[CGI/Perl] Ownership door script gemaakte folders wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 08:35

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Ik heb een aantal scripts runnen die op een grote berg data analyses uitvoert, en nieuwe datafolders wegschrijft. Dit draait op een Suse machine. Nu moeten de mensen zelf met de data aan de gang kunnen gaan, maar de ownership van de datafolders blijft op wwwrun staan, de script user.

In het (perl) script maak ik de folders met mkdir folder, 0777 (alles mag hier) en aan het eind chwon ik de data folder voor de juiste user name.

Echter, dit gaat toch niet goed. de folder krijgt geen 777, maar 775 als rechten mee (zonder foutmelding) en bij de chown krijg ik in de apache log een errormelding waar verder niets bij staat als dat er een chwon opdracht wordt gegeven: [error] [cleint ip] changing ownership of 'folder', referer script.

Wat doe ik verkeerd?

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Waarschijnlijk heeft je wwwrun user niet de rechten om die chmod en chown te doen.
Heb je al eens geprobeerd handmatig de statements in een shell in te voeren onder die wwwrun user?

Who is John Galt?

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
justmental schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 09:12:
Waarschijnlijk heeft je wwwrun user niet de rechten om die chmod en chown te doen.
Heb je al eens geprobeerd handmatig de statements in een shell in te voeren onder die wwwrun user?
Daar zal het inderdaad ergens in zitten.

Als ik via su wwwrun het commando geef werkt het prima. Ik twijfel alleen of ik dan niet stiekum root rechten ook aan wwwrun geef. Ik kan niet echt als wwwrun inloggen omdat ik daar geen wachtwoord voor heb.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Zie man 2 umask voor een uitleg. Korte samenvatting : umask 000 om te zorgen dat folders / files aangemaakt worden met de permissies die je opgeeft.

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
igmar schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 10:39:
Zie man 2 umask voor een uitleg. Korte samenvatting : umask 000 om te zorgen dat folders / files aangemaakt worden met de permissies die je opgeeft.
Dank je! Dat is de gouden tip.

U heeft een lekker koud biertje gewonnen! :9