Ben nu ongeveer twee maanden bezig met mijn Nikon D50. Voordat ik overga tot de aanschaf van een telezoom (heb op dit moment: Nikon 18-55 kitlens, Nikon 50mm 1.8 en Sigma 17-70) wil ik eens wat verschillende telezoom lenzen uitproberen. De eerste is de Nikon 70-200 VR: boven mijn budget, maar toch leuk om eens uit te proberen.
Zoals vele beginnende amateur fotografen ook maar eens een rondje dierentuin gemaakt. Het was de gehele dag bewolkt, waardoor de kleuren wat minder zijn. Gelukkig wel weer het voordeel dat de schaduwpartijen niet hard zijn.
Alle foto's zijn klikbaar naar een grote versie.
#1 Bewust met een iets grotere scherptediepte genomen, zodat het nog duidelijk is dat er nog twee op de achtergrond staan.

#2 Je ziet ze altijd en overal in de dierentuin

#3 Wel een aardige compostie; rechter lijkt een beetje overbelicht.

#4 De tijger lag binnen en achter glas. Deze slechte condities maakte het een uitdaging om toch de foto te nemen.

#5 Bewust wat ruimte rechts gehouden, om de vraag "waar kijkt-ie nou naar?" wat kracht bij te zetten.

#6 Deze waterlelies in Blijdorp bevonden zich in een van de mooiste plaatsen van het park; jammer van de spriet rechtsboven.

#7 Om wat meer diepte en afstand te creeren, de blik gericht op de ruimte in de compostie. Dit in tegenstelling tot foto 5.

#8 Straalt wel een rust uit. Iets overbelicht linksonder.
Zoals vele beginnende amateur fotografen ook maar eens een rondje dierentuin gemaakt. Het was de gehele dag bewolkt, waardoor de kleuren wat minder zijn. Gelukkig wel weer het voordeel dat de schaduwpartijen niet hard zijn.
Alle foto's zijn klikbaar naar een grote versie.
#1 Bewust met een iets grotere scherptediepte genomen, zodat het nog duidelijk is dat er nog twee op de achtergrond staan.

#2 Je ziet ze altijd en overal in de dierentuin

#3 Wel een aardige compostie; rechter lijkt een beetje overbelicht.

#4 De tijger lag binnen en achter glas. Deze slechte condities maakte het een uitdaging om toch de foto te nemen.

#5 Bewust wat ruimte rechts gehouden, om de vraag "waar kijkt-ie nou naar?" wat kracht bij te zetten.

#6 Deze waterlelies in Blijdorp bevonden zich in een van de mooiste plaatsen van het park; jammer van de spriet rechtsboven.

#7 Om wat meer diepte en afstand te creeren, de blik gericht op de ruimte in de compostie. Dit in tegenstelling tot foto 5.

#8 Straalt wel een rust uit. Iets overbelicht linksonder.

[ Voor 12% gewijzigd door TMasterT op 25-07-2006 12:26 . Reden: Provider niet happy :( link naar originelen weggehaald. ]