Hallo,
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop met een dual processor opstelling. Ik zit te kijken naar 2 modellen die erg veel op elkaar lijken op de processor na :
Asus A8JC-H007H-A:
Intel Core DUO T2300 (1.66 Ghz)
1024 MB DDR 2
100 Gb HDD
nVidia Geforce GO 7300 256 Mb
DVD Super Multi
14.1" Scherm
Windows XP Home
Asus A6TC
AMD Turion 64 X2 Mobile TL50 (1,6 Ghz)
1024 MB DDR 2
100 GB harde schijf
NVidia GeForce GO 7300 256 MB
DVD Super Multi
15,4" Scherm
Windows XP Home
De prijzen liggen dicht bij elkaar dus daar gaat het niet om. Het scherm is een verschil maar verder is het alleen de processor. Ik kan weinig vinden over de vergelijking tussen de AMD en de Intel op dit gebied.
Ik ben van plan om de laptop te gebruiken op de TU voor applicaties als Mathematica en diverse programmeersoftware (JBuilder, Delphi, Visual Studio). Verder hoop ik ermee te kunnen gamen maar ik weet niet of de videokaart heel erg goed (?). Verder wil ik er op zijn tijd mee kunnen videobewerken (Premiere).
Welke is het meest geschikt en waar zitten de verschillen tussen de CPU's ?
Alvast bedankt.
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop met een dual processor opstelling. Ik zit te kijken naar 2 modellen die erg veel op elkaar lijken op de processor na :
Asus A8JC-H007H-A:
Intel Core DUO T2300 (1.66 Ghz)
1024 MB DDR 2
100 Gb HDD
nVidia Geforce GO 7300 256 Mb
DVD Super Multi
14.1" Scherm
Windows XP Home
Asus A6TC
AMD Turion 64 X2 Mobile TL50 (1,6 Ghz)
1024 MB DDR 2
100 GB harde schijf
NVidia GeForce GO 7300 256 MB
DVD Super Multi
15,4" Scherm
Windows XP Home
De prijzen liggen dicht bij elkaar dus daar gaat het niet om. Het scherm is een verschil maar verder is het alleen de processor. Ik kan weinig vinden over de vergelijking tussen de AMD en de Intel op dit gebied.
Ik ben van plan om de laptop te gebruiken op de TU voor applicaties als Mathematica en diverse programmeersoftware (JBuilder, Delphi, Visual Studio). Verder hoop ik ermee te kunnen gamen maar ik weet niet of de videokaart heel erg goed (?). Verder wil ik er op zijn tijd mee kunnen videobewerken (Premiere).
Welke is het meest geschikt en waar zitten de verschillen tussen de CPU's ?
Alvast bedankt.