[Testcase] Willemijn & Liesbeth

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:46

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
Afgelopen zondag met m'n vriendin en een vriendin de tuin bij m'n ouders even ingeweest. Ik had er meer tijd aan willen besteden maar uiteindelijk werd de verleiding van een nabijgelegen zandafgraving te groot en zijn we gaan zwemmen. Het was echt heel vies weer zondag. Ik heb nog wel iets van 300 foto's gemaakt waarvan ik hier mijn persoonlijke voorkeur post. De foto's zitten inderdaad flink in de nabewerking (curves, saturation, beetje contrast, beetje lightness, noise ninja, wat usm, gecropt en horizon rechtgetrokken).
Graag hoor ik commentaar op deze foto's. Wat ik wel vreemd vind is dat in photoshop de kleuren vol en verzadigd zijn maar zodra ik ze exporteer naar wat voor formaat dan ook of wanneer ik de .psd's in Faststone bekijk de kleuren gelijk fletser zijn. In PS zien de foto's er kortom mooier uit. Weet iemand hoe dat komt?

Afbeeldingslocatie: http://caustics.gotdns.com/zooi/got/foto/wil_lies/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caustics.gotdns.com/zooi/got/foto/wil_lies/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caustics.gotdns.com/zooi/got/foto/wil_lies/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caustics.gotdns.com/zooi/got/foto/wil_lies/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caustics.gotdns.com/zooi/got/foto/wil_lies/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caustics.gotdns.com/zooi/got/foto/wil_lies/6.jpg

toevoeging:
m'n server doet het prima maar @home gooit roet in het eten. Mochten de afbeeldingen het niet doen dan verwijs ik jullie door naar de post van HunterPro [rml]HunterPro in "[ Testcase] Willemijn & Liesbeth"[/rml] _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Sharky op 27-07-2006 20:23 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:56

mr_petit

opperprutser

Foto 4 vind ik qua compositie echt geslaagd (lijkt een beetje op een stereotype reclamefoto voor een deense reclamefolder :P).
De kleuren komen mij ook een beetje flets over, maar dat kan ook door m'n laptopscherm komen wat een beetje rare kleurweergave heeft.
Bij foto 4 zou ik de haren van het donkerharige model bij het voorhoofd (scheiding) (weet ff niet de juiste benaming voor de plek) wat bijkleuren. Zoals ik het zie lijken ze grijs terwijl ze waarschijnlijk wat blond zijn oid.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:07
Wel aardig :) Allereerst moet ik zeggen dat ik de scherpte in de gezichten mis. Heb je onregelmatigheden in de huid op een verkeerde manier weg proberen te werken? Bij een foto als 4 wordt het duidelijk dat de grassprieten een stuk scherper zijn dan de gezichten. Kan ook een focusfout of onscherpte door verkeerde belichting oid zijn natuurlijk. Verder vind ik de foto's vrij druk (met als uitzondering 6, die ik dan ook erg goed vind, als is het wel een "standaard" foto), je lijkt te veel vast te willen leggen en maakt dus niet echt een keuze. Af en toe storen de objecten dan ook nog eens. (kijk naar 3 en 5 bijvoorbeeld). Daarnaast is er natuurlijk het puntje belichting. Harde contrasten (die je enigzins hebt proberen weg te werken, wat dan weer flauwe grijzige schaduwen maakt). Nabewerking is sowieso al lastig bij deze foto's. Wil je de nadruk leggen op het warme zomerse gevoel, of wil je de gezichten goed uit laten komen, zonder grote contrasten en kleurverschillen.

6 vind ik dus een redelijk geslaagde foto. Ook 4 heeft ook wel enigzins potentie, maar mist ten eerste al scherpte.

Over je kleurprobleem: In Photoshop zit een kleurprofiel-converter, die Adobe RGB of een ander kleurprofiel omzet naar SRGB.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:20

Pieroman

/me

mr_petit schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 01:23:
Foto 4 vind ik qua compositie echt geslaagd (lijkt een beetje op een stereotype reclamefoto voor een deense reclamefolder :P).
De kleuren komen mij ook een beetje flets over, maar dat kan ook door m'n laptopscherm komen wat een beetje rare kleurweergave heeft.
Bij foto 4 zou ik de haren van het donkerharige model bij het voorhoofd (scheiding) (weet ff niet de juiste benaming voor de plek) wat bijkleuren. Zoals ik het zie lijken ze grijs terwijl ze waarschijnlijk wat blond zijn oid.
Volgens mij ligt het niet aan je scherm, ook ik vind het wat flets en zoals je zegt, het lijken grijzen haren te zijn..
Ik vind het wel mooie foto's, op nummer 3 na, ik weet niet wat het is, denk een mix van de belichting (half in schaduw, half enigzins overbelicht) en hij is erg klein gecropt.
Waarschijnlijk zal je photoshop een ander kleurenprofiel gebruiken dan je export/opslag functie, kijk hier eens naar:)

Editje: Hoge isowaarde gebruik je voor buitenshots?!

[ Voor 4% gewijzigd door Pieroman op 25-07-2006 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
ok bedankt voor de reacties voor zover. Over de onscherpte. misschien ben ik wat te kwistig aan het denoisen geweest (wilde eigenlijk een beetje een dromerig, zomers effect toevoegen) dus dan lijken gezichten al snel te soft in tegenstelling tot het gras e.d. die dat daar minder snel last van heeft.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:01
UPDATED De pics werken nu wel weer _/-\o_

Leuke foto's! Hoewel je kleuren inderdaad enigzins vreemd ogen vind ik ze niet lelijk. Het heeft op zich wel iets. Maar als je de kleuren gefixed krijgt, post ze dan nog eens naast de huidige, kunnen we kiezen welke we het mooist vinden.

Iets meer in detail:
Foto 2 & 6: Ik denk dat het misschien er ook leuk uit had gezien als de dame's in de camera keken.

Foto 4, 5 en 6 zijn mijn favoriet. Vooral vanwege de compositie's en de onderwerpen uiteraard. In foto 5 had het gras wat mij betreft iets minder voor haar gezicht mogen zitten. En ik vraag me af of inflitsen daar mooi was geweest. (Misschien heb je uit die shoot meerdere foto's van 5 waarin je wel hebt geflitst?)

Foto 6: Ja je moet toch echt even naar die kleuren kijken :) Minder doffe kleuren was denk ik zeer zeker mooier geweest.

Maaruh nogmaals, toffe pics! Hopelijk schiet ik ook nog ooit zoiets moois :)

[ Voor 88% gewijzigd door Gody op 27-07-2006 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik weet niet waarmee dit is geschoten, maar als ik naar het gras kijk heb je een soort webcam gebruikt of je hebt compressie en kleursysteem wel errug verziekt. Zonde. Op zich leuke platen, maar let op je schaduwen en flits in waar nodig. En meiden hebben mooie ogen, maak daar gebruik van. Laat ze ook eens lachen, een glimlachje zorgt voor een veel vredigere look waardoor de foto meer kracht krijgt. Ik denk dat die met de twee meiden bij elkaar dat wel zou kunnen gebruiken. Ook zit je bij alle foto's óf praktisch even hoog, óf hoger met je camera dan het hoofd van de dames - dat geeft een erg afgesloten beeld met veel gras en weinig lucht, waardoor je weinig variatie in contrast en kleur hebt. Gelig gras, gelig haar, je kent het wel.

Verder vind ik de laatste plaat, met inachtname van bovenstaande puntjes, het best van de hele serie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
ik geloof dat ik begin in te zien dat ik te ver ben doorschoten in de nabewerking.

[ Voor 52% gewijzigd door Sharky op 27-07-2006 13:31 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
waarmee heb je em omgezet? Kun je de RAW anders online zetten? :)

* HunterPro heeft een paar vermoedens :)

tevens mis je een hoop scherpte omdat je de shots op f/22 hebt genomen met probably niet de best lens in the world. Resultaat is fotos die het 'niet doen' qua scherpte. Probeer afhankelijk van de lens niet verder te gaan dan f/8 of f/16. En gezien je sluiter (~1/250) had je daar alle ruimte nog voor. :)

[ Voor 59% gewijzigd door HunterPro op 27-07-2006 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
HunterPro schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 13:22:
waarmee heb je em omgezet? Kun je de RAW anders online zetten? :)

* HunterPro heeft een paar vermoedens :)
Hij is omgezet met de 'save as' functie van photoshop cs. Ik heb ff niet de bandbreedte om een bestand van 8 mb te hosten, als iemand een plekje over heeft doe ik het met alle plezier.

edit:
ik maar denken dat je rond f22 wel mooie scherpe foto's zou krijgen, daar zijn ook weer grenzen aan begrijp ik

[ Voor 24% gewijzigd door Sharky op 27-07-2006 13:26 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
als jij eventjes kort die file online zet op bijv je providerspace zet ik em zometeen wel 'echt' online. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
-dit werkt inderdaad niet helemaal-

@HunterPro; als je emailadres klopt stuur ik je wel even een alternatief linkje

[ Voor 157% gewijzigd door Sharky op 27-07-2006 13:41 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
*pompompom*

http://triton.student.utwente.nl/~tobias/GoT/IMG_3042.CR2 :)

[ Voor 255% gewijzigd door HunterPro op 27-07-2006 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
en ik zou er dit van maken als je zo graag dat 'zwevige' wilt hebben:

Afbeeldingslocatie: http://triton.student.utwente.nl/~tobias/GoT/miepjezwevig.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 16:19
Is hier iemand over zn datalimiet heen of ligt het aan mij dat de foto's "onzichtbaar" zijn? zie alleen fijn de linkjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Mr.Inspire schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 16:40:
Is hier iemand over zn datalimiet heen of ligt het aan mij dat de foto's "onzichtbaar" zijn? zie alleen fijn de linkjes...
same here, volgens mij staan ze bij hem thuis :)

[ Voor 4% gewijzigd door HunterPro op 27-07-2006 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 19:45
HunterPro schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 16:48:
[...]

same here, volgens mij staan ze bij hem thuis :)
En hier ook... toch jammer.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Inspire
@Hunter, is dat jouw vriendin?:P Of hoort hij bij die serie die we nu niet kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Mr.Inspire schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 16:57:
@Hunter, is dat jouw vriendin?:P Of hoort hij bij die serie die we nu niet kunnen zien?
dat hoort bij de serie die je nu niet kunt zien. Ik had die foto voor de topicstarter re-souped zodat ie kon zien wat het óók kon zijn. Ik kijk wel even wat ik in mn cache kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
he rotding thuis ook, zit nu ff op het werk. ben zo in de mogelijkheid om even te resetten. sorry :/

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Sharky schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 17:01:
he rotding thuis ook, zit nu ff op het werk. ben zo in de mogelijkheid om even te resetten. sorry :/
zal ik die dingen ook voor je hosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Inspire
desnoods wil ik ook wel iets hosten, maar heb maar 50MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
ze doen het weer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Inspire
Hier niet? doe ik nu iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:28
nee hoor, ze doen het nog steeds niet (of alweer niet) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:22

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Hier ook niet :'(

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Inspire
Is men hosting nodig? Ik kan tot 50MB herbergen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
even reposten want mijn cache doet het blijkbaar nog :) :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een leeg scherm :?

Ach laat maar :+

4,5,6 zijn erg mooi. De compositie en kleuren spreken me erg aan. De rest wat minder. Alleen jammer van die schaduw van dat bloemetje van foto 6 en 4 in het gezicht

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2006 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Inspire
Mooi werk! #6 is mooi gedaan. Ach die schaduw van dat bloempje was me nog niet eens opgevallen ;)
#4 vind ik ook mooi.

Nu ben ik btw ook benieuwd wie je vriendin is en wie "een" vriendin is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
ah! ik ben ff weg en gelijk wordt er alternatieve hosting geregeld. tnx HunterPro :)

Verder is de donkerblonde dame met de krullen m'n vriendin en de blonde is een vriendin van ons beide. Ook bedankt voor de reacties verder.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
wat ik zelf heel errug jammer vind, is dat er niemand in de camera kijkt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Ik vind vooral #5 een prachtige foto!

De dame in kwestie heeft een zeer sprekende mond (en is een mooie vrouw/dame in het algemeen) wat het voor mij een erg mooie foto maakt omdat deze de mij aandacht trekt. De bloemetjes ervoor maken het niet zo'n standaard portret maar verhullen het 'object' wat. Juist dat ze hier niet in de camera kijkt vind ik goed. Maar dat kan aan mijn aantrekking tot eigenzinnige vrouwen-blik liggen! ;)

Buiten de gehele foto om;
Als ik jou was zou ik die uitprinten en aan haar ouders geven, daar kunnen ze trots op zijn!

[ Voor 10% gewijzigd door Mir op 28-07-2006 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich wel leuke serie. Wanneer je buiten bent met een lekker zonnetje en twee mooie meiden is het altijd leuk foto's maken. Totdat het te warm wordt natuurlijk!

Even wat algemene opmerkingen, niet erg foto-specifiek:
- scherpte van een aantal foto's zou idd wat beter kunnen, hier is al eerder wat over geschreven.
- INFLITSEN, vrijwel altijd doen, wanneer de zon zo schijnt. Hiermee voorkom je die harde schaduwen en zie je de gezichten beter. Vooral bij 2, 3 en 5 zou dat de foto beter maken.
Pagina: 1