Als ik me niet vergis werden die dingetjes laatst getest in een computertijdschrijft. Ik dacht CT, ComputerTechniek
Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
FreeNAS is niet 'die dingetjes'Aike schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 10:10:
Als ik me niet vergis werden die dingetjes laatst getest in een computertijdschrijft. Ik dacht CT, ComputerTechniek
Ah je hebt gelijk, ik was in de war met van die bootable flashkaartjes die ongeveer hetzelfde doen. FreeNAS is alleen de software: http://www.freenas.org/wizl schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 12:02:
[...]
FreeNAS is niet 'die dingetjes'Ik heb er een tijdje mee gespeeld als virtual machine, dus ik kan je helaas niks vertellen over ondersteunde controllers enzo. Ik vond het als concept, zo out of the torrent wel heel leuk werken
Maar die werd ook getest
Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
Draai hier nu tijdje FreeNAS en het is echt kipsimpel, binnen half uur draait je server met samba en ftp 
Heb nu uptijden van 60 dagen en meer, is voor mij echte aanrader als huis/tuin en keukenserver voor thuis en small-office
Heb nu uptijden van 60 dagen en meer, is voor mij echte aanrader als huis/tuin en keukenserver voor thuis en small-office
Hoe doet FreeNAS het in een netwerkje met voornamelijk Apple computers? En is een Celeron 400 met 96MB ŽsterkŽ genoeg hiervoor?
De installatie was trouwens een fluitje van een cent, hoewel ik daarna opeens mŽn Win2000 partitie kwijt was.
De installatie was trouwens een fluitje van een cent, hoewel ik daarna opeens mŽn Win2000 partitie kwijt was.
Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323
apple kan samba prima aan (doe maar apple-k in finder).
Die celeron is opzich okay, alhoewel 128meg ram wel fijn is.
ligt er ook maar net aan hoeveel load je erop wil zetten.
Die celeron is opzich okay, alhoewel 128meg ram wel fijn is.
ligt er ook maar net aan hoeveel load je erop wil zetten.
ik heb het draaien op een compaq aramada met 450 mhz.
draait perfect.
enige probleempje, slechts 1 insteekslot werkt en daar zit de netwerkkaart in, verder heeft ie slechts usb 1.0
dus nooit echt snel verkeer mogelijk.
maar goed mijn adsl is 6mbit. dus dat past nog
draait perfect.
enige probleempje, slechts 1 insteekslot werkt en daar zit de netwerkkaart in, verder heeft ie slechts usb 1.0
dus nooit echt snel verkeer mogelijk.
maar goed mijn adsl is 6mbit. dus dat past nog
Een kick van 3/4 jaar is in dit geval niet echt nodig
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()