Pentium III voltage pieken en dalen

Pagina: 1
Acties:

• vinx77
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 23:02
Als ik pc-probe (meet-progje van asus) aan heb staan, zie ik af en toe pieken en dalen in de +12, +5 en -12. Zelfs is een keer mijn 'core voltage' flink uitgeweken. Mmmm, net weer: mijn +12 ging naar +8. Ik denk zel dat dit niet goed is :).

Ik craag mij af, of dit aan de metingen ligt van mijn PIII-800 (niet overgeclocked), aan pc probe of aan de processor. En als het aan de processor ligt, betekent dat ie gewoon niet goed is? Misschien een stomme vraag, maar hij loopt verder nooit vast, wat ik wel verwacht bij een slechte cpu.

vincent

Algoritmes, maar dan supersnel uitgevoerd, dat is zeg maar mijn ding

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Duidelijk een geval van een slechte cpu...

Je kan hem aan mij doneren, moet jij wel de verzendkosten betalen.

Ok, ff serieus. Pleur dat meetproggie weg en check gewoon of alles stabiel werkt.

Zo ja dan zie ik geen probleem
Zo nee, koop dan een nieuwe PSU

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• vinx77
PSU? Bwuah! al die DLA'tjes (drie letterige afkortingen).

Weet jij toevallig ook een goede stabiliteitstest? Ik ken de test "uurtje quaken", die overleeft ie.

PS: is die pc-configuratie een wannahave of een have?

Verwijderd

hey undertaker2:P4 3500 mhz 1536 MB RAM, 22" Monitor, SBLive! 16 speakers, Geforce3 512 MB QDR, 688 GB 25000 rpm U2SCSI 2 schijf, Super Ultra toetsenbord, 1800 dpi cordless ultra muis, 1000 mb/sec netwerkkaart, en het belangrijkste: Ik trek isootjes binnen met 850 k/sec!

:)bedoelen we geen U2W SCSI??:)

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Op zondag 28 januari 2001 01:32 schreef vinx77 het volgende:
PSU? Bwuah! al die DLA'tjes (drie letterige afkortingen).

Weet jij toevallig ook een goede stabiliteitstest? Ik ken de test "uurtje quaken", die overleeft ie.

PS: is die pc-configuratie een wannahave of een have?
Veelgebruikte test bij veel sites voor stabiliteit is Prime95. Weet alleen niet waar je het kan downen. Moet je maar ff zoeken met altavista of zo.

Ben het wel met eerder genoemd commentaar eens dat het waarschijnlijk aan je PSU (power-supply unit voor de non-DLA'ers onder ons :P) ligt.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:40
Hoi,

Ik heb hetzelfde hoor, als ik een monitor mainboard-monitor installeer dan geeft hij ook aan dat mijn voltage van geen kanten klopt. En in de winkel waar ik werk hebben we dat wel vaker. De systemen zijn overigens wel stabiel, dus ik denk dat die monitoren niet kloppen.

• vinx77
Het lag inderdaad aan mijn PSU. Snel een nieuwe halen (heb 'm nog maar een half jaar).

Da's altijd het probleem met nieuwe dingen: als ie het niet doet, ligt het aan iets anders maar daar denk je niet gelijk aan.

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Op maandag 29 januari 2001 18:18 schreef vinx77 het volgende:
Het lag inderdaad aan mijn PSU. Snel een nieuwe halen (heb 'm nog maar een half jaar).

Da's altijd het probleem met nieuwe dingen: als ie het niet doet, ligt het aan iets anders maar daar denk je niet gelijk aan.
stuur maar ff een berichtje via icq en dan stuur ik wel een klein maar goed test progje
belast je cpu zo zwaar dat je muis het er moeilijk mee krijgt.
oh ja je kan daarna ook nog een report bekijken waarin staat hoe stabiel je cpu is
of mail me maar
Pagina: 1