Externe computer krijgt geen verbinding met server

Pagina: 1
Acties:

• Siederstylah
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Beste mensen,

De situatie zit zo. Ik heb een server opgezet met Linux en deze wil ik bereiken vanaf me werk. Alleen het geval is dat me Router (usr 8054) niet echt wil meewerken. Ik heb in de router een tweetal poorten open gezet voor VNC en SSH ik heb ook het MAC adres in de router gezet van de computer op me werk. Ook heb ik het IP adres van de computer op me werk in de router gezet en deze wordt dan direct naar de server doorgewezen.

Ondanks deze inspanningen die ik heb geleverd in de Router blijft deze tegen sputteren. Hebben jullie enig idee wat ik verkeerd doe of dat ik iets over het hoofd heb gezien.

B.V.D.

Ter info wat screens:

Hier heb ik me 2 poorten toegevoegd.
Afbeeldingslocatie: http://www.usr.com/support/8054/8054-du-ug/images/access-virtual1.gif

Dus dan heb ik deze poorten plus de 4 poorten de TCP en UDP versie van bijde poorten. Die staan dan bij deze lijst.
Afbeeldingslocatie: http://www.usr.com/support/8054/8054-du-ug/images/Access-virtual-server1.gif

Tevens heb ik hier aangegeven dat de source (me werk) en de destination (me server) is.
Afbeeldingslocatie: http://www.usr.com/support/8054/8054-du-ug/images/access-firewall1.gif

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-04 21:08

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Siederstylah schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:05:
Ook heb ik het IP adres van de computer op me werk in de router gezet en deze wordt dan direct naar de server doorgewezen
Hangt die PC dan gelijk aan het WAN? Of hangt die pc aan een router, en heb je dát WAN ip adres laten doorverwijzen?

VNC en SSH werken dus niet? lukt FTP/HTTP wel? kun je pingen/traceroute doen?

www.google.nl

• Siederstylah
MisteRMeesteR schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:11:
[...]

Hangt die PC dan gelijk aan het WAN? Of hangt die pc aan een router, en heb je dát WAN ip adres laten doorverwijzen?

VNC en SSH werken dus niet? lukt FTP/HTTP wel? kun je pingen/traceroute doen?
De server is verbonden aan de Lan en deze is inderdaad doorverwezen naar het interne IP adres.
Ik kan me gewone IP adres niet Pingen vanaf me werk. Ik weet eigenlijk niet hoe dat traceroute werkt...
FTP heb ik op me gewone computer al eens gehad via hamachi maar dat wil ik niet meer. Dat is dan ook de reden waarom ik een server heb opgezet.

Oja ter info misschien is het relevant Linux is Suse 10 en daarin staat alles goed ingesteld dat ik hem op afstand kan besturen. Maar dan moet ik wel eerst door de router heen zien te komen.
In me router logs krijg ik wel tezien dat er een DHPC request is geweest maar deze is afgewezen, in de log wordt alleen niet laten zien door welk IP adres deze request doet. Dus ik kan het niet met zekerheid zeggen dat ik dat zelf doe of dat iemand in me omgeving van me router dat doet.

[ Voor 15% gewijzigd door Siederstylah op 24-07-2006 22:36 ]

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:32
dat verbaast me niets, in de onderste regel van de laastste screenshot staat dat hij alle inkomende keer moet weigeren, ik zou die regel maar ff weggooien ;)

• Siederstylah
Big Daddy schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:39:
dat verbaast me niets, in de onderste regel van de laastste screenshot staat dat hij alle inkomende keer moet weigeren, ik zou die regel maar ff weggooien ;)
Verklaar je eens nader, want hij staat toch echt op Allow. Dus naar mijn inziens zou hij moeten werken lijkt mij. De screens komen van de Robotics site zelf ik heb ze erbij geplaatst om het even te verduidelijken.

hij staat er namelijk zo:
Allow None Linux LAN,(extern IP adres) LAN,(Intern IP adres) TCP,(Poort nummers)

• L0we
Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/3544/accessfirewall2ss8.th.gif

bij de eerste pijl staat deny, en bij de 2e pijl staat *.* oid, dus alle verkeer. als ik dat verkeerd uitleg hoor ik het graag ;)

edit: lees nu pas dat ze van robotics zelf zijn 8)7... sorry

[ Voor 11% gewijzigd door L0we op 24-07-2006 22:51 ]

• Siederstylah
Big Daddy schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:50:
[afbeelding]

bij de eerste pijl staat deny, en bij de 2e pijl staat *.* oid, dus alle verkeer. als ik dat verkeerd uitleg hoor ik het graag ;)

edit: lees nu pas dat ze van robotics zelf zijn 8)7... sorry
Geeft niet hoor :)
even goed bedankt. O-)

Als ik online scan dan krijg ik wel de melding dag de VCN poort openstaat terwijl me SSH poort nog steeds 'stealthed' is. En ik heb precies hetzelfde gedaan met bijde poorten. En toch kom ik er niet in |:(

• L0we
Heb je gecontroleerd of de services (SSH en VNC) wel lokaal te bereiken zijn?
Probeer de poorten eens te wijzigen, zodat je niet de standaardpoorten gebruikt, die kunnen geblokkeerd worden door de ISP thuis of op je werk.
Als dat niet werkt zou ik die firewall in je router eens proberen uit te zetten, zo te testen, en later de firewallregels te controleren

[ Voor 5% gewijzigd door L0we op 25-07-2006 00:08 ]

• Siederstylah
Big Daddy schreef op maandag 24 juli 2006 @ 23:49:
Probeer de poorten eens te wijzigen, zodat je niet de standaardpoorten gebruikt, die kunnen geblokkeerd worden door de ISP thuis of op je werk.
Als dat niet werkt zou ik die firewall in je router eens proberen uit te zetten, zo te testen, en later de firewallregels te controleren
Ik zal vanavond wel even proberen of het lokaal wel werkt. Toch ben ik van mening dat me router niet helemaal naar behoren werkt want ik moet op ze minste me router kunnen pingen. En ik zal inderdaad even me firewall uitzetten en dan nog een proberen...
Bedankt voor je tips.

Overigens ben ik nu aan het zoeken naar een nieuwe Router want ik wordt hier helemaal simpel van. Hebben jullie misschien nog een goede tip waar ik naar kan kijken??

• L0we
Siederstylah schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 10:42:
[...]

Overigens ben ik nu aan het zoeken naar een nieuwe Router want ik wordt hier helemaal simpel van. Hebben jullie misschien nog een goede tip waar ik naar kan kijken??
hier

[ Voor 29% gewijzigd door L0we op 25-07-2006 11:04 ]

Verwijderd

Je router pingen van buitenaf is helemaal niet zo vanzelf sprekend. Bij mijn router werd alle icmp verkeer van buitenaf standaard tegen gehouden (niet te pingen dus van buiten af).

Eventuele zaken die ik mij kan bedenken:
1. Ik weet niet hoe de situatie is op je werk, maar misschien wordt het uitgaande verkeer op die poorten wel tegen gehouden op de firewall van je werk.
2. Misschien heb je je port forwarders verkeerd aangemaakt.
3. Misschien draait er op je Suse installatie wel een firewall. Ik weet niet hoe je je installatie hebt uitgevoerd, maar je kunt bij de installatie een beveiligings niveau instellen, als je dit gedaan hebt dan draait er op je Suse server dus een firewall die de boel zou kunnen blokkeren.

• Siederstylah
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 16:22:
Je router pingen van buitenaf is helemaal niet zo vanzelf sprekend. Bij mijn router werd alle icmp verkeer van buitenaf standaard tegen gehouden (niet te pingen dus van buiten af).

Eventuele zaken die ik mij kan bedenken:
1. Ik weet niet hoe de situatie is op je werk, maar misschien wordt het uitgaande verkeer op die poorten wel tegen gehouden op de firewall van je werk.
2. Misschien heb je je port forwarders verkeerd aangemaakt.
3. Misschien draait er op je Suse installatie wel een firewall. Ik weet niet hoe je je installatie hebt uitgevoerd, maar je kunt bij de installatie een beveiligings niveau instellen, als je dit gedaan hebt dan draait er op je Suse server dus een firewall die de boel zou kunnen blokkeren.
1 - Op me werk hebben ze helemaal geen firewall voor zover ik weet. Mijn collega kan wel bij hem zelf thuis inloggen op zijn eigen server. Dus de beveiliging is er niet....
2 - http://www.portforward.co...SRobotics/USR8054/VNC.htm daar wordt het je precies uitgelegd dus zoveel verkeerd kan er niet gaan. Ik heb alleen andere poort nummers gebruikt.
3 - Suse heb ik al ingesteld dat ik de computer op afstand kan beheren. Dus met die beveiliging heb ik al rekening gehouden.
Big Daddy schreef op maandag 24 juli 2006 @ 23:49:
Beide ISP is het geen probleem. Zoals ik al aangaf me collega doet precies hetzelfde alleen naar zijn eigen huis toe en dat werkt wel. Ik heb ook hem laten inloggen bij mij thuis maar dat werkte ook niet. De firewallregels kan ik niet erg vinden, alleen wat ik zelf heb ingevoerd. De standaard poorten gebruik ik zo ie zo niet dus dat is het probleem niet. Ik heb het ook geprobeerd op de standaard poorten maar dat werkten ook niet.

Zijn er nog meer suggesties. Want ik vind het erg jammer om voor deze reden een nieuwe router te kopen.

• Siederstylah
Okey ik heb besloten om maar een nieuwe router te kopen.
En ik heb me oog laten vallen op de Asus WL-520G heeft iemand daar ervaring mee?

• L0we
Het grote * Asus WL-500g * topic * deel 2

dat is het forum over de wl500g, komt grotendeels overeen met 520g neem ik aan
Pagina: 1