Toon posts:

6800GT oververhit?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb een tijdje terug tijdens het spelen van CSS voor het eerst last ervan gehad, soor artifacts. Stukken texture die zegmaar vanuit iets in het spel ineens wegschieten. Soms zoveel dat ze geheel mijn zicht benemen. Eerst dacht ik dat het alleen CSS was, maar alle spellen hebben er last van. OVeral ziet het er vrijwel identiek uit. NU heb ik vanalles geprobeerd, mijn kast open, huistuin keuken ventilator ertegenaan, niks helpt. In Everest lees ik temperaturen af tot max 80 graden maar bij 70 graden heb ik ook al flink last. Nu heb ik laatst om alle onzekerheden weg te nemen op een lege partitie een clean install van windows xp 64 bit gezet, daar met alle nieuwste drivers BF2 op geinstalleerd en nog steeds had ik last van dezelfde artifacts. De omgevingstemperatuur is rond de 30 graden in mijn kamer. NU is mijn vraag aan jullie komt dit door de oververhitting van mijn 6800GT? ik zelf zou denken dat 70 graden en zelfs 80 graden nog wel moet kunnen. Of zou er gewoon iets kapot zijn waardoor dit kan? of kan er niks aan je graka kapot gaan zonder dat je hele beeld weg is? Graag hoor ik van jullie want ik heb nog garantie op het ding, dus of het aan de zomerse temperaturen zou liggen of aan iets anders?

grtz, Snuur

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

heb je garantie? zo ja, maak foto's/screenshots van de artefacts en sta bij winkel op de stoep.

zo niet: trek je koelblok eraf en maak het schoon (dus ook die witte zut op het geheugen) en gooi er AS5 oid op en klaar.

nog steeds problemen? koop een nieuwe of check je voeding. (maar gezien het eerst wel werkte denk ik niet dat dat het is)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:42

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Eigenlijk zijn de door jou gestelde vragen makkelijk te vinden met behulp van Google/Search GoT maargoed.

Wat je kunt doen is kijken of de heatsink nog wel goed contact maak met de core van je videokaart. De door jou aangegeven artifacts duiden inderdaad op een té warme kaart, maar 80 graden moet hij kunnen hebben. Wat ook een mogelijkheid is, is dat Everest wellicht verkeerde waardes uitleest waar misschien de daadwerkelijke temperatuur hoger ligt.

Bovendien kun je eens kijken of de koeler wel stofvrij is.. stof nesteld zich maar al te graag op onze dure printplaatjes met alle gevolgen van dien. Mocht de koeler 'los' zitten, als in niet strak tegen de core, kun je het beste de koeler ervan af halen, nieuwe koelpasta erop doen (DUN laagje!!!) en proberen de koeler weer strak tegen de core te laten zitten, maar forceer niets!

www.google.nl

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07 21:56
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 00:18:
In Everest lees ik temperaturen af tot max 80 graden maar bij 70 graden heb ik ook al flink last.
Zijn dat de temperaturen van de grafische kaart? En onder belasting of gewoon idle? Werkt de koeler nog naar behoren?
De omgevingstemperatuur is rond de 30 graden in mijn kamer.
Wat is de casetemperatuur gemeten door het moederbord?
NU is mijn vraag aan jullie komt dit door de oververhitting van mijn 6800GT?
Kan best zijn.
ik zelf zou denken dat 70 graden en zelfs 80 graden nog wel moet kunnen.
Een GPU kan best wel hoge temperaturen aan maar het is op het randje. Continue zo'n hoge temperaturen kan op den duur wel nefast zijn, eventueel voor een ander onderdeel op de videokaart.
Of zou er gewoon iets kapot zijn waardoor dit kan? of kan er niks aan je graka kapot gaan zonder dat je hele beeld weg is?
Strepen in het beeld kan best duiden op een graka die stuk is.
Graag hoor ik van jullie want ik heb nog garantie op het ding, dus of het aan de zomerse temperaturen zou liggen of aan iets anders?
Zomerse temperaturen kan best. Door de hoge temperaturen en de slechte airflow in mijn case is mijn videokaart enkele weken geleden ook overleden. Maar het was ook een beetje een combinatie van factoren: een SFF + extreem lage airflow voor de stilte + VF700 op lager dan 5V + gevoltmodde videokaart = bad idea! :( Nou ja, ik was die voltmod vergeten :+ Maar het kan dus ook iets anders zijn. Aan jou om het te vinden (desnoods met een beetje hulp ;))

[ Voor 6% gewijzigd door D-Three op 25-07-2006 00:27 ]

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:58
Een 6800GT heeft een temp-drempel van 120 graden. Die temp van 70-80 graden is met deze warmte zekers niet hoog. Ik heb ook een 6800GT@ultra met een Vf700-cu erop en die wordt (nu met deze hitte) ook zo'n 80 graden load. Bij mij werd de kaart eerst 100-110 graden. Bij het vervangen van de koeler bleek er een hele dikke laag opgedroogde koelprut op de stockkoeler te zitten. Deze toen goed schoon gemaakt, AS5 + Vf700-cu erop gemonteerd en temp zijn nu idle 60-65 en load 70-75 graden. Zorg wel voor genoeg arirflow in je kast. Als je nog garantie hebt en nog niets aan de kaart gedaan hebt (fan vervangen bv) zou ik terug gaan naar de winkel. Je kan uiteraard ook zelf de stockkoeler er afhalen en vervangen maar dan ben je wel je garantie kwijt.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik raak ook een beetje oververhit als ik zie dat er massaal zoekvragen geplaats worden. :(
Probeer eens zelf op zoek te gaan naar je antwoord. Hoe warm mag mijn videokaart maximaal worden?
Als de kaart ook fouten maakt terwijl deze duidelijk goed gekoelt wordt mag je inderdaad aan de werking van de kaart gaan twijfelen. Uitsluitsel is te halen door de kaart te proberen in een andere PC, als het daar ook gebeurt dan is het vast en zeker de kaart.
In je huidige PC kan er ook iets met een RAM aan de hand zijn, draai daar even Memtest86(+) voor.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.