelfde gehad. Bleek achteraf dat de desbetreffende user een terminal server sessie met een openstaand word document niet had afgelogd. Vervolgens kon diegene op haar normale werkstation datzelfde bestand niet meer bewerken (of verwijderen). Opnieuw TS ingelogd, bestand afgesloten, uitgelogd en het bestandje kon nu wel verwijderd/bewerkt worden.

• kcRogue
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-01 21:41
Heb je al eens geprobeerd het bestand eerst te hernoemen en dan te verwijderen?
Pagina: 1