Toon posts:

[??] Unmountable_boot_volume na reboot*

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik was op de pc bezig met een programma. Toen ik dit wilde afsluiten ging dit traag en leek et net of hij vastliep. Ik heb toen de aan/uit knop ingedrukt gehouden en zo de pc uitgezet. Maar als ik em nu opstart geeft hij deze foutmelding:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de pc opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of alles nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geinstalleerd, vraag de leverancier dan of er nieuwe windows-updates zijn die u nodig hebt.

Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel de BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieen uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de pc opnieuw op te starten, op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen. Ik heb ook de veilige modus al geprobeerd maar dan krijg ik ook dit scherm.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het ziet er naar uit dat je PC de harddisk niet meer ziet.
Je kan controleren of hij in het BIOS nog wordt herkend, en zo ja, of hij ook staat geselecteerd als opstartschijf. Als hij niet meer wordt herkend, ben ik bang voor je dat de harddisk het allemaal iets te veel van het goede is geworden in de warmte van de afgelopen dagen.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:15

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Iets meer info zou wel handig zijn, denk ik. Tenzij er iemand hier z'n cursus "Helderziende voor beginners" heeft afgerond ;)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Deze error komt meestal voort uit het feit dat er geen opstartschijf gevonden kan worden (of deze flink beschadigt is). Probeer eens fixboot en fixmbr te draaien vanuit de recovery console om te zien of dat het oplost. Zo niet dan kun je het beste je hdd eens testen of die nog in orde is.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik zo'n fixboot draaien dan??

Waar moet ik kijken of ik hem nog zie??

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie gaat het hier eigenlijk over? Ik zou die graag in je topic titel zetten cfr. de Windows Clients Policy dus vertel dat nog eventjes dan pas ik je topic titel verder aan :)

Verder - deze foutmelding is al best een aantal keer gepost hier op GoT - heb je al eesn gezocht? Als ik bijvoorbeeld 'UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME' intype in de search krijg je een aantal resultaten, deze: [rml][ XP] alleen boot voor login is traag[/rml] is een vrij recente bijvoorbeeld :)

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-03 14:36
Perongeluk gaan USB-stick of een externe schijf eraan hangen?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 21:22:
Hoe moet ik zo'n fixboot draaien dan??
De setup starten van windows en vanuit deze setup de recovery console. Hiermee kun je dan fixboot en fixmbr draaien.
Waar moet ik kijken of ik hem nog zie??
In de bios.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:15
Wat bij mij werkte toen ik dit kreeg was deze stappen volgen:
You can boot to the XP cd and when you see the Welcome to setup press the letter R
You will get a dos prompt
Then type "chkdsk /p" without the quotes and hit enter
When that is done type "fixboot" and hit enter
"Y" and enter at the prompt
Then type "exit" and hit enter
The system will now reboot into Windows

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel waar ergens in de Bios?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de Y heb ingetikt en ik druk op enter krijg ik weer dezelfde regel. Maar hier kan ik maar 1 letter intikken. Geen heel woord zoals ''exit'' ?

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2006 21:41 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 21:32:
Ik bedoel waar ergens in de Bios?
bij de IDE devices (en als het goed is zie je deze ook in de post voorbij komen).
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 21:36:
Als ik de Y heb ingetikt en ik druk op enter krijg ik weer dezelfde regel. Maar hier kan ik maar 1 letter intikken. Geen heel woord zoals ''exit'' ?
als je een NL versie hebt van windows dan is het uiteraard een J

--
gebruik trouwens de edit knop als je nog wat wilt toevoegen aan je vorige post.

[ Voor 49% gewijzigd door TERW_DAN op 24-07-2006 21:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt !!!!! :+ :+

Thnx allemaal voor de hulp _/-\o_

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En geef nou eens gewoon antwoord op mijn vragen? :)
Pagina: 1