Spontane reboots

Pagina: 1
Acties:

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 21:17
Hi!

Sinds kort heb ik een merkwaardig probleem met mijn computer. Laten we beginnen met de specs.

- Gigabyte 8PENXP moederbord
- Pentium 4 3,2
- 1gb ram (2x 512)
- Ati Radeon 9800 Pro
- 4x 7200rpm Sata HDD (allen op moederbord aangesloten)
- 1x Nec dvd brander
- 1x dvd rom
- 300 watt aopen voeding

Wanneer ik mijn computer aanzet reboot hij automatisch zonder waarschuwing. Dit gebeurd soms meteen wanneer ik hem aanzet maar soms ook tijdens het Windows logo of tijdens het inlog scherm. Wanneer ik nu 1 van de 4 sata discs loskoppel en dan boot heb ik het zelfde probleem. Koppel ik er nog 1 meer los zodat er 2 zijn aangekoppeld en 2 los zijn, dan kom ik al tot in de Windows desktop maar reboot hij tijdens laden van opstart zaken. En wanneer ik tenslotte 3 loskoppel en maar 1tje gebruik (de boot hdd), dan werkt het gewoon en kan ik gewoon mijn computer gebruiken.

Wat ik nog meer geprobeerd heb is ze alle 4 power geven en maar 1tje (de boot disc) een sata aansluiting. Ook dit ging op 2 kleine reboots na meteen na het aanzetten goed want hij startte vervolgens wel door en ik kon hem gebruiken.

Loskoppelen van usb rand apparatuur en/of safe boot maakt geen verschil.

Ligt dit nou aan een kapot moederbord (sata controller) of is dit toch een voedings probleem?

Hier had uw reclame kunnen staan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

300W is inderdaad enigszins behelpen. Al helemaal wanneer het alweer wat ouder is. Ik raad dan ook een nieuwe voeding aan. 450W is een leuke waarde. Er loopt een "Welke voeding moet ik nemen?" topic in Overige Hardware. Neem er eens een kijkje.

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 21:17
BalusC schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 07:10:
300W is inderdaad enigszins behelpen. Al helemaal wanneer het alweer wat ouder is. Ik raad dan ook een nieuwe voeding aan. 450W is een leuke waarde. Er loopt een "Welke voeding moet ik nemen?" topic in Overige Hardware. Neem er eens een kijkje.
Dankjewel! Ik had ook al een vermoeden dat ik het probleem bij de voeding moest zoeken, vandaar dat ik eventjes de 300 watt erbij vermeldde. Ik ga het topic eens bekijken.

Hier had uw reclame kunnen staan.