Toon posts:

[.NET Compact] Applicatie die de telefoon functie aanspreekt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo programmerend volk,

Ik heb een MDA van T-mobile, zo'n Qtek ding. Daarop draait heel leuk Windows Mobile 5.0 etc. Nou heb ik daar .NET CF op geinstalleerd en kan er wel programmatjes voor schrijven, erg leuk moet ik zeggen.

Maar nou zat ik met een probleem waarvan ik dacht, daar kan ik best wat voor maken. Ik neem dat ding ook wel eens mee de auto in en zet 'm dan leuk in de houder. Maar als ik dan gebeld wordt dan moet ik eerst opnemen, dan op Speaker On klikken en dan kan ik babbelen. Dit doe ik liever niet omdat het op de snelweg bijv. nogal gevaarlijk is om te moeten kijken waar je op klikt en omdat de knop te klein is nog eens nakijken of ik erop geklikt heb... voor ik 't weet zit ik in een vangrail, ik vind 't erg eng.

Natuurlijk kan je zeggen, bel dan maar niet.. maarre, je bent IT'er of je bent 't niet. ;)

Maar nou was mijn idee dus om een service oid te proggen dat een knop toevoegd aan je hoofdscherm welke de optie "Auto modus" ofzo toevoegd, wanneer je de modus op AAN zet, dat de telefoon dan automatisch na 3 keer overgaan opneemt en 'm automatisch op luidspreker zet en 't volume omhoog gooit. En uit, dan weer terug naar de normale telefoonstand.

Is dit mogelijk? Zo ja, hoe? Heb op google gezocht maar ik kan niks vinden over het aanspreken van telefoonfunctionaliteit, of wat ik zoek voor het veranderen van de interface. Veel andere dingen, behalve dit. Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt! :D

• Riegstar
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Riegstar

Wadapatja!

Ik las hier dat het kan en dat de dat met de class Microsoft.WindowsMobile.Telephony.Phone kan doen.

Nog niet getest.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het is natuurlijk leuk dat je dat zelf wilt programmeren, maar als je je profiel 'Auto' nu gewoon op Automatisch beantwoorden zet is je probleem ook opgelost volgens mij ;)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
Nee pik, dan staat ie alsnog niet op luidspreker ;)

Maar ik heb gezocht naar die lib, maar hij staat niet in VS en kan 'm ook niet includen. Heb alleen Microsoft.Win32; en heb toch echt .NET CF geinstalleerd.

edit: oh ja een SDK.. doh :D

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 12:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bumpy.

Ik heb de libraries doorgekeken maar kan weinig vinden om de speakerfunctie en telefoonfuncties aan te spreken. De enige class die in de Microsoft.WindowsMobile.Telephony() lib zit is "Phone". En de enige functie in die daarin zit in Call() .... beetje weinig functionaliteit in die lib. Andere classes hebben ook verdomd weinig.

Is er meer info? Op MSDN is ook erg weinig te vinden.

Verwijderd

Meestal is er op http://www.opennetcf.org wel wat te vinden, eerste halte voor .NET CF ontwikkeling :)

Verwijderd

Topicstarter
Ah ik was daar nog niet van op de hoogte! Top, ik ga daar even een kijkje nemen!
Pagina: 1