Toon posts:

Muismat bij g5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na lang denken toch voor de g5 gekozen boven de Copperhead

Waarom? G5 ligt beter in de hand lijkt mij.

Nu gebruik ik voor mijn ubber goedkope optical muis of een goedkoop stoffe matje of mijn bureau.

Ik game regelmatig en vrienden van mij (met razor muizen) hebben zo'n duur matje speciaal voor hun muis.

Als je er mee speelt is het matje wel lekker maar ik vind 30 euro te veel.

Welke mat raden jullie me bij deze muis aan?
eisen: niet te duur en wel groot genoeg.

Of kan ik beter mijn glade bureau blijven gebruiken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik echt een muismat wil pluk ik altijd een A4tje uit de printer. Met de huidige optische muizen heb je imho geen mat meer nodig omdat ze precies genoeg zijn, ook om te gamen e.d.

• Lostcuban
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03-2008
Ik gebruik zelf een steelpad s&s icm een mx510 en dat glijdt (met bijgeleverde sliders) toch een stuk beter als op mn houten bureau. Maar als je idd €30,- (wat ook vrij veel is voor een stukje kunstof :P) teveel vind, zou je voor de a4tjes kunnen gaan, hoewel je simpele stoffen mat (zoals je hem zelf omschrijft) waarschijnlijk dan nog een betere keus is.

Maar dan 1 vraag: waarom wel een muis van 60 euro en dan niet een zelfde prijs/kwaliteit verhouding over hebben voor een knappe muismat?

My Specs | My BF2 Stats

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

@Terw_Dan:

Wat is dan precies de toegevoegde waarde van dat A4-tje?
Ben benieuwd ...of heb je een (frost-)glazen bureau of zo?

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

CaPtAiNCaRnAgE schreef op maandag 24 juli 2006 @ 23:43:
@Terw_Dan:

Wat is dan precies de toegevoegde waarde van dat A4-tje?
Ben benieuwd ...of heb je een (frost-)glazen bureau of zo?
Bureau is gladder, een beetje stroefheid kan best prettig zijn in sommige gevallen.

• CaPtAiNCaRnAgE

CaPtAiNCaRnAgE

is ook persoonlijk natuurlijk. IK kan me persoonlijk niet voorstellen dat het fijn werkt, maar ik ben met je eens dat een beetje stroefheid toch wel fijn is. Heb daarom zelf ook zo'n goedkoop stoffen matje.
Ik kan de minimalistische insteek achter het A4-tje wel waarderen :)

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Terw_Dan schreef op maandag 24 juli 2006 @ 23:48:
[...]
Bureau is gladder, een beetje stroefheid kan best prettig zijn in sommige gevallen.
Ik neem aan dat je geen houten bureau hebt? Althans, geen bureau met een laag vernis erover? Ik wel namelijk, en daar heb ik met mijn vorige muis een hele laag vernis afgekrast in de loop van de tijd. Muismatten zijn nog niet zo uit de tijd als je denkt. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

-NMe- schreef op maandag 24 juli 2006 @ 23:53:
[...]

Ik neem aan dat je geen houten bureau hebt? Althans, geen bureau met een laag vernis erover? Ik wel namelijk, en daar heb ik met mijn vorige muis een hele laag vernis afgekrast in de loop van de tijd. Muismatten zijn nog niet zo uit de tijd als je denkt. :)
Mijn bureau bestaat uit een plaat MDF met hierop zeil (dat spul dat normaal als vloerbedekking dient). Dat is redelijk glad namelijk. Dus soms is het wel prettig je muis ergens op te leggen.

Verwijderd

Topicstarter
het is een houten bureau, maar wat ik me af vraag maakt het qua prestatie veel uit
een mad duur , goedkoop of geen?

• CaPtAiNCaRnAgE

CaPtAiNCaRnAgE

Dat hangt er ook vanaf wat je doet met je PC.
Mijn photoshop- en illustrator kunsten en de vele RPG's die ik speel (BIOWARE heerst!!) zijn in ieder geval niet gebaat bij een muis/mat-combo die bijna geen weerstand heeft.

Ik speel zelden shooters of andere "snelle" spellen, dus blijf ik bij mijn stoffen matje. Nogmaals, Tis erg persoonlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door CaPtAiNCaRnAgE op 25-07-2006 00:06 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 00:00:
het is een houten bureau, maar wat ik me af vraag maakt het qua prestatie veel uit
een mad duur , goedkoop of geen?
Prestatie maakt met een G5 geen bal verschil, dat ding zou het pas op een glasplaat niet meer doen volgens mij. :P Het is alleen niet goed voor je (houten) bureau als je geen muismat gebruikt. :)

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-02 15:41
Ik heb hier iets wat ik zelf heb verzonen:

Schilderstape!

Van de gele afplaktape, een heel vlak, randjes met 1 mm ruimte naast elkaar en gamen maar, een beetje stroef, maar na een weekje is de mat al een stuk gladder en dan is ie op zn best, lijkt een beetje op een corepad, om de 2 maanden vervangen is mijn advies :+ , alleen moet ik me eens gaan verdiepen in de wereld van de muizen, Ik denk aan de Razer Diamondback, de G5 en de MX518, want nu speel ik nog steeds met een Logitech RX300, maargoed: daar gaat het nu niet om, ik zal me daar later wel in verdiepen.

[ Voor 3% gewijzigd door DonMetal op 25-07-2006 13:33 ]

Joejoe!

Verwijderd

Topicstarter
Ok is mij beetje duidelijk dat een simpel stoffe matje (wat ik veel heb gebruikt gewoon goed is)
En dan voor de shooters maar effe op mijn bureau

volgende vraag enig idee waar ik een stoffe matje voor weinig koop?

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Verwijderd

Topicstarter
Welke afmetingen zijn echt nodig minimaal?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat hangt van de persoon af. Als je op de hoogste gevoeligheid van de G5 werkt, dan kun je 1600x1200 schermen afleggen op een muismat ter grootte van een DVD-doosje. Met de laagste gevoeligheid heb je het halve bureau nodig.

Verwijderd

Topicstarter
dat kan ik me niet voorstellen aangezien ik een giga werk bureau heb, maar enig idee waar ik een goedkoop stoffe matje op de kop kan tikken?

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-02 10:44
Ik gebruik een Steelpad QCK+ onder mijn G5. Dat is een grotere versie van de QCK. Er is ook nog een QCK mini. Bij dynabyte in apeldoorn gehaald. QcK+ was 20 euro, QCK 15 euro en QCK mini een tientje.
Het enige verschil is dus de grootte.

Verwijderd

Topicstarter
@mila
laat dat de gene zijn waar ik naar heb zitten kijken
meer mensen met ervaring met deze?

• CaPtAiNCaRnAgE

CaPtAiNCaRnAgE

check eens bij de V&D....heb ik de mijne ook vandaan
(Ik heb er geloof ik een eurootje of 6/7 voor betaald.)

Verwijderd

Topicstarter
Heb er een muismat bij gekocht
de Corepad EYEpad™ XL OEM

krijg hem vandaag binnen

thanks all
Pagina: 1