Waarom een troll?

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepetto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-09-2023
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1708411 is misschien een wat uitgekauwde opmerking, maar het is wel een onderscheid dat nog steeds door veel mensen onterecht niet gemaakt wordt. Maar als troll was het zeker niet bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
hij klopt niet..., niet dat ik hem gegeven heb, ik had hem nog niet eens gezien...

maar je mededeling is een mening die je als feit geeft... het woord van tegenwoordig is volgens mij hacker en het is sowieso altijd strafbaar.

cracken wordt dacht ik alleen nog maar gebruikt als software gekraakt wordt.

[ Voor 51% gewijzigd door MeMoRy op 25-07-2006 01:24 . Reden: verduidelijking ]

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepetto
Wikipedia is er anders heel duidelijk over.
(En ik mag Twekers.net toch wel zien als een technisch georiënteerde subcultuur neem ik aan).

Maar goed, dat is ook niet de discussie, mijn vraag was eigenlijk meer of jullie het een troll vonden, want daar staat hij nu op.

[ Voor 19% gewijzigd door Gepetto op 25-07-2006 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Die Troll is inderdaad totaal onterecht. Ik heb hem op +1 Informatief gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepetto
Thanks Polaris.

En nu ik toch bezig ben: bij deze post krijg ik ook al een flamebait die ik niet kan plaatsen. Maar goed die is misschien wel te verklaren, zal wel een fanboy langsgeweest zijn met een slecht humeur 8) en die post is nog niet zo oud, dus ik hoop dat hij vanzelf een beetje bijtrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het is zeker geen flamebait, maar ik vind het wel een megasuggestieve post ;) Zie ook mijn reactie erop en FWIW lees nog een keer het artikel, dan snap je direct dat je opmerking nergens over gaat O-)

[ Voor 33% gewijzigd door Zwerver op 25-07-2006 11:30 ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gepetto schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 11:14:
Thanks Polaris.

En nu ik toch bezig ben: bij deze post krijg ik ook al een flamebait die ik niet kan plaatsen. Maar goed die is misschien wel te verklaren, zal wel een fanboy langsgeweest zijn met een slecht humeur 8) en die post is nog niet zo oud, dus ik hoop dat hij vanzelf een beetje bijtrekt.
Ik heb hem nu op 0 gezet. Dat lijkt me eigenlijk een prima score :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepetto
Zwerver schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 11:29:
Het is zeker geen flamebait, maar ik vind het wel een megasuggestieve post ;) Zie ook mijn reactie erop en FWIW lees nog een keer het artikel, dan snap je direct dat je opmerking nergens over gaat O-)
Inhoudelijk had ik op de FP al gereageerd, ik spreek gewoon uit ervaring die ik heb met W2003 server en die is gewoon goed. Dat anderen misschien een heel andere ervaring hebben, dat kan altijd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepetto
En nu een -1 (first post) voor mijn 2e reactie :| Schiet me maar lek, ik geef het op, ik zal wel een persoonlijke aanhanger hebben ofzoiets.

[ Voor 17% gewijzigd door Gepetto op 25-07-2006 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
Gepetto schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 12:36:
En nu een -1 (first post) voor mijn 2e reactie :| Schiet me maar lek, ik geef het op, ik zal wel een persoonlijke aanhanger hebben ofzoiets.
Misschien moet je wat minder proberen in elke reply die je plaatst Windows 2003 aan te prijzen als een heel goed product ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepetto
Dus daarom wordt het gezien als een flamebait en een post die als 20e geplaatst wordt als een firstpost? Oh sorry ik wist niet dat je hier automatisch gestraft werd als je iets positiefs over Windows zei, ook in geen enkele FAQ kunnen vinden hier, maar bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Statistiek op basis van persoonlijke ervaringen zijn nooit goed. Op de FrontPage is een verhaaltje over de eigen ervaring zonder uitweiding over het hoe en waarom gewoon niet veelzeggend. Pas zodra veel persoonlijke ervaringen gepost worden kan je spreken over een patroon en ingaan op de indicatie daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je moet niet te veel waarde hechten aan die puntjes, het is enkel een hulpmiddel om snel de meest waardevolle replys te kunnen vinden, meer niet. Als je graag veel puntjes wilt scoren moet je toch echt zeggen wat mensen willen horen, dat scoort gigantisch. Maar waarom zou je, je word echt niet gelukkig van die punten ofzo.

Weet:
- Linux is ultiem
- Windows zuigt, maar als je met een sterk argument komt waarom het toch choet is scoor je ook (hint: Zoek in oude MS topics naar voorbeelden, die kun je zo copy and pasten :P)
- Apple heerscht, Dell en Acer niet.
- Xs4all da bom (service, innovatie, oewh), UPC slecht
- Pricavy scoort
- Amerika zuigt

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:00

botoo

💀 too old to die young

Je vergeet:
- Brein/RIAA zijn dom/leren het nooit.
- muziek/film/software is veel te duur.
- [insert P2P progsel] is here to stay.

Hoe dan ook, modereren is voor een heleboel users een uiting van eensch/oneensch, dat dit volstrekt verkeerd is en dat ze daarme ei'k de leesbaarheid van de reacties op de FP onderuit halen lijkt ze niet te boeien :|

Iig heb ik de 'first post' werper vanGepetto nagekeken en, ook al is het geen moderatietechnische hoogvlieger, zie ik daar geen repeterende lijn in. Het kan altijd een pull-down slippertje geweest zijn natuurlijk.

Samen kunnen we er iets aan doen, en met samen bedoel ik in de eerste instantie met de users die de onrechtmatigheden hier @ TMF melden :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepetto
@Datafeest:
Ik maak me ook nooit zoveel zorgen om de puntjes, ik post al lang genoeg op de FP en als ik me echt druk maakte dan had ik dat al lang een keer eerder gedaan. Als iemand een post als overbodig of overgemodereerd bestempelt en hij komt daardoor op nul, so be it. Maar een first post, een troll of een flamebait daar is toch redelijk goed van te zeggen of dit terecht is of niet. Als ik had gezegd ik gebruik liever Windows want ik vind dat Linux zuigt, dan had het een heel ander verhaal geweest, maar dat staat er niet en op de 2e plaats ben ik die mening ook niet toegedaan, vandaar dat ik nu wel even reageerde hier.

@Botoo
Samen kunnen we er iets aan doen, en met samen bedoel ik in de eerste instantie met de users die de onrechtmatigheden hier @ TMF melden .
Bij deze dus. :)
Pagina: 1