Op dit moment ben ik mijn AV systeem in de badkamer aan het selecteren. Sofar heb ik de volgende componenten uitgekozen:
Input: Windows Media Center / LCD scherm opbouw muur
Speakers:
JBL MS9200
2-Weg luidsprekerset
Technische gegevens
- Type speaker: 2-weg
- Belastbaarheid (in Watt (piek)): 300
- Belastbaarheid (in Watt (RMS)): 100
- Frequentiebereik (in Hz): 37-20000
- Gevoeligheid (in dB): 91
- Impedantie (in Ohm): 4
Mijn uitdaging is het volgende: Hoe sluit ik het mediacenter optimaal aan op de 4 Ohm boxen ?
Ik ben deze vraag nog niet tegen gekomen in de forums maar ik neig naar een PA versterker om dit probleem op te lossen. Op zich een beetje heavy voor een paar simpele (eigenlijk auto luidsprekertjes) maar ik wil de boel graag lang heelhouden.
Mijn vraag is:
1: is het verstandig en voldoende om een PA versterker voor deze toepassing te gebruiken ? (Ik twijfel nog of ik de line out van een audio kaart gewoon kan aansluiten op een PA versterker.)
2: Zo ja, welke minimale requirements heb ik nodig voor de PA versterker
3: Zo nee, hoe kan ik het spul dan wel op een gezonde manier aan elkaar knopen.
Ik ben een leek op het gebied van audio dus vergeef me als ik hier hele domme dingen roep.
Input: Windows Media Center / LCD scherm opbouw muur
Speakers:
JBL MS9200
2-Weg luidsprekerset
Technische gegevens
- Type speaker: 2-weg
- Belastbaarheid (in Watt (piek)): 300
- Belastbaarheid (in Watt (RMS)): 100
- Frequentiebereik (in Hz): 37-20000
- Gevoeligheid (in dB): 91
- Impedantie (in Ohm): 4
Mijn uitdaging is het volgende: Hoe sluit ik het mediacenter optimaal aan op de 4 Ohm boxen ?
Ik ben deze vraag nog niet tegen gekomen in de forums maar ik neig naar een PA versterker om dit probleem op te lossen. Op zich een beetje heavy voor een paar simpele (eigenlijk auto luidsprekertjes) maar ik wil de boel graag lang heelhouden.
Mijn vraag is:
1: is het verstandig en voldoende om een PA versterker voor deze toepassing te gebruiken ? (Ik twijfel nog of ik de line out van een audio kaart gewoon kan aansluiten op een PA versterker.)
2: Zo ja, welke minimale requirements heb ik nodig voor de PA versterker
3: Zo nee, hoe kan ik het spul dan wel op een gezonde manier aan elkaar knopen.
Ik ben een leek op het gebied van audio dus vergeef me als ik hier hele domme dingen roep.