Mighty Mouse extra buttons

Pagina: 1
Acties:

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik heb mij net een Mighty Mouse aangeschaft voor bij mijn MacBook. Nu blijkt dat zelfs na het installeren van de software, de extra buttons (scrollbolletje en knijpknoppen) niets doen wanneer ik erop klik. Ik heb ze ingesteld bij systeemvoorkeuren < toetsenbord&muis < muis. Wanneer ik dashboard instel op mijn rechtermuisknop werkt het wel. Het enigste wat hij doe, is wanneer ik klik op mijn scrollbolletje en dan met de muis op en neer gaat, de pagina ook scrollt ... Heb ik iets verkeerds gedaan, of is er een defect met de muis?

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
Even voor de duidelijkheid: om de scrollbal in te drukken moet je hem dus helemaal indrukken, dan klikt de muis ook. De zijkantknoppen moet je tegelijk indrukken, de muis samenknijpen dus.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Op een MacBook hoef je de software niet te installeren, de driver is standaard aanwezig in MacOS zoals die op de MacBook voorgeïnstalleerd is.
Zie je in je system preferences bij 'Mouse' wel de afbeelding van de Mighty Mouse staan?
Ik had de scrollbutton ingesteld op derde muisknop, weet niet meer exact wat de benaming was, en de knoppen aan de zijkant op exposé - all windows. Werkte perfect.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Ja, dat je de scrollbal helemaal moet doorklikken had ik door. En ik heb inderdaad de afbeelding van de Mighty Mouse staan, en die stond er al voordat ik drivers geînstalleerd had. Ik probeerde het eerst zonder, maar nadat ik merkte dat de andere buttons niet werkten heb ik de drivers toch maar geînstalleerd.

Ik heb net ook gemerkt dat het geen enkel verschil maakt of ik de scrollsnelheid versnel of vertraag, hij blijf razendsnel ...

edit: ik kan ook niet het scrollen afleggen. Dus hij herkent de drivers niet, en vervult alleen dezelfde taken als in Mac OS X 10.3.9 tot 10.4.1. Deze taken staan in de handleiding.

[ Voor 18% gewijzigd door F e r o x op 24-07-2006 21:48 ]

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Let wel op dat als je bij de mighty mouse de rechtermuisknop wil gebruiken, dat je dan de linker muisknop helemaal niet aan mag raken.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
Ik geloof dat de gebruikszaken wel duidelijk zijn.

Als het scrollen inderdaad zo snel gaat, zou ik denken dat de MM helemaal niet als zodanig herkent wordt. Misschien kun je even bij een Apple winkel ergens vragen of je de jouw muis mag aansluiten op een van de Macs daar met een Mighty Mouse om te kijken of het aan de muis zelf ligt?
Pagina: 1