Hi,
Ik heb vandaag debian sarge geinstalleerd op een asus a2500h laptop (cel 2.8, 512 mb, 40gb).
Hierop wil ik experimenteren met Xen 3.0.2 om virtual machines op aan te maken.
De installatie van Xen gaat goed en het toevoegen aan grub ook, maar bij het booten van Dom0 krijg ik geen IP adres van m'n DHCP server en enkel de volgende foutmelding:
eth0: Transmit timeout, status 00000004 000000241
NETDEV WATCHDOG: eth0: transmit timed out
Als ik voor eth0 een statisch ip etc opgeef in /etc/networking/interfaces en networking restart staan deze gegevens bij ifconfig maar heb ik nog steeds geen netwerk
Nu ben ik al de hele avond bezig om te zoeken naar een oplossing en ik kwam ergens tegen dat het misschien door ACPI zou komen (is dat een laptop ding? volgens mij wel) en dat ik dit uit moet zetten (ik zie bij het booten ook wel IRQ meldingen).
Tsja leuk maar ik heb dus geen idee waar, in grub?
title Xen 3.0 / XenLinux 2.6
kernel /boot/xen-3.0.gz dom0_mem=64000
module /boot/vmlinuz-2.6-xen root=/dev/hda1 ro console=tty0
boot
Ik heb het als argument gegeven bij kernel module en boot maar geen van alle heeft een correcte werking.
/edit:
http://lists.xensource.co...ers/2005-12/msg00714.html
opgelost
Ik heb vandaag debian sarge geinstalleerd op een asus a2500h laptop (cel 2.8, 512 mb, 40gb).
Hierop wil ik experimenteren met Xen 3.0.2 om virtual machines op aan te maken.
De installatie van Xen gaat goed en het toevoegen aan grub ook, maar bij het booten van Dom0 krijg ik geen IP adres van m'n DHCP server en enkel de volgende foutmelding:
eth0: Transmit timeout, status 00000004 000000241
NETDEV WATCHDOG: eth0: transmit timed out
Als ik voor eth0 een statisch ip etc opgeef in /etc/networking/interfaces en networking restart staan deze gegevens bij ifconfig maar heb ik nog steeds geen netwerk
Nu ben ik al de hele avond bezig om te zoeken naar een oplossing en ik kwam ergens tegen dat het misschien door ACPI zou komen (is dat een laptop ding? volgens mij wel) en dat ik dit uit moet zetten (ik zie bij het booten ook wel IRQ meldingen).
Tsja leuk maar ik heb dus geen idee waar, in grub?
title Xen 3.0 / XenLinux 2.6
kernel /boot/xen-3.0.gz dom0_mem=64000
module /boot/vmlinuz-2.6-xen root=/dev/hda1 ro console=tty0
boot
Ik heb het als argument gegeven bij kernel module en boot maar geen van alle heeft een correcte werking.
/edit:
http://lists.xensource.co...ers/2005-12/msg00714.html
opgelost
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2006 23:33 ]